شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ دبیر دوره آموزشی پژوهشی تربیت مربی نهج البلاغه از برگزاری این دوره آموزشی ویژه مبلغین و روحانیون اصفهان در قالب سه ترم و ۱۴۴جلسه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد بیرانوند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، از برگزاری دوره آموزشی پژوهشی تربیت مربی نهج البلاغه ویژه مبلغین در اصفهان خبر داد و گفت: این دوره در قالب سه ترم و هر ترم ۱۲ روز و در مجموع ۱۴۴ جلسه آموزشی، پنج شنبه ها از صبح تا ظهر، توسط اساتید برجسته نهج البلاغه برگزار می شود که همراه با اعطای مدرک پایان دوره می باشد.

وی اظهار کرد: دانش پژوهان در این دوره علاوه بر تسلط بر متن کلاس آموزشی، باید در دوکارگروه پژوهشی و تبلیغی عضو شوند.

حجت‌الاسلام بیرانوند تصریح کرد: این دوره با حضور ۸۰ نفر از روحانیون که عمدتا از مبلیغین مطرح شهر اصفهان هستند، برگزار می گردد.

وی افزود: در ابتدای این دوره، ترم آموزشی با محوریت آشنایی با نهج البلاغه، مبانی رابطه قرآن و نهج البلاغه و پاسخ به شبهات نهج البلاغه برگزار می گردد. در ترم دوم، بحث روش شناسی در نهج البلاغه آموزش مانند روش تحقیق و پژوهش در نهج البلاغه، روش شرح ترتیبی و موضوعی نهج البلاغه، روش ترجمه و مفاهیم تدریس می شود.

حجت الاسلام بیرانوند، اضافه کرد: پس از شناخت نهج البلاغه و روش شناسی، در ترم آخر به موضوع  مسئله شناسی در نهج البلاغه می‌ پردازیم.

وی عنوان کرد: چون فضای کار، آموزشی و پژوهشی است، در پایان دوره، هم آزمون برگزار می گردد و هم کارکرد های پژوهشی افراد در نظر گرفته می شود.

حجت الاسلام بیرانوند در پایان گفت: تبلیغ، جزء بخش های اصلی این دوره است و به جهت درخواست های تبلیغی که از دانشگاهها و مراکز فرهنگی داشتیم ولی استادی برای اعزام نداشتیم؛ تصمیم به برگزاری دوره کوتاه مدت یکساله در سه ترم گرفتیم که هم از جهت آشنایی کلی با نهج البلاغه و هم موضوع شناسی و روش شناسی آن وهم از جهت مهارت های تبلیغی بیان معارف نهج البلاغه توانمندی مبلغان را بالا ببریم و سپس برای تبلیغ به مراکز و دانشگاهها اعزام کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha