جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان، با بیان اینکه روش آزاد سازی خرمشهر همان روشی است که توانستیم در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه به موفقیت دست پیدا کنیم و داعش را از منطقه دور کنیم، گفت: این همان سنت الهی است که با رعایت ضوابطش یک ملت می‌تواند پیروزی‌های فراوانی بدست بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و شهدای مقاومت، با بیان اینکه سنت‌ الهی در پیروزی ملت‌ها، سنتی واحد است، اظهار داشت: روش‌ها و راه کارهایی که یک ملت می‌تواند به کمک آن به دستاوردهای بزرگ دست پیدا کند یک روش ثابت و یکسان است، همانند آنچه در خرمشهر شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه روش آزاد سازی خرمشهر همان روشی است که توانستیم در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه به موفقیت دست پیدا کنیم و داعش را از منطقه دور کنیم، گفت: این همان سنت الهی است که با رعایت ضوابطش یک ملت می‌تواند پیروزی‌های فراوانی بدست بیاورد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مقاومت و مذاکره فی نفسه در قرآن کریم موضوعیت ندارد و آنچه مطرح شده تحقق کلمه الله در جامعه است، مطرح کرد: البته مذاکره و مقاومت نه تنها تقابلی با یکدیگر ندارند، بلکه هم یکدیگر را پوشش می‌دهند و هم تقویت کننده همدیگر هستند.

وی افزود: آنچه در قرآن کریم موضوعیت دارد، احقاق حق، ابطال باطل و گسترانیده شدن نور الهی در عالم است و لذا جامعه ایمانی موظف است تا برای تحقق عدالت و قسط در جامعه قیام کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه برای تحقق کلمه الله در جامعه باید با راه‌های دستیابی به آن نیز آشنا باشیم، گفت: با توجه به واقعیت‌ها در دنیای امروز، راه تحقق اهداف موجود، جریان مقاومت است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام به عنوان دین الهی باید جهان شمول شود، یادآور شد: اگر در زمان مذاکره مشاهده کنیم که مخاطب ما اهل مذاکره نیست، باید بدانیم که این جریان مقاومت است که در جامعه باید مطرح شود و به وسیله آن به موفقیت دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در آزادسازی خرمشهر باید دستان خدا را دید، عنوان کرد: دستان خدا در اداره و مدیریت جامعه اسلامی، موضوعی است که باید به صورت ویژه در جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه معنای این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد، آن است که آنچه می‌تواند جامعه اسلامی را مدیریت کند، دستان خداست، مطرح کرد: امروز لازم است که به امدادهای غیبی اعتقاد داشته باشیم و نگاه خود را به این سمت هدایت کنیم که اگر داعش را شکست دادیم و خرمشهر را آزاد کردیم به علت وجود دست الهی و مدیریت جامعه اسلامی بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha