جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست مسئولین ستاد انتخابات استان قم

حوزه/ بهرام سرمست گفت: در امر انتخابات باید قانون انتخابات را رعایت کنیم و اصل برای ما این وظایف قانونی است که تا پایان انتخابات باید آن ها را به اجرا درآوریم؛ نتیجه انتخابات برای ما به عنوان برگزارکنندگان آن مسئله نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر بهرام سرمست، صبح امروز در نشست مسئولین ستاد انتخابات این استان که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: برای مدیریت ستاد انتخابات استان نقشه راهی که از ابتدا داشته ایم برمبنای فرمایشات مقام معظم رهبری بوده که بر ۴ اصل استوار است؛ یکی از این چهار اصل امنیت انتخابات است؛ ما هم بُعد سخت افزاری و هم بعد نرم افزاری امنیت انتخابات را سعی کرده ایم با هماهنگی با نهادهای مختلف استان پیش بینی و تأمین کرده ایم تا در این مقطع حساس بتوانیم انتخابات را با یاری و کمک مردم به نحو احسن برگزار کنیم.

وی افزود: تاکنون برنامه های انتخاباتی تماماً بر اساس تقویم انتخابات اجرا شده اند؛ ستاد انتخابات استان دارای وزن و تجربه بالایی است و افراد حاضر در آن از توانمندی بالایی برخوردارند.

استاندار قم بیان داشت: سلامت انتخابات به کارکرد دستگاه های مختلفی همچون شورای نگهبان، هیئت های نظارت، شیوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و غیره بستگی دارد.

وی گفت: در امر انتخابات باید قانون انتخابات را رعایت کنیم و اصل برای ما این وظایف قانونی است که تا پایان انتخابات باید آن ها را به اجرا درآوریم؛ نتیجه انتخابات برای ما به عنوان برگزار کنندگان آن مسئله نیست.

سرمست اظهار کرد: سومین اصل مربوط به بحث رقابت است؛ عزیزانی که صلاحیت آن ها تأیید شده می بایست اخلاق انتخاباتی را رعایت فرموده و به رقابت سالم بپردازند تا الگویی برای شرکت کنندگان در سایر دوره ها باشد.

وی عنوان داشت: اصل بعدی مشارکت حداکثری مردم است؛ ما باید تمام ظرفیت های خود را پای کار بیاوریم و دست به دست هم دهیم تا مشارکت حداکثری به وقوع بپیوندد.

استاندار قم  با بیان این که قانون انتخابات باید محور تمام فعالیت های ما باشد، افزود: انتخابات پیشروی ما ویژگی هایی دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرند؛ یکی از این ویژگی ها برگزاری همزمان سه انتخابات در استان قم است.

سرمست خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر این دور انتخابات برگزاری آن در مورد شورای شهر قم به صورت تمام الکترونیک است؛ ارائه آموزش ها به مسئولین شعب و افراد مردم باید حتماً مرور شود.

وی گفت: سومین ویژگی برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی است؛ البته در استان قم سابقه برگزاری انتخابات در این شرایط وجود دارد.

استاندار قم بیان داشت: باید مراقب باشیم پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شوند؛ ستاد انتخابات استان قم در این راستا تعداد شعب اخذ رأی را نسبت به ادوار گذشته افزایش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha