پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 962692
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
تصاویر/ احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ خادمان آستان مقدس بانوی کرامت در بخش‌های درمانگاه، خدمات سالمندان، امانتداری، کفشداری، شارژ موبایل و دریافت هدایا و نذورات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات رفاهی به زائران هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از رسالت‌های نهادهای مذهبی از جمله حرم‌ها و بقاع امامزادگان به عنوان کانون مراجعه مردم، ارائه خدمات رفاهی برای تسهیل امر زیارت و رفاه زائران است و آستان مقدس بانوی کرامت نیز تاکنون در این حوزه گام‌های بسیاری را برداشته است که در این گزارش کوتاه به معرفی بخش‌های مختلف خدمات رفاهی حرم مطهر پرداخته‌ایم.

درمانگاه حضرت معصومه سلام الله علیها با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بخش‌های عمومی و تخصصی، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی و اورژانس نیاز زائران و مجاوران را در حوزه‌های درمانی رفع می‌کند.

خدمات سالمندان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با ارائه خدمات حمل و نقل به زائران سالمند به وسیله صندلی‌های چرخدار و خودروهای برقی زائربر میزبان زائران حرم است.

امانتداری حرم مطهر با نگهداری وسایل همراه زائران به منظور فراهم ساختن رفاه هرچه بیشتر زائران در هنگام زیارت به صورت شبانه روزی فعال است و کفشداری نیز با رعایت اصول بهداشتی شرایط مناسبی را برای زیارت بدون دغدغه زائران فراهم می‌کند.

امانتداری اشیاء قیمتی نیز برای نگهداری اشیاء ارزشمند زائران در محلی امن و ایجاد آرامش خاطر برای زائران خدمت رسانی می کند و در کنار آن واحد نگهداری اشیاء پیدا شده نیز در حرم فعال است تا امکان جمع آوری اشیاء پیدا شده و تحویل آن به صاحبان اموال فراهم شود.

در حرم مطهر بانوی کرامت واحد شارژ موبایل نیز در شبستان امام خمینی(ره) و صحن امام رضا علیه السلام فعال است و با دریافت و شارژ تلفن همراه زائران یکی از نیازهای مبرم امروزی زائران را برطرف می‌کند که مورد استقبال زائران قرار گرفته است.

همچنین دریافت هدایا و نذورات زائران گرامی به‌صورت آنلاین با نیّات واریز به ضریح مطهر، نذورات عام، صدقات، قربانی، عقیقه و … برای رفاه زائران انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    1 0
    خدمت رسانی به سالمندان یا از طریق ویلچر است که فقط از درب محل امانت ویلچر تا داخل حرم است یعنی زائر باید مثلاً یک دو کیلومتر را از محل ایستگاه اتوبوس با باجه ویلچر پیاده بیاید سپس برای سیصد متر فاصله باجه ویلچر تا حرم ، بتواند ویلچر امانت بگیرد خوب این چه فایده ای دارد؟ باید ویلچر به زائر امانت سپرده شود به گونه ای که از درب منزل زائر تا حرم و برگشت مجدد تا درب منزل ویلچر در اختیار او باشد نه اینکه زائر خودش باید دو کیلومتر از ایستگاه اتوبوس تا باجه ویلچر پیاده برود تا فقط از درب باجه تا حرم ویلچر در اختیارش باشد. نکته دیگر اینکه گفته شده خودروی زائر بر برقی برای زائران اختصاص یافته است خوب این هم از عجایب است ، خودروی زائر بر برقی یکی در مسیر میدان آستانه به سمت چهار راه بازار است که در چهار راه بازار اساساً هیچ ایستگاه اتوبوسی وجود ندارد ، ایستگاه اتوبوس یکی در میدان مطهری است یکی هم در سه راه بازار ، بنابراین خودروی زائر بر برقی در جایی توقف می کند که هیچ ایستگاه اتوبوسی وجود ندارد و خود زائر باید قریب یک کیلومتر پیاده برود تا به ایستگاه اتوبوس برسد، باید خودروی زائر بر در ایستگاه اتوبوس توقف کند
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    1 0
    زائران برای شارژ موبایل خودشان تمایلی به مراجعه به ایستگاه شارژ موبایل حرم ندارند زیرا ، به نظر می رسد ایستگاه شارژ موبایل حرم از سیستم برق استاندارد برای چند صد پریز برق خود استفاده نمی کند، زائران مکررا اظهار داشته اند وقتی موبایل خود را در پریز برق معمولی قرار می دهند شارژ آن مثلاً بیست دقیقه طول می کشد ولی در پریز برق ایستگاه شارژ حرم خیلی بیشتر از بیست دقیقه طول می کشد که نشان می دهد برق رسانی خیلی ضعیفی در پریزهای برق آنجا هست یعنی سیستم برق استاندارد ندارد که مثلاً تمام چند صد پریز برق از یک توان و آمپر مساوی پریز برق عادی برخودار باشند توصیه می کنم از یک متخصص برق مشاوره بگیرند که با تغییر سیستم برق رسانی مساله را حل کند این مساله از امور عادی برق است که می توانند براحتی مشکل را حل کنند