پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قدرت‌الله صلح میرزایی

حوزه / یک کارگردان گفت: اگر افراد متعهد و حرفه‌ای برای تولید انتخاب شوند، پلتفورم‌ها می‌توانند محل مناسبی برای ترویج موضوعات دینی و اخلاقی باشد.

قدرت‌الله صلح میرزایی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات نمایش خانگی و پلتفرم‌ها اظهار کرد: من نسبت به تولیدات شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها نگاهی مثبت دارم چون نمی‌توان کتمان کرد مردم دیگر زیاد اهل سینما رفتن نیستند برای همین ترجیح می‌دهند آثار دلخواهشان را در حوزه‌های جدید نگاه کنند، بنابراین نباید از این عرصه غافل بمانیم.

وی افزود: بی‌علاقگی مردم به سینما رفتن تنها به دوران کرونا خلاصه نمی‌شود، بلکه پیش از آن نیز فروش فیلم‌ها اندک بود، حتی برخی تولیدات نمی‌توانستند مخارج خود را بازگرداند این در حالیست که در در دهه‌های پیش فیلم‌ها سودآوری بسیاری داشت. برای نمونه من با «دلداده» توانستم پرفروش‌ترین کار سال را خلق کنم، اما آیا آثار امروز قادرند چنین فروشی داشته باشند؟

این کارگردان درباره برخی شبهات اقتصادی و پولشویی‌هایی که به شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها نسبت داده می‌شود چنین گفت: به شخصه چنین مشکلی را مشاهده نکردم، البته برخی موضوعات که مطرح می‌شود به نظرم بهانه‌گیری است، زیرا وقتی سفارشی داده می‌شود فیلمساز یا دیگر عوامل، مقصر اتفاقات پشت پرده‌ای که رخ می‌دهد نیستند پس نمی‌توان به بهانه اینکه ممکن است برخی از این حوزه سوء استفاده می‌کنند کل این عرصه را نادیده گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوعات اخلاقی و دینی در تولیدات شبکه نمایش خانگی به درستی رعایت می‌شود، چنین توضیح داد: ممکن است برخی آسیب‌ها در این عرصه وجود داشته باشد، اما این مشکل را به واسطه نظارت‌های دقیق می‌توان حل کرد، پس بیاییم به جای اینکه کل قضیه را زیر سوال ببریم سعی کنیم اگر مشکلاتی در این میان وجود دارد را برطرف کنیم.

صلح‌میرزایی تاکید کرد: معتقدم اگر افراد متعهد و دلسوز در این عرصه مورد حمایت قرار گیرند می‌توان از شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها به عنوان ابزاری برای تبلیغ موضوعات اخلاقی و دینی بهره برد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha