جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت رحلت حضرت امام خمینی (ره) در مدرسه مبارکه فیضیه

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی از افراد برای رسیدن به قدرت و جلب آراء عده‌ای، چوب حراج به اندیشه اسلامی زده، رضایت افراد، گروه‌ها و جریان‌ها را با رضایت الهی معاوضه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) که در قالب «سلسله نشست های بصیرتی-انتخاباتی قرارگاه حوزه انقلابی» در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، تصریح کرد: ۱۵ خرداد نقطه آغاز انقلاب اسلامی و شروع قیام و نهضتی شد تا بر تاریخ سیاه ۲۵۰۰ ساله طاغوت مهر باطل زند.

سخنران این نشست افزود: امام خمینی(ره) با شروع انقلاب اسلامی دل های ملت را با خود همراه ساخت و مردم را در مسیر حرکت بزرگی قرار داد که آثار و برکات و تاثیرات آن تا قرن‌های متمادی استمرار خواهد یافت.

وی با بیان سه مبنای حرکت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) تمام کارهای خود را برای خدا انجام داده و خود را مأمور به تکلیف الهی می‌دانستند و بر این نکته تاکید داشتند که بهترین و مطلوب ترین نتیجه، عمل به تکلیف است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با تاکید بر این که قدم نهادن در مسیر رضای الهی برکت بخش فعالیت هاست، ابراز داشت: امام خمینی(ره) رضای خداوند متعال را با هیچ جیز معامله نمی کردند و ملاک تمام امور را کسب رضایت باری تعالی می دانستند و شعارها و تعریف و تمجید اطرافیان هیچ تاثیری بر ایشان نداشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان خاطراتی از امام خمینی(ره)، ضمن تبیین سیره امام راحل، رمز موفقیت ایشان را آمَنَ بِاللَّهِ به معنی واقعی دانست و ابراز داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از کوچکترین چیزی که با رضای الهی در تضاد بود، پرهیز داشت.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره در برابر ذات اقدس الهی خشوع می ورزید و خود را بنده ناچیز خداوند ذکر می کردند، افزود: خضوع در برابر ذات اقدس الهی باعث گردید تا دنیا در برابر عظمت امام خمینی(ره) سر تعظیم فرود آورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: مردانی که در دنیا منشأ تحولات بزرگی شدند، ابتدا خود را وصل به خدا نمودند و مدد الهی را همراه خویش ساختند و تمام تحولات را به مددالهی رقم زدند.

وی گریزی به تبلیغات انتخاباتی کاندیداها زد و تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد برای رسیدن به قدرت و جلب آراء عده‌ای، چوب حراج به اندیشه اسلامی زده، رضایت افراد، گروه‌ها و جریان‌ها را با رضایت الهی معاوضه می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به راه خویش ایمان داشتند و همچون مولایش اباعبدالله(علیه السلام) فریاد می‌زد تا مردم به ویژه علما به داد اسلام برسند؛ امام راحل قیامش را صرفا برای حفظ دین الهی از انحراف آغاز نمود.

وی با تاکید بر این که امام خمینی(ره) جایگاه واقعی برای مردم قائل بودند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همچون استادشان امام خمینی(ره) با شناخت درست، شأنیت واقعی برای مردم قائل هستند و همواره بر تقویت ارتباط امام و امت و استحکام این پیوند تاکید دارند.

وی تصریح کرد: هرجا دشمن توانست پیوند امام و امت را سست کند، موفق شد تا مشکلاتی را بر کشور اسلامی تحمیل نماید و هرجا با دیوار مستحکم ارتباط امام و امت روبرو گشت، شکست سنگینی را متحمل شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاریخچه‌ای از دسیسه‌های دشمنان اسلام برای جدایی امت از امام ارائه نمود و اظهارداشت: دشمنان اسلام با تبلیغات و نقل احادیث جعلی، ایمان امت را گمراه و ایشان را در مقابل امام قرار دادند.

وی با بیان این که دشمن در آستانه انتخابات به دنبال این است تا با پمپاژ اخبار نادرست، نیروهای انقلاب را از چشم مردم بیاندازند و برای رسیدن به این مقصود از هیچ تلاشی باز نمی ایستند، خاطرنشان کرد: دشمن امروز به دنبال این است تا در فکر مردم ایجاد مشکل نموده، عاملان بدبختی مردم از اول انقلاب تاکنون را مظلوم و انقلابیون واقعی را عامل مشکلات معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری ضمن تبیین تاریخ انتخابات بیش از چهل ساله انقلاب اسلامی، اظهارداشت: مسئولینی عاقبت به خیر شدند که تعبد واقعی داشته، رضای الهی را بر رضای خود و خواسته‌های نفسانی شان ترجیح ‌دادند.

وی با تاکید بر این که رئیس جمهوری که مسیر خود را مقابل ولایت ترسیم کند، قطعا کشور را به قهقرا سوق خواهد داد، خاطرنشان کرد: برخی در کشور دو قطبی سازی کاذب با مبنای دروغ ایجاد می‌کنند و با توهین به شعور ملت، ندای توبه امریکای سلطه‌گر و خونخوار را سر می‌دهند.

سخنران این نشست با بیان این که از مسئولین انتظار داریم مفاهیم مقدس دینی را خرج بازی‌های سیاسی کثیف خود برای فریب ملت نکنند، اظهار داشت: برگشت آمریکا در شرایط فعلی و بدون پایبندی به تعهداتش به برجام ضرری است که دولت را با چالش‌های جدیدی در عرصه بین الملل و مبادلات تجاری روبرو خواهد ساخت.

وی با بیان این که وابستگی بودجه به نفت اقتصاد کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است، اظهار داشت: اگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دهه‌های پیش مورد توجه قرار می‌گرفت و هر سال ۳ درصد از وابستگی بودجه به نفت کاهش می‌یافت، اکنون هیچ تحریم فلج کننده‌ای نمی توانست بر کشور اثر بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان این که برخی به دنبال این هستند تا مشکلات را به ناکارآمدی حکومت دینی گره بزنند، خاطرنشان کرد: هر جا که نیروهای مخلص انقلابی در دست گرفته حضور یافتند، شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری بودیم که عرصه‌های نظامی، نانو، پزشکی و ... تنها بخشی از این حوزه‌هاست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: آنجا که میدان ظهور و بروز به نیروهای انقلابی ندادند و جولانگاه اصحاب نفوذ، رانت و فساد اخلاقی شد، کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو گشت.

وی با تاکید بر این که قدرت میدان تمام دشمنان را برای احترام به ملت ایران به خط کرده است، اظهار داشت: اگر میدان نبود، هیچ گاه دشمن حاضر به گفتگو با دولت ایران نمی‌شد؛ این عظمتی که ایران در دنیا دارد، مرهون تلاش میدان داران انقلاب اسلامی به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایجاد موج جدیدی از گرانی‌ها را مورد توجه قرار داد و با بیان این که خیانت هایی که در بازارهای اقتصادی و بورس روی می دهد، همه و همه برای ممانعت جلب نظر مردم توسط انقلابیون واقعی است، اظهار داشت: در سالگرد ۱۵ خرداد و ارتحال امام عزیز، باید با حضور حداکثری و خلق انتخابات باشکوه، رسالت سنگین خلق دو حماسه بزرگ در یک بستر را به منصه ظهور برسانیم.

وی گفت: بخش اعظمی از مشکلات  به خاطر سوء مدیریت، ضعف مدیریت، سستی و ناکارآمدی و نیز عدم اراده برخی از مسئولین برای حل مشکلات ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در پایان تصریح کرد: مسئولان به ویژه کسی که توسط مردم برای ریاست جمهوری انتخاب می شود، می‌تواند با تأسی به امام و اصول سه گانه سیره ایشان، مشکلات کشور را حل نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha