جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

همزمان با برگزاری اختتامیه همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایران پیشرفت از شش چهره نام آور تاریخ، فرهنگ و هنر استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، همزمان با برگزاری اختتامیه همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایران پیشرفت از شش چهره نام آور تاریخ، فرهنگ و هنر استان تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، از سید محمد علی کاظمی، محمد رضا اسحاقی در بخش موسیقی و حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی مازندرانی در بخش خوشنویسی تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از دکتر حسن فاضلی، مرحوم قاسملی ایرانمنش و جهانگیز نصر اشرفی به واسطه سرپرستی گروه تدوین دانش نامه پنج جلدی مازندران نیز تقدیر شد.

حجت الاسلام محمود دیانی، دبیر همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در این مراسم با تقدیر از حامیان این رویداد مهم علمی و فرهنگی، بر ضرورت حمایت بیشتر مسؤولان از برگزاری چنین رویدادهای فاخری در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به این که مازندران در طول تاریخ مهد فرهیختگان و شخصیت های بنام علمی، فرهنگی و دینی بوده است، افزود: ما نسبت به این میراث ارزشمند مسؤولیت داریم و باید در معرفی آنها به جامعه بیشتر تلاش صورت پذیرد.

رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری با بیان این که مازندران در حوزه فرهنگی، فلسفی و فقهی دارای چهره های فاخر و برجسته ای است که باید از آنها تکریم و تجلیل شود، تصریح کرد: امروز باید الگوهای فاخر فرهنگی، علمی و دینی بیش از پیش به جامعه معرفی شوند.

حجت الاسلام دیانی با اشاره به این که مازندران در 350 سال اخیر میراث دار تفکر عقلانی بوده است، خاطرنشان کرد: بی توجهی به میراث ارزشمند مازندران در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و دینی زیبنده نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در طول برگزاری همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از ظرفیت اساتید و فرهیختگان علمی، فرهنگی و دینی بسیاری بهره گرفته شده است، تصریح کرد: تلاش کردیم در این رویداد فاخر علمی و فرهنگی، دستاورد مناسبی برای رشد و توسعه استان در عرصه های مختلف داشته باشیم.

همچنین در بخش پایانی این رویداد مهم علمی و فرهنگی از مقالات برگزیده همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور مسؤولان تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، در پایان این همایش از کتاب و سی دی مجموعه مقالات همایش مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha