جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 959604
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کارآفرینی برای همسران طلاب

حوزه/ خانم جمالی با کمک مرکز خدمات توانسته ضمن آموزش و تأمین وام اشتغال، زمینه کار را برای تعدادی از خانم ها فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم جمالی یکی از شرکت کنندگان مهرواره محله همدل و ساکن شهر مقدس قم است؛ او یکی از فعالان عرصه تولید پوشاک بوده که یکسال پیش کارگاه تولیدی پوشاک و تریکو دوزی خود را راه اندازی کرده است و در حال حاضر برای بیش از ۱۰ نفر از همسران طلاب، فرصت شغلی ایجاد کرده است.

تولید کننده پوشاک ماجرای تأسیس کارگاه خود را اینگونه روایت می کند: سال گذشته به پیشنهاد یکی از آشنایان ۵۰ میلیون وام خود اشتغالی گرفتم و از آنجا در کار تولید لباس زنانه و بچگانه تجربه داشتم تصمیم گرفتم کارگاه تولیدی پوشاک خودم را تأسیس کنم.

جمالی ادامه می دهد: پیدا کردن جا برای راه اندازی کارگاه، کار ساده ای نبود اما خدا کمک کرد و خانه کوچکی در شهرک مهدیه قم برای اجاره پیدا شد. با اینکه اوضاع خوبی نداشت، دستی به سر و روی خانه کشیدم و کار را شروع کردم و با فراخوانی که دادم دو نفر از خانم ها را کمک گرفتم و کار با مزدی دوزی هایی که از تهران می‌گرفتم کلید خورد.

رونق گرفتن کارگاه خانم جمالی سبب می شود برخی از همسران طلاب به سراغ او بیایند چراکه هم به فعالیت های اینچنینی علاقمه‌ند بودند و هم به دنبال ممر درآمدی هستند تا باری از دوش همسران خود بردارند.

جمالی در اینباره می گوید: برخی از همسران طلاب از وضع معیشتی خود گله می کردند و از طرفی هم نسبت به کار در کارگاه ابراز علاقه می کردند این سبب شد تا تعاملاتی صورت بگیرد که نتیجه آن امضاء تفاهمنامه ای با مرکز خدمات حوزه بود و قرار بر این شد خانم های علاقه مند در کارگاه آموزش ببینند و با تأیید من از مرکز خدمات حوزه مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای خرید چرخ خیاطی وام دریافت کنند.

خانم جمالی که خود یکی از راهبران فعال شغلی کمیته امداد است، تا کنون توانسته برای بیش از ۱۰ نفر شغل ایجاد کند. او با اشاره به سختی‌هایی که پشت سر گذاشته می‌گوید: من در مقطعی دو کارگاه داشتم، ولی به دلیل مشکلات اقتصادی یکی را تعطیل کردم و حتی کار به جایی رسید که می‌خواستم کارگاه را تعطیل کنم اما از آنجا که رهبر انقلاب گفتند کارگاه‌های کوچک باید فعال بمانند، با خود گفتم دست نگه دارم؛ مسؤولان هم قول همکاری دادند.

او درباره مزایای آموزش این حرفه می گوید: کسانی که آموزش ببینند می توانند با تهیه یک چرخ در خانه خود مشغول به کار شوند و در فضای مجازی تولیدات خود را بفروشند. در حال حاضر کارآموزی دارم که با همسر خود برای آموزش به کارگاه می‌آید و این در نوع خود جالب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha