جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ سلسله نشستهای بصیرتی حوزه های علمیه با موضوع انتخابات 1400

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت:یکی از اولویت های مهم دولت آینده در کشور ما برقراری ارتباط قوی با کشورهای همسایه است و در سیاست خارجه نیازمند بازنگری جغرافیایی در روابط بین المللی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در دومین نشست از سلسله نشست های بصیرتی حوزه های علمیه با موضوع انتخابات سال ۱۴۰۰ که از طرف مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مجمع نمایندگان طلاب و بسیج مدرسه مبارکه فیضیه و دارالشفاء در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار می شود، با اشاره به پیروزی های اخیر مسلمانان در غزه و فلسطین اشغالی گفت: حرکت اخیر فلسطینیان تحرک بسیار مهم و بزرگی بوده و اولین بار بود که همه گروه های فلسطینی یکپارچه شدند.

وی افزود: دومین حرکتی که اولین بار بود انجام گرفت، پاسخ گسترده متقابل از سوی گروه های فلسطینی به جنایت های رژیم صهیونیستی است؛ در این دوره فرهنگ عمومی مقاومت در بین مردم فلسطین به وضوح درخشید.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ بود که تمام مناطق سرزمین های اشغالی بویژه مناطق استراتژیک آن ها همچون فرودگاه ها مورد تهاجم گروه های مقاومت قرار گرفتند؛ در این جنگ دوازده روزه زیرساخت های رژیم صهیونیستی مورد آسیب جدی واقع شدند.

وی گفت: اسرائیلی ها پیش بینی نکرده بودند که موشک های فلسطینی ها از گنبد آهنین که پدافند خیلی محکمی به حساب می آمد عبور کنند؛ این نشان داد که این رژیم بر خلاف تبلیغاتی که دارند، چقدر شکننده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: در این دوره از مبارزات مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی، کاملاً مشهود شد که آنان بدون کمک کشورهای عربی هم می توانند از خود دفاع کنند.

وی افزود: بیشتر از ۸۵ درصد یهودیان صهیونیست در سرزمین های اشغالی به پناهگاه های مختلف فرار کردند و ترس و رعب سراسر وجودشان را گرفته بود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان داشت: در این ایام شاهد محکومیت بین المللی و گسترده در سراسر جهان هم در توده ملل و هم در سطح محاکم حقوقی و دانشگاهی بودیم؛ در ایالت میشیگان آمریکا مردم به طور گسترده به خیابان ها آمدند و به دفاع از مردم مظلوم فلسطین پرداختند و همه اینها در حالی بوده است که همه گروه های امنیتی، رسانه ای و تبلیغاتی ابرقدرت پشتیبان رژیم صهیونیستی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اظهار کرد: این دستاوردی که امروز ما در خصوص جبهه مقاومت داریم دستاورد یک گروه یا جریان سیاسی یا فرقه مذهبی خاصی نیست و فقط می توان گفت دستاورد گفتمان اسلام ناب محمدی بوده که به تقابل با گفتمان آمریکایی و صهیونیستی پرداخته و آن را به ستوه آورده است.

وی عنوان داشت: ما با توجه به اینکه در پیچ تاریخی هستیم خواهان تعامل از سر عزت با کشورهای غربی می باشیم؛ ما به هر تعاملی تن نمی دهیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: یکی از اولویت های مهم دولت آینده در کشور ما برقراری ارتباط قوی با کشورهای همسایه است و در سیاست خارجه نیازمند بازنگری جغرافیایی در روابط بین المللی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: ما باید با کشورهایی که رابطه سیاسی خوبی با آنان داریم روابط علمی، اقتصادی و فرهنگی نیز برقرار کنیم.

وی گفت: باید به دنبال گفتمان امت اسلامی باشیم و به راه اندازی بازار مشترک اسلامی اقدام نماییم.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه بیان داشت: باید از واقعیت های موجود در دنیا استفاده ببریم تا بتوانیم جواب در خور شأنی به خون های پاک شهدا داده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha