جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریز

حوزه / با حضور معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست ایران، تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل پست آذربایجان شرقی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای افزایش تعاملات بین دو دستگاه برای صدور کدپستی موقوفات و شناسایی آن‌ها امضا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت پست ایران، روز گذشته در مراسم امضای این تفاهم نامه، اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای بین شرکت ملی پست ایران و سازمان اوقاف کشور طی چند ماه گذشته امضا شده که در راستای آن، امروز این تفاهم نامه اجرایی بین دو دستگاه در سطح استان به امضا رسید.

وی افزود: این قرارداد و تفاهم نامه با هدف ایجاد تعاملات بیشتر دو دستگاه به اجرا درآمده و بر این اساس اطلاعات مربوط به اداره کل اوقاف در سامانه کدپستی تکمیل خواهد شد و سامانه کدپستی که همان نشانی‌های مکانی املاک بر روی آن آماده است، در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد تا این نهاد بتواند املاک خود را شناسایی کند.

مدیرعامل شرکت پست ایران ادامه داد: در راستای این تفاهم نامه‌، موقعیت مکانی املاک شناسایی شده و اطلاعات املاک با انواع مختلف کاربری از جمله املاک کشاورزی، اداری، تجاری و مسکونی به تفکیک در اختیار سازمان اقواف قرار می‌گیرد تا بتواند اطلاعات کافی نسبت به املاک و موقوفات خود داشته باشد.

سبحانی‌فر اظهار کرد: سازمان اوقاف از این طریق می‌تواند برنامه ریزی‌های بهتری در جهت بهره مندی بیشتر موقوفات و خیران خود داشته باشد.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای احیای فرهنگ وقف و سنت حسنه نبوی، علوی و فاطمی امضا شده است چرا که بسیاری از مجموعه‌های وقفی در سطح استان از بین رفته و اکنون نیازمند شناسایی هستند.

وی ادامه داد: این همکاری صمیمانه بین دو دستگاه اداره کل پست و اوقاف وامور خیریه انجام گرفته است، تا بتوانیم با مشارکت و همکاری یکدیگر، این موقوفات پنهان و دست نخورده را شناسایی کنیم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: قبلا هم تفاهم نامه‌ای به این شکل امضا کرده بودیم که کارهای موردی در آن انجام گرفت و ثمربخش بود. حال امیدواریم که کل کشور از این تفاهم‌نامه بهره مند شوند و خدمت رسانی برای احیای سنت حسنه وقف و موقوفات به نحو احسن انجام بگیرد.

امضای تفاهم نامه‌ همکاری اداره کل پست و  اوقاف آذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha