جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کاویانی

حوزه/ رادیو معارف در راستای مأموریت ذاتی خود اقدام به برنامه سازی ۶ هزار دقیقه ای در مورد انتخابات برای حضور و ترغیب و تشویق مردم در پای صندوق های رأی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مسعودکاویانی در نشست  خبری که به مناسبت سالروز تأسیس رادیو معارف که در محل این رادیو در قم برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) گفت: امروز شاهد بیست و سومین سالگرد تأسیس رادیو معارف هستیم که با ولادت حضرت معصومه(س) همزمان شده است.

 مدیر رادیو معارف افزود: در ۲۳ سال قبل یعنی در سال ۷۷ این رادیو همزمان با ولادت آن بانوی همام راه اندازی شده و از زمان راه اندازی برکات و آثار زیادی نیز برای مردم و شنوندگان به همراه داشته و افراد زیادی از اقشار مختلف را با خود همراه کرده و این امر نشان دهنده تلاش گسترده همه افراد و برنامه سازانی است که در این رادیو مشغول فعالیت می باشند.

رادیو معارف در نگاه دیگر

وی با بیان این که ترویج اسلام ناب و معرفت افزایی دینی را می توان از جمله اهداف راه اندازی رادیو معارف نام برد، اضافه کرد: این رادیو مانند سایر رادیوهای دیگر تحت اشراف صدا و سیمای  جمهوری اسلامی و با توجه به مأموریتی که برای آن  تعیین شده، در قم مستقر است و مهمترین دلیل استقرار آن در قم، به حضور حوزه، مراجع، علما و حوزویان، مراکز علمی و دانشگاهی و مؤسسات برمی گردد که به عنوان پیشتوانه علمی آن محسوب می شوند و رادیو هم تاکنون توانسته از این ظرفیت عظیم علمی و معنوی به خوبی برای پیشبرد اهداف و برنامه ها استفاده لازم را ببرد.

چشم انداز رادیو معارف در عرصه برنامه سازی برای آینده

کاویانی  با بیان این که پاسخ گویی به شبهات دینی، اعتقادی، بیان و ترویج سبک اسلامی و بر پایه و چارچوب نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی از جمله فعالیت های و برنامه های بوده که این رادیو تا کنون انجام داده، مهمترین چشم انداز این رادیو  برای آینده در سطح برنامه سازی  را ارتقاء مخاطب، کیفی سازی برنامه خلاقانه با توجه به نیازهای جامعه، برنامه سازی هنرمندانه و به روز بودن آن و... عنوان کرد.

مدیر رادیو معارف با بیان این که رادیو معارف نسبت به موضوع جمعیت، فرزندآوری،  فرهنگ سازی در حوزه  ولایت به لحاظ محتوایی نیز غافل نبوده و آن را جزء برنامه های خود به شمار آورده، ادامه داد: از دیگر مأموریت این رادیو در بحث برنامه سازی توجه به تقویت فرستنده و ارتقای سطح کیفی آن است.

تولید ۶ هزار دقیقه ای برنامه برای ترویج مردم در انتخابات

وی بیان داشت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی هستیم، این انتخابات از اهمیت ویژه ای برای نظام جمهوری اسلامی و رسانه برخوردار است و لذا رادیو معارف نیز در راستای مأموریت ذاتی خود اقدام به برنامه سازی ۶ هزار دقیقه ای  در مورد انتخابات برای حضور و ترغیب و تشویق مردم در انتخابات کرده است.

کاویانی گفت: معتقدیم انتخابات، مظهر اکمل قدرت مردم در نظام است و لذا باید بیش از پیش این انتخابات در بین مردم ترویج شود.

مدیر رادیو معارف افزود: برنامه چهره به چهره، مسابقه رخداد، معیار راه روشن از جمله برنامه ویژه ای در مورد انتخابات است که در این رادیو تولید شده است.

وی بیان داشت: این رادیو تلاش کرده در برنامه های زنده  مانند مهربان باشیم و... که افراد زیادی از آن نیز استقبال می کنند، به بحث انتخابات بپردازد.

برنامه شبان گاهان وعصر گاهان

کاویانی گفت: این رادیو تلاش کرده برنامه عصر گاهی و شبان گاهی که تا کنون از این رادیو پخش نمی شده، در دستور کار خود قرار دهد و در برنامه سازی این مسئله را هم مورد توجه قرار بدهد.

مدیر رادیو معارف افزود: لذا برنامه عصر گاهی برنامه است که هر روز از ۱۷ تا ۱۸ و برنامه شبان گاهی هر شب از صفر بامداد به مدت ۹۰ دقیقه از این رادیو پخش می شود.

وی بیان داشت: تلاش شده در برنامه شبان گاهان، در طول هفته، دو شب آن به برنامه زیارتی امام رضا(ع) و امام حسین(ع) یعنی بامداد چهارشنبه و عصر جمعه اختصاص داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha