جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات

حوزه/ مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران گفت: طلاب و اساتید باید ارزش و اهمیت هر ساعت و هر لحظه از این ایام منتهی به انتخابات را به خوبی درک کنند، امروز در موقعیت خطیری قرار داریم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیچ تاریخی، باید وظیفه خود را به خوبی بشناسیم و در انجام آن کوتاهی نکنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، انسان موجودی اجتماعی است که در برابر جامعه خود حساس و مسئول است، هر چقدر جنبه انسانیت در او پررنگ تر باشد و هر چقدر بلوغ عقلی تکامل یافته تری در هویت او رسوخ کرده باشد، به همان میزان نسبت به جامعه احساس مسئولیت بیشتری دارد و نسبت به جامعه و حرکت جمعی منفعل نیست.

انتظاری که از بدنه متدین و مبلغ دین و مروج تفکر لزوم تشکیل و تقویت جامعه اسلامی می رود، این است که در همه ساحت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ورود کرده و تمام توان خود را در راه حرکت به سمت جامعه تراز و حیات طیبه مورد انتظار از حکومت اسلامی به کار بندد.

به مناسبت انتخابات مهم و سرنوشت ساز پیش رو و نقش طلاب در این عرصه جهت ترویج تفکر تشکیل جامعه تراز اسلامی گفت و گویی با خانم آزاده صدرشیرازی، مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران انجام داده‌ایم که مشروح آن تقدیم علاقه مندان می شود.

ـ آیا حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات تأثیری در قوام جمهوری اسلامی خواهد داشت؟ 

حکومت ایران بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا شده است. یکی از نشانه های پشتوانه مردمی این نظام اسلامی در نگاه دوستان و دشمنان جهانی، صحنه انتخابات است. خداوند نیز یکی از نشانه های جامعه مؤمن را مشورت و هم اندیشی و عرضه آرا در تعیین سرنوشت اجتماع می داند آنجا که می فرماید: «و امرهم شوری بینهم» در این فرهنگ دینی با فتاوایی که در نظرات مراجع عظام تقلید نیز مشاهده می شود؛ شرکت هر مسلمان در انتخابات فریضه دینی محسوب می شود تا آنجا که حتی بیان شده است اگر دادن رای سفید موجب تضعیف نظام شود حرام است!

در بیانات رهبر عظیم الشأن و کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) آمده است که «امروز شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است بلکه یک وظیفه شرعی اسلامی و الهی است که شکست در آن، شکست جمهوری اسلامی است، حفظ جمهوری اسلامی بر جمیع مردم از بزرگترین واجبات و فرائض است و وسوسه در آن از شیطان است».

طلاب فرد به فرد و در فضای مجازی و حقیقی افراد را دعوت به شرکت در انتخابات کنند

اگر شما طلاب گرامی، خواهران عزیزمان بگویید: ای کاش ما معاصر بانو فاطمه زهرا سلام الله علیها بودیم ایشان را یاری می کردیم، الآن هم دقیقا مثل همان زمان است. وظیفه داریم همان گونه که آن حضرت خانه به خانه می رفتند و با تک تک افراد صحبت و روشنگری می فرمودند ما هم فرد به فرد در فضای حقیقی یا مجازی، دعوت به حق کنیم حتی اگر در این راه حرف تلخ شنیدیم و به نتیجه مطلوب دست نیافتیم، در پیشگاه حق سربلند باشیم که به وظیفه خود عمل کرده ایم.

ـ اگر با مشارکت حداکثری احتمال موفقیت جریان انقلابی کم شود بهتر نیست به مشارکت کمتر اکتفا شود؟

قطعا با عرائضی که قبلا ذکر شد؛ متوجه شدیم که مشارکت حداکثری از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است. در فرمایشات مقام معظم رهبری کرارا به این نکته اشاره شده است.

انتخابات مایه تضمین جمهوری اسلامی است و از این جهت دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی همواره در صدد هستند تا این امتیاز ملی و اسلامی را کمرنگ و بی رونق نشان دهند، اما ملت بزرگوار ما همواره با حضور در صحنه آنان را ناامید ساخته اند و ان شاءالله در این برهه حساس نیز بار دیگر از این امتحان الهی سربلند بیرون خواهند آمد.

ـ چه توصیه ای به طلاب در ایام تبلیغات انتخابات دارید؟

طلاب و اساتید محترم باید ارزش و اهمیت هر ساعت و هر لحظه از این ایام منتهی به انتخابات را به خوبی درک کنند، امروز در موقعیت خطیری قرار داریم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیچ تاریخی، باید وظیفه خود را به خوبی بشناسیم و در انجام آن کوتاهی نکنیم.

استحاله و انحلال درونی جمهوری اسلامی از طریق تغییر باور و سست کردن ایمان مردم هدف اصلی دشمن در جنگ نرم است

در جنگ نرم باطل علیه حق، هدف اصلی استحاله و انحلال درونی جمهوری اسلامی از طریق تغییر باور و سست کردن ایمان مردم است. از همین لحظه نیت کنیم برای خشنودی قلب مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و زمینه سازی ظهور آن منجی بشریت و نصرت جانشین برحقش، پرچم یاری را بلند کنیم و یقین داشته باشیم که «وَ لَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ؛ و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha