جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به لزوم حرکت تحولی برای نسل جوان، گفت: در واقع از برکت وجود حضرت ثامن الحجج(ع)، نهاد روحانیت خراسان به عنوان دومین حوزه جهان تشیع پشتوانه خوبی برای اهداف آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام  والمسلمین سید مصباح عاملی در دیدار مجتبی مختاری، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، در محل مرکز مدیریت حوزه خراسان با اشاره به همکاری های فی مابین حوزه و این موسسه و لزوم تقویت و ارتقاء آن، ابراز کرد: در سایه همجواری با حضرت رضا(ع)، وجود حوزه علمیه نیز که در خدمت به اهداف رضوی است، نعمت منطقه خراسان محسوب می شود. در واقع از برکت وجود حضرت ثامن الحجج(ع)، نهاد روحانیت خراسان به عنوان دومین حوزه جهان تشیع پشتوانه خوبی برای اهداف آستان قدس رضوی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان وجود حضرت رضا(ع) و آستان قدس رضوی در مشهد را محور حرکت معارفی، تبلیغی، فرهنگی و... دانست که حوزه علمیه با بودن این مسئله می تواند گستره کاری و فعالیت هایش را برنامه ریزی کند.

وی به لزوم حرکت های معرفتی در کنار توجه به مسئله دلدادگی مردم به حضرت رضا(ع) اشاره کرد و گفت: ادامه، حفظ و ماندگاری آنچه تا کنون در زمینه تربیتی اقدام شده، برای دوری از آسیب ها و تهاجم ها برضد جوانان و نوجوانان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... به ارتباط ماندگار و مستمر نیاز دارد تا شبهه شناسی، شبهه زدایی و توانمندسازی اتفاق بیفتد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت میلیونی و بین المللی عاشقان و زائران حرم رضوی، ابراز کرد: این حوزه می تواند در فضای موجود همکاری کند و طلاب تربیت شده در عرصه مذکور با استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه می بایست عرصه ها و رویکرد های معرفتی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... به ویژه برای جوانان از نگاه رهبر معظم انقلاب از سوی حوزه علمیه خراسان به منظور شناخت اسلام و نظام دینی به خصوص به خاطر این قشر جامعه ارتقا یابد، گفت: این امر در حرکت تحولی برای نسل جوان با مشارکت و بهره گیری از ظرفیت های آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان شکل می گیرد.

حجت الاسلام  و المسلمین عاملی با بیان اینکه باید ظرفیت ها، شناسایی و ساز و کارهایی نگارش و عملیاتی شود، یادآور شد: شخصیت های ارزنده، فرهیخته و البته مظلوم و گمنامی در حوزه علمیه خراسان هستند که می توانند منشا تحول باشند که باید از وجود آنها بهره مند شد.

در این دیدار، حجج اسلام مقامی، معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی و ایزدی، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان به بیان نظر و نیز مجتبی مختاری، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداختند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام ببخشید چرا آقای عاملی به انتقادات دوستان در گزارشات قبلی پاسخ ندادند؟ آیا فقط باید یک تیتر جدید و گزارش جدید از ایشون صادر بشه؟ خُب ما حقیقتاً به برنامه ها و مدیریت حوزه خراسان نقد داریم لاأقل بفرمایند کجا باید انتقاد کنیم تا ایشون پاسخگو باشن امروز ما به یک مدیر پاسخگو نیاز داریم. باتشکر