جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: رقابت برای تصدی پست، خلاف مشی و رَویّه، سیره و روش علما بوده و حتی در صورت پیشنهاد مسئولیتی اگر فردی را اصلح از خود می دانستند خودشان او را معرفی می‌کردند و از پذیرفتن مسئولیتی که الزام به آن نشده بودند پرهیز می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در درس اخلاق مدیران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دهه کرامت دهه خیر و شادی برای امت است، اظهار کرد: کسانی که مسئولیت برگزاری جشن های دهه کرامت را دارند در این ایام علاوه بر تکریم و بیان فضائل اهل بیت(ع) باید با احسان، اطعام و گره گشایی از افراد محروم و کم برخوردار به آنان خیر و برکت برسانند.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌هایی که به انسان داده می‌شود گاهی الزامی است و انسان در پذیرش آن اختیار ندارد، گفت: مانند رسالتی که خداوند به انبیاء الهی می دهد که الزام و تکلیف است و پذیرش آن بر انبیاء لازم است و یا مانند امامت که به ائمه علیهم السلام داده شده ولی گاهی مسئولیت اختیاری است و به انسان پیشنهاد می‌شود و انسان برای پذیرش آن اختیار دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س)، ادامه داد: رقابت برای تصدی پست، خلاف مشی و رویه علما بوده و حتی در صورت پیشنهاد مسئولیتی اگر فردی را اصلح از خود می دانستند خودشان او را معرفی می‌کردند و از پذیرفتن مسئولیتی که الزام به آن نشده بودند پرهیز می‌کردند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در میان علما موارد زیادی است که مقام مرجعیت و زعامت شیعه را قبول نمی‌کردند، ادامه داد: بعد از فوت صاحب جواهر مردم پیشنهاد مرجعیت را به شیخ انصاری دادند و ایشان قبول نکردند و یکی دیگر از علما را معرفی کردند و فرمودند وقتی ما با ایشان درس می خواندیم ایشان از من بهتر درس را می‌فهمید و وقتی به سراغ ایشان رفتند، وی فرمود که من از نجف که بیرون آمدم و شیخ انصاری در نجف ماند و مشغول درس بود و الان مقام علمی شیخ انصاری بیشتر است و نسبت به پذیرش مسئولیت اینگونه عمل می‌کردند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و رقابت کاندیداها برای رسیدن به این پست، اظهار کرد: قبل از رسیدن به مسئولیت باید بین و خود و خدا ببینیم که آیا توانایی این پست را داریم یا خیر ولی بعد از این که پستی را پذیرفتیم باید با قدرت آن را پیش ببریم و به وظیفه خود به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: اگر ما به وظیفه ای که بر عهده ما است در حد توان عمل کنیم و با هم هماهنگ و همراه باشیم خدا هم کمک می‌کند و از هر مسئولیتی سربلند بیرون می‌آییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha