پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شوهانی

حوزه/ عبد الغنی عیسی خنجر از فعالان سیاسی بحرین طی یادداشتی نوشت: بحرینی ها در پناه منبرها و محراب های علمای اعلامی جمع می شدند که از تفکر و روش پاک این امام بزرگوار الهام گرفتند ..

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، "عبد الغنی عیسی خنجر " از فعالان سیاسی بحرین طی یادداشت اختصاصی برای خبرگزاری حوزه به نقش موثر امام راحل در تحولات جهان اسلام به ویژه انقلاب و بیداری ملت بحرین پرداخت که متن آن به شرح ذیل است:

حضرت امام خمینی (ره) ، تأثیر عمیقی در جهان اسلام گذاشت و حتی فراتر از آن رفت و در تمام مراحل سیاست در جهان تأثیر گذاشت و تأثیرشان در ابعاد مختلف بود. اما طبق درک محدود من ، به دو بعد اساسی آن اشاره می کنم؛  نخست این که بیداری اسلامی را به وجود آورد که میلیون ها جوان را راهنمایی و هدایت نمود و مسیر مستضعفان جهان اسلام را در امتداد جغرافیایی واعتقادی روشن کرد.

این بیداری یک بیداری مذهبی که محدود به پیروان فرقه شیعه باشد، نبود ، بلکه همه مسلمانان از فرقه ها و مذاهب مختلف خود را در بر می گرفت و جوانه های متعلق به خط اسلامی انقلابی علیه بی عدالتی و ظلم در سراسر جهان شکوفا می شدند. بحرین پرتویی از شعله بیداری را که امام شعله ور نموده بود، دریافت کرد.

وی با خلوص و اصالتی که در سخنانش داشت ، بر نخبگان و مردم عادی تأثیر گذاشت و مردم به موازات تأثیرپذیری از رفتار عملی وی که مظهر زهد، تقوا ، شجاعت و تکیه بر خدای واحد است ، همچنان از فکر او بهره می گرفتند. سپس با اعتقاد به مردم و توانایی آنها برای قیام، بدون داشتن کوچکترین طمع به دنیا یا عشق به ریاست و رهبری، بر اساس تکلیف شرعی عمل کرد.

چیزی که به ایشان نسبت داده شده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و قرار گرفتن در جایگاه رهبری، گفت؛ "من ترجیح می دهم که من را خادم بنامند تا اینکه بگویند رهبر" بنابراین او زندگی این دنیا را بدون ترک میراث مادی ترک کرد، و آنچه را که از پدرش به ارث برده بود ، وصیت نمود تا بین فقرا توزیع کنند.

این خصوصیات که روح الله خمینی را ، با سخنان شجاعانه ، انقلابی بی پرده و پیروزمندانه ، تقوا، دانش و مهمترین عنصر که همان کار خالصانه برای خداست ، وی را به رهبری بی نظیر در دوران معاصر تبدیل کرد.

بحرین، مانند بقیه کشورهای منطقه  تصمیم گرفت به لرزه های پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری این امام بزرگوار متصل شود  و جوانان بحرینی با نور شعاع عدالت که این امام منادی آن شد، روشن شدند.علارغم حمله وحشیانه به این انقلاب و رهبری آن، از سوی دولت های استکباری و مزدوران آنها در منطقه  نتوانستند مانع و حجابی در برابر فیوضات و نور این این انقلاب شوند و نتوانستند مانع صدا و سخنان این امام بزرگوار به قلب های جوانان مستضعف جهان اسلام شوند.

علارغم زندان هایی که برای جوانان بحرینی و هر کسی که تنها عکس امام خمینی را داشت فراهم کرده بودند، با این حال شکنجه های زندان های ظالمان نتوانست تشنگان آزادی، ارزش ها و مبارزه با استکبار و یاری فلسطین و ایستادن در مقابل ظلم را دلسرد کند . حرکت رو به جلو با هدایت این امام و تفکر پاک و فداکاری ها عظیم مردم بحرین، نتیجه ایستادگی او ، برای حقیقت و عدالت بود.

بحرینی ها در پناه منبرها و محراب های علمای اعلامی جمع می شدند که از  تفکر و روش پاک  این امام بزرگوار الهام گرفتند که برجسته ترین آنها آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم(حفظه الله) بود؛ کسی که در مساجد پایتخت بحرین ، منامه خطبه ایراد می کرد  و هزاران جوان برای نماز خواندن پشت سر او جمع می شدند و شعار اندیشه امام خمینی (ره) ، مسیر و روش صالح او را سر می دادند.

شعارهای محکومیت استکبار از گلوی نمازگزاران مومن بلند می شد تا اشتیاق نسل دهه هشتاد متعلق به انقلاب امام را افزایش دهند و مشعل هدایت این انقلاب را از نسلی به نسل دیگر برسانند. انقلابی که امروز در کنار مستضعفین فلسطین ، یمن ، بحرین ، لبنان ، عراق و کل جهان در کنار امام خامنه ای در مقابل قدرت های استکباری و در راس آن ایلات متحده آمریکا و فرزند نامشروع آن اسرائیل ایستاده  است. این موضع از طلوع انقلاب و از زمان سقوط تاج و تخت مستبد و نابودی پهلوی ها در ایران و قطع دست صهیونیست آمریکایی که بر ایران تسلط داشتند، همچنان ادامه دارد.

حضرت امام خمینی (ره) ، قبل از سخنانش، با رفتار، اندیشه، رویکرد و عملکردش،عوامل پیروزی را بیان کرد، که اولین آن، کار برای خداست نه برای رهبری و این دنیای فانی. پس از مبارزه با نفس اماره که به بدی فرمان می دهد  و خارج کردن  محبت دنیا از قلب سپس با بی عدالتی و ظلم مبارزه کرد، و از مظلومین و مستضعفین حمایت نمود و تمام این ها تا آخرین نفس برای خدا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha