پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضور بانوان در انتخابات

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جامعه از بانوان انتظار دارد که در ایام انتخابات پیشتاز باشند و الان نوبت نقش آفرینی بانوان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی روز جمعه در اولین همایش نهضت پیشرفت بانوان تمدن‌ساز استان قم که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد بر لزوم اهتمام جدی برای ارتقای جایگاه بانوان تاکید کرد.

وی با تمجید از تحلیل‌های قابل استفاده و عمیق بانوان فرهیخته در این همایش گفت: هر کسی که دختران، بانوان و مادران را جدی نگرفته، اشتباه کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: عظمت وجودی حضرت معصومه(س) ضرورت راهبری در سیر آفاق بلند تمدن‌سازی را به ما یادآوری می‌کند که باید خیلی بیش از اینها برای ارتقای جایگاه بایسته و شایسته بانوان اهتمام ورزید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی اظهار کرد: حضرت معصومه(س) با هجرت و مجاهدت خودشان قدم‌های موثری برای پیشبرد مکتب اسلام برداشتند. در مکتب ایشان اموری همچون معنویت، اخلاق، مراقبت از خانواده، مسئولیت‌های علمی و... با هم جمع شده است.

وی با بیان این که امروز بانوان مهم‌تر از همیشه هستند، افزود: اندوخته‌های علمی و معرفتی بانوان از زلال اندیشه‌ها و معارف اهل بیت(ع) افزون است و باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی توقع جامعه از پیشتازی بانوان در ایام انتخابات را مورد تاکید قرار داد و افزود: عنصری که می‌تواند در هفته پیش رو، ورق انتخابات را برگرداند بانوان مکتبی هستند.

وی با بیان این که بانوان می‌توانند سرنوشت انتخابات را تغییر دهند، بیان داشت: توصیه دیگران به رعایت حق به بهترین وجه، به بانوان بر می‌گردد. اگر اهل تواصی نباشیم خسارت بزرگ دامن جامعه ما را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی خطاب به بانوان فرهیخته گفت: الان نوبت نقش آفرینی شماست. نقش‎های جامعه پردازی و تمدن پردازی با پرچمداری شما مورد انتظار است اما امروز باید توجه داشته باشید که زنجیره تواصی قطع نشود.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، اگر بانوان مکتبی، پرچم مشارکت موثر در انتخابات را به دست بگیرند شاید نگاه‌ها به نقش آفرینی بانوان جدی‌تر شود.

در این همایش تعدادی از بانوان فرهیخته گزارشی از عملکرد مجموعه‌های خود را ارائه کردند که مورد تحسین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت.

در پایان این همایش از تعدادی بانوان پرستار، راهیاران، بانوان فرهیخته و برگزیدگان رویداد ثمرقند با اهدای جوایزی قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha