پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: تظاهرات مطالبه گرانه که عاقلانه و مطابق با قانون اساسی است، هر بار به درگیری خونین و کشتار تبدیل می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: تظاهرات مطالبه گرانه که عاقلانه و مطابق با قانون اساسی است، هر بار به درگیری خونین و کشتار تبدیل می شود.

ایشان بر ضرورت پایان تظاهرات هایی که از ارزش های اجتماعی و ایمانی دور است تأکید کرد و گفت: قربانیان این درگیری ها چه تظاهرات کنندگان و چه نیرو های امنیتی، فرزندان ما هستند.

آیت الله مدرسی در سخنانی هفتگی خود با بیان اینکه جامعه ایمانی یک جامعه برادری است که در آن اختلاف نیست و اگر باشد می توان از آن عبور کرد یا حل نمود، گفت: در این جامعه اختلافات از طریق تظاهرات مسالمت آمیز یا فشار های مختلف در چارچوب قانون حل می شود.

این عالم عراقی با خونریزی و تبدیل اختلافات به فتنه انگیزی و برانگیختن تعصبات و تخریب اموال عمومی و شخصی مخالفت کرد و افزود: این اقدامات از ارزش های ایمان و خصوصیات جامعه و تاریخ ما به دور است.

ایشان بر ضرورت بازگشت به صفای ایمانی که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) پیام آور آن بوده، دعوت کرد و ادامه داد: آن حضرت جامعه عربی شبه جزیره عربستان را از شکل قبیله های از هم گسسته و درگیر به جامعه یکپارچه و برادر تبدیل کردند که به گونه ای که همدیگر را به اجرای ارزش های والا دعوت می کردند.

آیت الله مدرسی در پایان گفت: مسئولیت جامعه عراق این است که مردان مومن و متحدی را برای اطاعت از خداوند و رسولش تربیت کند و در مقابله با چالش ها و بحران ها با هم همکاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha