پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه تبیینی و تحلیلی انتخابات ویژه مبلغان و نخبگان استان های خراسان بزرگ و سمنان

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه گفت: همه باید قدر این افتخارات را بدانند و نباید سیاه نمایی کرد؛ البته ما نمی گوییم تورم و گرانی و نقص نداریم؛ اما در مقابل امتیازات موجود در کشور، نقص ها قابل شمارش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین زمانی در جلسه تبیینی و تحلیلی انتخابات ویژه مبلغان و نخبگان استان های خراسان بزرگ و سمنان که در مسجد امیرالمؤمنین (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی ایران، پشتوانه مردمی بود و مردم در آن مشارکت جدی داشته اند و اگر رهبر انقلاب می فرمایند، شرکت حداکثری مهم است، به این دلیل است که در دنیا اعلام کرده ایم که نظام جمهوری اسلامی ایران، پشتوانه مردمی دارد و اگر پای صندوق ها نیاییم، به دنیا اعلام کرده ایم که می توانید به ما هجمه کنید.

وی ابراز داشت: تردید در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران از اهداف دشمنان کشور ماست تا مردم را دلسرد نمایند؛ ولی باید بگوییم نظام جمهوری اسلامی بهترین نظام در عالم معاصر است که دارای دو امتیاز ممتاز «اسلامیت» و «مردمی بودن» نسبت به سایر نظام هاست.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه تمام نظام های دنیا به پنج نوع و دسته حکومتی قابل تقسیم بندی است، خاطرنشان ساخت: اولین نوع آن، «حکومت فرد بر مردم» است که دین و مردم، نقشی در این حکومت نداشته و اصلا انتخاباتی را برگزار نکرده و دیکتاتوری محض است؛ مدل دوم، «حکومت یک حزب بر مردم» است که بارزترین آن انقلاب سوسیالیستی در شوروی بود که حزب کمونیست حاکم شد و قریب به دو میلیون نفر از افراد را کشتند تا مردم به حکومت این حزب تن دادند؛ نوع سوم، «حکومت مردم بر مردم» است که به نام دموکراسی و مردم سالاری معروف است و ۹۵ درصد کشورهای دنیا با این مدل از حکومت، اداره می شوند و فقط «جمهوری» در آن مهم است و خبری از اسلام و دین نبوده و دارای اشکالات بسیاری است؛ مدل چهارم، «حکومت دین بر مردم بدون مشارکت مردم» است که متدیان تاریخ، خواهان این مدل از حکومت بوده اند و در عمل هم در رسیدن به آن خیلی موفق نبوده اند و این مدل هم دارای اشکالاتی است که یکی از آنان، تحریف بسیاری از دین هاست و مشخص نیست خروجی این دین ها برای حکومت داری چه خواهد بود و مدل پنجم، «حاکمیت صد در صد خدا و دین همراه با مشارکت مردم در حاکمیت» است که حکومت نبوی است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: امروز با کمال افتخار باید اعلام کنیم که در میان ۵۷ کشور اسلامی، تنها کشوری هستیم که موفق شدیم هم اسلامیت را اجرا کرده و قانونی غیراسلامی نداشته و هم در حاکمیت ملی، بیش از تمام کشورهای دموکراتیک، توانسته ایم انتخابات برگزار کنیم.

وی بیان داشت: همه باید قدر این افتخارات را بدانند و نباید سیاه نمایی کرد؛ البته ما نمی گوییم تورم و گرانی و نقص نداریم؛ اما در مقابل امتیازات موجود در کشور، نقص ها قابل شمارش نیست.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: کتاب صعود چهل ساله، کتابی است که آمار دستاوردهای نظام اسلامی را از زبان دشمنان بیان کرده است و ما باید این دستاوردها را برای مردم بیان کرده تا شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات بوده و ناامیدی از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ابراز داشت: امام راحل فرمودند: «شرکت در انتخابات از بزرگترین فرائض دینی است» و در جای دیگر بیان کردند: «همانطور که مردم باید نماز بخوانند، همانطور باید سرنوشت خود را معین کرده و در انتخابات شرکت نمایند».

    

تورم و گرانی داریم؛ اما در مقابل امتیازات ایران اسلامی، نقص ها قابل شمارش نیست

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این جلسه اظهار داشت: تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰، از وظایف روحانیت است و باید تمام سعی خود را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به کار بگیریم.

وی ابراز داشت: امروز برخی از مسئولان سرکار هستند که خود را صاحب اموال بیت المال می دانند و به راحتی هم قصد پس دادن صندلی های مسئولیت خود را ندارند و متأسفانه امتحان بدی را در این سال ها پس دادند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: امروز متأسفانه کار را به جایی رسانده اند که برخی از مردم قصد عدم رأی و برخی نیز قصد رأی سفید دارند که حاصل ناکارآمدی مسئولین ماست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: گاهی برخی از افراد بیان می کنند رأی می دهیم؛ اما به خاطر اعتراضی که به این ناکارآمدی ها و مشکلات داریم، رأی سفید خواهیم داد تا اعتراض خود را برسانیم.

 وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران، در غزه و یمن، سنگ را به موشک و خنجر را به پهباد تبدیل کرده است؛ اما مسئولانی را در داخل کشور داریم که مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده و صف های مرغ و روغن به راه انداخته اند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز مشکلات بسیاری گریبانگیر مردم و جوانان ما شده و وضعیت سختی را برای همه رقم زده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب، قریب به شش ماه است که برنامه های انتخاباتی خود را آغاز کرده تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو باشیم.

     

تورم و گرانی داریم؛ اما در مقابل امتیازات ایران اسلامی، نقص ها قابل شمارش نیست

حجت الاسلام والمسلمین قربانی از نمایندگان طلاب استان خراسان بزرگ نیز در این جلسه خاطرنشان ساخت: شهدا جان نثاری های بسیاری در زمان جنگ کردند و اگر امروز شهید همت، شهید باکری، شهید حاج قاسم سلیمانی و ... بودند، باید فکر کنیم که آنان چه کاری انجام می دادند.

وی تصریح کرد: همه باید پای کار انتخابات آمده تا شاهد حضوری حداکثری در انتخابات پیش رو باشیم.  

رئیس کمیته ایثارگران کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ مجمع نمایندگان طلاب بیان داشت: امروز شهدا ما را به حضور در میدان و تلاش برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح دعوت کرده اند و باید لبیک گوی شهدایمان باشیم.

     

تورم و گرانی داریم؛ اما در مقابل امتیازات ایران اسلامی، نقص ها قابل شمارش نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha