جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کارهای زیاد فقهی روی زمین مانده داریم، گفت: تشکیل شورای فقهی از نیازهای جامعه و مردم است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، روز دوشنبه در دیدار مدیر و معاونین حوزه علمیه و برگزیدگان جشنواره علامه حلی با بیان اینکه فقه ما فقه راکد نیست و فقه پویا و زنده است، اظهارداست: باب اجتهاد درمکتب شیعه باز است.

وی با بیان اینکه تاکنون بسیاری از مسائل فقهی از جمله اقتصاد در دایره گسترده اجتهاد قرار نگرفته است، افزود: به اندازه ای که در عبادات کار شده است در رابطه با اقتصاد به معنای وسیع کلمه کار نشده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: شالوده اقتصاد در فقه شیعی و اسلامی شالوده اجتهادی نبوده  و با وجود اینکه مرحوم صدر در رابطه با اقتصاد نوشت وتحولاتی در این زمینه به عمل آمد و در ادامه امام موسی صدرآن را  توسعه داد، اما شالوده اجتهادی نداشته است.

 وی ادامه داد: آن گونه که باید در فقه به مسایل سیاسی پرداخته شود نپرداخته ایم ، در حالی که دین ما دین جامعه و کاملی است .

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کارهای زیاد فقهی روی زمین مانده داریم، گفت: تشکیل شورای فقهی از نیازهای جامعه و مردم می باشد.

وی در پایان، وحدت حوزه و دانشگاه را  ابتکار امام  راحل دانست و اظهار کرد: امام علاوه بر ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه، ارتش و سپاه، زمینه وحدت جهان اسلام در برابر زورگویان و دفاع از مظلومین را در دنیا فراهم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha