جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در کنار تقدیر و تشویق از مادران موفق در امر فرزندپروری باید حمایت‎های هدفمند با کمک مسئولان صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، در مراسم تجلیل از مادران طلبه مازندران دارای ۴ فرزند و بیشتر، با عنوان «شکوه مادری» که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، ضمن تسلیت به‌مناسبت سالروز اتخریب قبور ائمه(ع) بقیع، بیان کرد: دشمنان با تفکرات و اندیشه‌های غلط همواره با مکتب فقه و اسلام و همچنین اهل بیت (ع) در جنگ و ستیز هستند.

وی افزود: بانویی که با حداکثر ۴۰ سال سن، بیش از ۴ فرزند تربیت کرده و از طلاب برتر است، هم به وظیفه مادری خود توجه کرده و هم وظیفه علمی و اجتماعی را به نحو احسن اجرا می‌کند، در تلاش و تکاپو است، به نوعی جهاد می‌کند.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه دشمن بر روی موضوع جمعیت تمرکز کرده، یادآور شد: توجه به مسئله جمعیت امروز میدان دیگر، زنگ خطر و جنگ است، آنها به کاهش جمعیت ما فکر می‌کنند چرا که دیدید در  همه زمینه‌ها تحریم وضع کردند، اما در حوزه تقلیل جمعیت تحریم خاصی وضع نکردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به رخداد افزایش پیری جمعیت، اذعان داشت: تغییر ترکیبب جمعیتی با رویکرد مذهبی، بهانه غلط کیفی‌شدن جمعیت به‌جای کمی شدن جمعیت، بهانه کردن مسئله تحصیل و شغل هم برای ترک ازدواج و زاد و ولد و یا بسنده کردن به یک فرزند از مشکلات دیگر در این زمینه است.

وی اظهار کرد: در بحث کمک به افزایش جمعیت، تشویق محفلی و لسانی کافی نیست، بلکه باید حمایت و مشوق‌های جدی دیگری از طرف مدیران تدوین شود، حواسمان باشد نرخ جمعیت با عددی حدود ۱/۷ در سراشیبی قرار دارد و همین طور پیش برویم در ۳۰ سال آینده با مشکلات جدی روبرو می‌شویم .

وی با بیان اینکه، تقویت ازدواج و فرزندآوری ضرورت دارد، عنوان کرد: توجه به مسئله شغل و تولید اهمیت دارد، اگر مردم دغدغه شغل نداشته باشند مشکلات کمتر است، نرخ زاد و ولد ربطی به وضعیت اقتصادی ندارد و چرا که دهک‌های بالای درآمدی تعداد فرزندان کمتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ادامه داد: تخصیص بسته‌های تشویقی و حمایتی ویژه به مادران دارای چند فرزند از وظایف دولت است که باید به‌صورت یک مطالبه جدی تلقی شود، از طرفی تقویت روحیه وفاداری به اهل بیت (ع) با آوردن فرزندانی به عنوان سربازان ائمه معصوم نیز موثر است. والدینی که به حیوانات خانگی علاقه دارند و فرزند می‌اوردند کار خاصی برای جامعه انجام نمی‌دهند، ترغیب خانواده‌های مذهبی و حوزوی در زمینه افزایش فرزندآوری ضرورت دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha