جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سبحانی

 حوزه / حجت الاسلام والمسلمین سبحانی گفت: روحانیون باید با استفاده از یافته های علمی و تولیدات پژوهش محور پاسخگویی به شبهات دینی و مسایل جدید را در کانون توجه خود قرار داده و تلاش کنند این نیازها را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی، ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و اساتید پژوهشگر حوزه علمیه استان قزوین، گفت: پژوهشی که منجر به تولید شود و به فرآیند دانش محور کمک کند، مورد توجه است و از فرهیختگان جامعه انتظار داریم در این مسیر گام بردارند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت خاطرنشان کرد: روحانیون باید با استفاده از یافته های علمی و تولیدات پژوهش محور پاسخگویی به شبهات دینی و مسایل جدید را در کانون توجه خود قرار داده و تلاش کنند این نیازها را برطرف کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آموزش مانند گذرگاهی است که افراد جامعه با استفاده از آن می توانند بایافته های دانشمندان در عرصه های مختلف با علوم و فنون آشنا شده و در مسیر تعالی گام بردارند.

وی ادامه داد: روش تدریس پژوهش محور می تواند زمینه لازم را برای رشد و شکوفایی دانش و تولید و نوآوری فراهم کرده و به پایداری فعالیتهای علمی کمک کند..

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی تصریح کرد: پژوهش از ضرورت های زندگی بشری است و بی تردید تمام پیشرفت های معنوی، علمی و مادی انسان ها برگرفته از تفکّر، تعمّق، تحقیق و پژوهش می باشد که باید اساتید و طلاب مدارس این امر مهم را مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت بیان کرد: پژوهش از لوازم ضروری پیشرفت علمی، فرهنگی و اعتقادی به شمار رفته و به همین جهت دو نهاد متولی امر پژوهش در کشور، یعنی حوزه و دانشگاه وظیفه سنگینی در این عرصه بر عهده دارند.

وی ادامه داد: از صدر اسلام تاکنون بزرگان به امر پژوهش و نوشتن مطالب علمی تاکید کرده و نمونه آن تربیت پژوهشگران بزرگ در عالم اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی بر ضرورت نوآوری در پژوهش تاکید و  بیان کرد: با ابزاری که حوزه در زمینه پژوهش در اختیار ما قرار داده است، با نیت الهی به دنبال تحقق اهداف باشیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اساتید مدارس علمیه باید نقش مهم پژوهش را  برای طلاب تبیین کرده و پژوهش و تدریس را به عنوان ارکان مهم رشد علمی تلقی کنند و بدانند این پشتوانه می تواند به رشد و شکوفایی دانش و تولید و نوآوری کمک کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha