پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: در جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی که جلوه آن مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات است از مولفه‌های بسیار مهم است و هر نظام برای دوام خود نیازمند ارتباط مطلوب با مردم است.

به گزارش خخبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در نشست بصیرتی «امنیت و اقتدار در سایه حضور حداکثری» در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم آباد با استناد به حدیثی از امام صادق (ع) «إِنَّ مِنْ بَقَاءِ الْمُسْلِمِینَ وَ بَقَاءِ الْإِسْلَامِ أَنْ تَصِیرَ الْأَمْوَالُ عِنْدَ مَنْ یَعْرِفُ فِیهَا الْحَقَّ وَ یَصْنَعُ فِیهَا الْمَعْرُوفَ فَإِنَّ مِنْ فَنَاءِ الْإِسْلَامِ وَ فَنَاءِ الْمُسْلِمِینَ أَنْ تَصِیرَ الْأَمْوَالُ فِی أَیْدِی مَنْ لَا یَعْرِفُ فِیهَا الْحَقَّ وَ لَا یَصْنَعُ فِیهَا الْمَعْرُوف»  از جمله عوامل بقای مسلمین و اسلام آن است که اموال در دست کسانی قرار گیرد که حق (راه صحیح استفاده و مصرف) را بشناسند و آن ها را برای کارهای نیک و سودمند به مصرف برسانند و از اسباب نابودی اسلام و مسلمانان آن است که مال ها در دست کسانی باشد که راه درست مصرف آن ها را ندانند و آن ها را در راه های نیک و سودمند به مصرف نرسانند، اظهار داشت: آثار و اقدامات مطلوب حاصل از انتخاب صحیح تا سال‌های آینده در کشور باقی خواهد ماند و مردم از آن منفعت خواهند برد.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی که جلوه آن مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات است از مولفه‌های بسیار مهم است و هر نظام برای دوام خود نیازمند ارتباط مطلوب با مردم است.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: اگر نظامی نتواند تبادل و ارتباط مطلوب با مردم برقرار کند، مشکلاتی برای سیستم به وجود می آید که خطر آفرین است و از طرفی مردم نیز باید احساس کنند می توانند مطالبات خود را از طریق صندوق های رای به دست آورند تا در مشارکت های سیاسی سهیم باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان  با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای کاهش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: مناسبات نظام جمهوری اسلامی در راستای رابطه مردم  بر مبنای قانون اساسی و برگرفته از کتاب و سنت است و مردم در این چارچوب در انتخابات مشارکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: روحانیت لرستان از مدت ها قبل فعالیت های بصیرتی و معرفت افزایی را در قالب نشست های مختلف انجام داده و به تازگی ۱۰۰ نفر از روحانیون مقیم قم برای رقم زدن مشارکت حداکثری به مناطق دور افتاده روستایی استان سفر کرده اند تا مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه وحدت و همدلی در سطوح مختلف بین جامعه روحانیت لرستان وجود دارد، گفت: روحانیون زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم و معیارهای انتخاب اصلح در جامعه را تبیین و تشریح کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha