سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام خمینی

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام خمینی(ع) خط بطلانی بر تئوری جدایی دین از سیاست کشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در همایش بین‌المللی بزرگداشت امام خمینی(ره) که به میزبانی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: امام خمینی(ره) انقلاب را آغاز کردند و تلاشهای ایشان به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی با بیان اینکه ۴ عامل موجب موفقیت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: نخستین ویژگی اعتقاد ایشان به خدا بود، هر تصمیمی می‌گرفتند غیر از خدا را نمی‌دیدند و این اعتقاد راسخ موجب شد انقلابی تاریخی رقم بخورد که نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان تاثیر گذار بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی دومین ویژگی امام (ره) را که همواره در زندگی ایشان جاری و ساری بود، اعتماد به مردم ذکر کرد و گفت: امام(ره) سراسر عمر خود با اعتماد به مردم سپری کردند و امروز نیز شاهد این مهم هستیم که هر کشوری به مردمش اعتماد می‌کند موفق و پیروز است.

وی ادامه داد: باور و اعتماد به نفس ملی به عنوان ظرفیت و استعداد شکوفا شد تا انقلاب اسلامی به ثمر نشست و امروز اگر بخواهیم پیرو مکتب امام(ره) باشیم باید سیره ایشان را در رفتار، گفتار و زندگی خود ساری و جاری کنیم.

رحمتی همچنین سومین ویژگی شخصیتی امام خمینی(ره) را باورمندی به جوانان برشمرد و تصریح کرد: امام راحل(ع) انقلاب اسلامی و ۸ سال جنگ تحمیلی را با اعتماد به جوانان پیش برد؛ امروزه شاهد هستیم،بسیاری از جوانانی که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند، در کشورهای یمن، لبنان، عراق و... می‌جنگند و اکثر شهدای مدافع حرم نیز در سنین جوانی برای دفاع از اسلام جان خود را نثار کردند؛ ما باید این ویژگیهای امام(ره) را مورد توجه قرار دهیم و در نظام مدیریتی خود به کار ببندیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) به راه و هدف خود اطمینان کامل داشتند، ایشان هیچ گاه مصلحت اندیشی نمی‌کردند بلکه به کاری که می‌کردند اطمینان کامل داشتند و از شهادت هیچ ابائی نداشتند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در نتیجه این ویژگیها و سبک مدیریتی امام(ره) اعتماد به نفس ملی در داخل کشور و اعتماد بین مسلمانان و شیعیان جهان اتفاق افتاد و امروز شاهد رشد حکومت دیندار در کشورهای اسلامی هستیم و مشاهده می‌کنیم که اندیشه امام(ره) در منطقه نجات بخش بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه مقاومت و بیداری اسلامی را مرهون اندیشه‌های مترقی امام راحل(ره) هستیم، گفت: برگزاری همایش‌هایی از این دست می‌تواند در زنده نگه داشتن اندیشه‌ها و اهداف امام (ره) راهگشا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha