جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: همه با هم با یک انتخابات مثال‌زدنی امنیتِ انقلاب، کشور و مردممان را فراهم کنیم و بازهم به نیابت از حاج قاسم آن‌گونه که او می‌خواست و آن کسی را که اگر بود می‌خواست، را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان اظهار داشت: نتیجه تقوا برای بندگان خداوند بهشت است و در واقع حاصل تمام عمر انسانِ صالح بهشت می‌شود.

وی ادامه داد: پاداشی که خدای بزرگ عالم با همه خدایی خودش به بنده خوب خودش هدیه می‌دهد اما همین بهشت هم برای افراد مختلف یک‌جور نیست و بین بهشتیان تفاوت است.

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: بعضی‌ها مقام عجیبی دارند، شیخ صدوق در مجلد دوم از کتاب خصال خود روایتی را از نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) روایت می‌کند که: «یَا عَلِیُّ! اَلْجَنَّةُ تَشْتَاقُ إِلَیْکَ وَ إِلَی عَمَّارٍ وَ إِلَی سَلْمَانَ وَ أَبِی‌ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادِ.» یا علی بهشت مشتاق تو و عمار و سلمان و ابیذر و مقداد است.بهشت مشتاق شماست.

وی ادامه داد: افراد صالح طوری با ترس از خدا زندگی کردند که به بهشت الهی راه پیدا می‌کنند. به بهشت راهشان می‌دهند اما بعضی دیگر بهشت آنها را در آغوش می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی تأکید کرد: بهشت در اختیار آنهاست، اختیار بهشت در دست آنهاست و به هرکسی که بخواهند می‌دهند، هرکسی را بخواهند بهشتی می‌کنند و در واقع این معنای ولایت در آخرت است.

وی تصریح کرد: در دنیا هم چنین اختیارات و قدرتی را دارند که حقیقت آن در آخرت آن می‌شود.

حجت‌الاسلام کتابچی با تبریک دهه کرامت میلاد کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه (س) و همچنین میلاد امام رضا (ع) ابراز داشت: امیدوارم جشن این روزهای ما توام و مضاعف به جشن ظهور آقا امام زمان(عج) شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد اشاره کرد و گفت: ایشان در سخنرانی خودشان به نظریه انقلاب اسلامی پرداختند و نظریه عمیق حضرت امام در مورد حکمرانی که جمهوری اسلامی بود پرداختند.

وی افزود: شیوه حکومت‌داری از منظر دین و قرآن در زمان ما جمهوری اسلامی است یعنی هم جمهوریت نظام مهم است و هم اسلامیت نظام اما عده‌ای بوده و هستند که فقط یکی را می‌خواهند،

امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: عده‌ای فقط اسلامیتِ منهای جمهوریت را می‌خواهند که آسیب‌های خودش مثل تحجر را دارد که این نوع نگاه به شیوه حکومت‌داری ضربه‌های سنگینی را به اسلام و نظام اسلامی وارد خواهد کرد و برخی جمهوریت منهای اسلام را می‌خواهند. یعنی هر چه مردم خواستند باید همان باشد چه موافق اسلام چه مخالف اسلام این همان تفکر سکولاریستیِ جدایی دین از سیاست است که مطرود و مردود سیره پیامبر و اهل‌بیت ایشان و خلاف قرآن کریم است.

وی ادامه داد: متأسفانه سال‌هاست افراد متعددی با همین نوع نگاه خلاف دین به دلائل خودش در سطوح مختلف حساس تصمیم‌ساز نظام ما بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: عزیزان رهبری معظم انقلاب ما می‌گویند این افراد با تفکرات سکولاری که ضد دینی است، در مسئولیت‌های حساس تصمیم‌ساز نظام بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم از این صریح‌تر چطور می‌شود با مردم صحبت کرد، ایشان حرفشان این است که ای مردم در طول این سالیان یک عده آدم سکولارِ وادادهِ غرب‌گرا در مناصب تصمیم‌ساز این کشور بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کتابچی ادامه داد: ایشان در هفته گذشته به این صراحت که هیچ نیاز به توضیح و تفسیر ندارد در مورد این گروه می‌فرمایند: این افراد تحول را در عبور و گذار از مردم‌سالاری دینی، به معنای حقیقی کلمه در مردم‌سالاری سکولار ترجمه می‌کنند.

 وی افزود: عزیزان اینها چه کسانی هستند؟ در این انتخابات نیازی نیست اسم ببریم نماد این تفکر چه کسانی هستند؟ چه کسانی هنوز هم حرفشان این است که رفع مشکلات در تعامل با غرب و امریکا است؟

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: کدام افراد در بین کاندیداها راه‌حل را سر میز نشستن و مذاکره با امریکا می‌داند و می‌گویند تمام مشکلات زیر سر امریکا است، نه! حاضر نیستند بگویند امریکا، می‌گویند تقصیر ترامپ است تا خدایی ناکرده چهره امریکا را مخدوش نکنند، عزیزان رهبری معظم با صراحت از ما می‌خواهند این افراد غرب‌زده را کنار بگذاریم.

وی ابراز داشت: عزیزان از ابتدای انقلاب نگاه کنیم ببینیم دولت‌ها دست چه کسانی بوده است، از اول انقلاب چه کسانی خود را کنار امام جای دادند تا در اول انقلاب و زمانی که همه مردم ما انقلابی بودند و برای انقلاب جان‌فشانی می‌کردند و برای ساختن این کشور سر از پا نمی‌شناختند، تفاله دولتِ مصدقِ دلبسته به امریکا یعنی بازرگان را بر سرکار آوردند؟ چطور می‌شود حضرت امام به‌عنوان یک رهبر مقتدر و با صلابت حاضر می‌شوند بازرگان را به‌عنوان رئیس دولت موقت بپذیرند؟ بعد از او چه کسانی بنی‌صدر خائن را بر این مردم به‌عنوان یک فرد انقلابی مسلمان غالب کردند؟ تا اینجا دو دولت سکولارِ مسلم یعنی همانی که رهبری در سالگرد رحلت امام فرمودند.

حجت‌الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: بعد از آن دولت شهید رجایی شکل گرفت یک دولتی که می‌توانست تمام داشته‌های سکولارها را به باد دهد، جوان‌ها بدانید تمام دولت شهید رجایی ۲۸ روز طول کشید.

وی افزود: بعد از آن آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور شد اما همان کسانی که بازرگان را رئیس دولت موقت و بنی‌صدر را به ملت غالب کردند، میرحسین موسوی را هم به‌عنوان نخست‌وزیر و صاحب تمام قدرت به رهبری معظم که آن روز رئیس‌جمهور بودند تحمیل کردند، کجاست دولت اسلامی؟ تمام قدرت تا به اینجا دست سکولارها است این‌ها واقعیات کشور ما است، بعدازاین دوره آقای هاشمی ۸ سال رئیس‌جمهور شد بعد از او ۸ سال دولت اصلاحات که نیازی به توضیح نمی‌بینم بعد فقط به مدت ۶ سال ما یک رئیس‌جمهور داشتیم که توانست در مسیر انقلاب گام بردارد که به‌گونه‌ای با او رفتار شد و از طرفی همچنان غرور او را گرفت که در دو سال پایانی به‌کلی از مسیر خارج شد و الآن هم که ۸ سال دولت فقط مذاکره بر سرکار است، عزیزان مواظب باشیم.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: از این تریبون باید از اسلام و از انقلاب حمایت کرد که اگر بنده بتوانم و حمایت از خط شهدا و حاج قاسم عزیز نکنم سخت مدیون آنها خواهم بود.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: عزیزان امروز به داد انقلاب برسید هر فرد یک ستاد بشود هر فرد یک بلندگو بشود و برای تشکیل اولین دولت ضد سکولار تمام دینی مقتدر با مشارکت همگانی مردم تلاش کنیم.

وی گفت: همه را پای صندوق رأی بیاوریم، پدران و مادران با هر زبانی که هست جوان‌ها پای صندوق بکشانند و جوان‌ها بزرگ‌ترها را پای صندوق بیاورند، نگذاریم جان‌فشانی و فداکاری حاج قاسم عزیز و سربازانش از دست برود.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: بزرگواران اگر غفلت کنیم شاید دیگر جای جبران نباشد و همه چیز از دست برود و حسرت خوردن هیچ اثری نداشته باشد.

وی گفت: ملت مسلمان بپا خیزید و نظام اسلامی را یاری کنید، شاید هیچ زمان دیگری تکرار نشود که فرصت انتخاب یک مجتهد مسلم، آیت‌الله زاهدِ با تقوای مدیر و مدبر و توانمند فراهم شود.

حجت‌الاسلام کتابچی در آخر اظهار داشت: همه با هم با یک انتخابات مثال‌زدنی در جمعه هفته بعد و شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی و در استان ما انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری، امنیتِ انقلاب و کشور و مردممان را فراهم کنیم و بازهم به نیابت از حاج قاسم آن‌گونه که او می‌خواست و آن کسی را که اگر بود می‌خواست را انتخاب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha