پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احمدرضا بهرامی
احمدرضا بهرامی

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رویکرد برخورد با تخلفات انتخاباتی باید پیشگیرانه باشد، تصریح کرد: دستگاه قضایی به جز زمینه‌سازی برای برپایی انتخاباتی سالم و پرشور، دخالتی در روند اجرای آن ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، احمدرضا بهرامی امروز در نشستی با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نوبت‌دهی الکترونیکی در تیر ماه امسال اظهار داشت: به منظور سهولت کار مردم و کاهش مراجعات به دادگستری، مقدمات راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی در دستگاه قضایی استان انجام و از اول تیرماه در تمامی حوزه‌های قضایی استان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: علی‌رغم اجرای این سیستم تا زمان آشنایی کامل مردم با آن تمامی مقامات قضایی ملزم به پذیرفتن حضوری مراجعان و رسیدگی به درخواست‌های ایشان هستند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع انتخابات و لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات و تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مقامات قضایی باید رسیدگی به پرونده‌ها و یا اجرای احکامی را که می‌توانند حساسیت‌زا و حاشیه‌ساز باشند، به بعد از انتخابات موکول کنند.

 بهرامی از تشکیل کارگروهی برای مدیریت انتخابات در دادگستری کل استان خبر داد و گفت: مسئولان قضایی باید هرگونه مسئله‌ای را که می‌تواند در جریان انتخابات حاشیه‌ساز باشد، به این کارگروه منعکس کرده تا در خصوص آن بررسی و اقدام لازم صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد برخورد با تخلفات انتخاباتی باید پیشگیرانه باشد، تصریح کرد: دستگاه قضایی به جز زمینه‌سازی برای برپایی انتخاباتی سالم و پرشور، دخالتی در روند اجرای آن نداشته و چنانچه مدیران قضایی بخواهند در راستای مشارکت حداکثری مردم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی فعالیتی داشته باشند باید این امر در ساعات غیر اداری انجام پذیرد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره بر ضرورت نظارت مسئولان قضایی بر کارکنان زیرمجموعه خود، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی، مبارزه با فساد در دستگاه قضایی بوده که همواره مورد تأکید ریاست محترم قوه قضائیه است و اهتمام مسئولان قضایی نیز برای تحقق این مهم ابتدا باید معطوف به رعایت قوانین و مقرارت و حفظ و اشاعه مبانی و اصول اخلاقی توسط خود ایشان باشد.

بهرامی ادامه داد: مسئولان قضایی در مرتبه دوم باید بر تمامی زوایای کار و نحوه ارتباط کارکنان زیر مجموعه با مردم و مراجعان نظارت کامل داشته و اجازه ندهند اشتباه و خطای یکی از کارکنان وجهه دستگاه را نزد مردم خدشه‌دار کند.

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری در ادامه نشست، بر لزوم سرکشی مداوم مسئولان قضایی به زندان‌ها و رسیدگی به مشکلات زندانیان تاکید کرده و خواستار تلاش بیشتر ایشان برای فراهم‌سازی زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ویژه در موضوع مهریه شد.

عبدالرضا علی‌محمدی افزود: دادستان‌های استان در جرائم امنیتی و خطرناک برای مجرمان قرارهای سنگین صادر کنند تا زمینه ارتکاب مجدد جرم به حداقل برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha