پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
image-20210614111647-1.jpeg

حوزه/ یکی از مشکلات ما این است که جایگاهی برای روابط عمومی به لحاظ ثبوتی و اثباتی ایجاد نکرده ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام  عبدالله نظرزاده در دیدار مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به رسالت های روابط عمومی در ارگان های مختلف ابراز کرد: رسالت روابط عمومی این است که واقعیات امر را مبتنی بر امور عینی و بدون ذره ای بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی اطلاع رسانی کند.

وی با بیان اینکه امروز متأسفانه دفتر با بحران ناشناختگی مواجه است و رسانه می تواند این خلأ را پر کند، ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی آثار بسیار فاخری دارد، اما اگر این آثار به مردم عرضه نشوند، کسی با آنها آشنا نخواهد شد، از این رو روابط عمومی می تواند با معرفی این آثار، اثربخشی دفتر را تقویت کند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری در حوزه است»، عنوان کرد: این نشان می دهد که دفتر تبلیغات اسلامی همواره در همه زمینه های تحولی پیشگام و خط شکن بوده و سایر مجموعه ها به دنبال آن حرکت می کنند.

حجت الاسلام نظرزاده دشواری های کارهای تحول گرایانه در حوزه علمیه را مورد توجه قرار داد و ضمن تأکید بر تقویت روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در جهت فرهنگ سازی برای اقدامات تحول گرایانه، عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که جایگاهی برای روابط عمومی به لحاظ ثبوتی و اثباتی ایجاد نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: برخی بخش های دفتر تبلیغات اسلامی خود را مجموعه ای مستقل می دانند و در بهره گیری از ظرفیت های روابط عمومی غفلت می ورزند و این مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به حجم تربیت نیروی انسانی و تولید علم و اندیشه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب یکی از رسالت های ما تولید نظریه و دانش است؛ به تصریح معظم له ما باید برای رشد و ترقی فعالیت های اثرگذار در جامعه، دانش لازم آن را تولید کنیم؛ امروز مشکل جامعه فعالیت نیست، بلکه عدم تولید دانش مورد نیاز فعالیت های فرهنگی است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد پشتوانه دانشی قوی در روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: امروز باید کارهای تحولی دفتر تبلیغات اسلامی از سایه خارج شود تا زمینه برای جذب و معرفی نیروهای انسانی مستعد ایجاد شود؛ اگر پشتوانه دانشی در روابط عمومی ایجاد شود، همه بخش های دفتر برای معرفی فعالیت های خود راغب خواهند شد.

حجت الاسلام نظرزاده با بیان این که «مسأله محوری» به برنامه ها و فعالیت های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی انسجام می بخشد و ما از این طریق می توانیم خودمان را به جامعه بهتر معرفی کنیم، بیان کرد: ما نتیجه بخش بودن این مقوله را در بازخورد نمایشگاه عملکرد ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی به وضوح مشاهده کردیم و امروز باید به این کار استمرار بخشیده و آن در سطوح مختلف اجرا کنیم.

وی هدف اصلی دفتر را «جذب نیروهای مستعد و تربیت آن ها و معرفی نیروی تولید شده برای بهره گیری در بازار فرهنگ» و «اشاعه فعالیت های فرهنگی» خواهد و رسالت روابط عمومی را اطلاع رسانی این محورها با تکیه بر دانش روز عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha