چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / نشست بصیرتی کارکنان و مدیران اداره کل بازرسی استان قزوین با حضور مدیر حوزه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  محمد تقی سبحانی نیا، صبح  امروز در جمع کارکنان اداره کل بازرسی استان قزوین  با قرائت آیه «ان الذین قالو ربُّنا الله ثم استقامو تتنزل علیهم الملائکه ان لا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون» به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است! گفت : آنهایی که به الله تبارک و تعالی اعتراف کردند و بر این گفته اعتقاد، باورو اطمینان داشتند در حقیقت با خدا پیمان بستند که بنده او باشند و از او اطاعت کنند. سپس بر این پیمانشان ثابت قدم بودند و به الزامات آن پایبند بودند و در برابر سختی هایش صبر کردند خداوند در دنیا و آخرت به آنان پاداش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما به عنوان یک مسلمان همان عهد و پیمان را تایید هم کردیم، مثل همان بیعت هایی است که در دوران صدر اسلام با پیامبر اکرم  «ص» و با اهل بیت(ع) و تجدید بیعت می کردند، بیعتی که در دوران پس از انقلاب با ولی امر مسلمین مرحوم امام رضوان الله تعالی و مقام معظم رهبری مردم داشتند.

 مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: هر باور و اعتقادی الزاماتی دارد و حرف باید توام با عمل باشد، الزامات یک باور اعتقاد، یک پیمان و یک ابراز عقیده ، اعمالی است که برای تحقق و اثبات آن ابراز عقیده انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: دو  فضیلت اخلاقی در درون انسان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این دو فضیلت امانت داری و وفای به عهد است و در اهمیت این دو فضیلت متون وحیانی اعم از آیه و روایت زیاد وارد شده است.

 وی  اظهار کرد: مهمترین امانتی که انسان آن را بر عهده گرفته امانت ولایت الله تبارک و تعالی و پیامبر خدا و حجت الهی است. خداوند در آیه شریفه ۷۲ از سوره احزاب به آن اشاره کرده و فرموده است: «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ » و مهمترین پیمانی که انسان بسته است پیمان با خدا نسبت به پذیرش الوهیت و ربوبیت الله است که در آیه ۱۷۲ اعراف به آن تصریح شده است. «وَإِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَیٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قَالُوا بَلَیٰ »

 مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امروز تبعیت از ولی امر مسلمین دنباله راه انبیا و ائمه معصومین علیهم السلام است و پیمانی که در روز ازل با خداوند بستیم و شهادتین بدان تاکید کرده ایم و با انقلاب اسسلامی ایران بر آن مهر تاکید زده ایم الزاماتی دارد و آن الزامات صبر و پایداری است بر این عهد و پیمان .

وی تصریح کرد: در آیه شریفه آغاز سخن بیان شده است که هرکسی سختی پیمان را به جان بخرد و در ارتباط با آن صبرو مقاومت کند خداوند نتیجه دنیوی این اقدام او را پیروزی بر دشمنان قرار خواهد داد و مانند همان واقعه ای که در شعب ابی طالب تجربه شد و مسلمانان پس از تحمل سختی های محاصره همه جانبه در صحرای داغ عربستان به مدت سه سال و استقامت در راه خدا به پیروزی های بزرگی دست یافتند و هیچ کس، فکر نمی کرد چند سال بعد همین مسلمانانی که در نهایت ضعف بودند بتوانند عزتمندانه مکه را فتح کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امروز نیز نتیجه استقامت در مسیر حق را در انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و جنگ سوریه به راحتی می توان مشاهده کرد و خداوند متعال وعده های خود را تحقق بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: امروز برای اجرای تعهدات خود و عهد و پیمانی که با انقلاب اسلامی بسته ایم باید پای صندوق های رای آمده و امنیت کشور را بیش از گذشته محقق سازیم و مشکلات موجود در کشور را با انتخاب خوب و اصلح برطرف نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: برای موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی خون هزاران شهید ریخته شده و نباید خون این شهدای والا مقام را با بی توجهی و شرکت نکردن در انتخابات پایمال کنیم.

وی تصریح کرد: انتخابات یکی از جلوه های اجتماعی است که در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از آن روزی که پرچم اسلام  در این کشور برپا شد انتخابات در تمامی ادوار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شرکت در انتخابات به معنی تایید نظام  و بیعت مجدد با ولایت بوده است. پس باید تلاش کنیم هم انتخابات خوب برگزار کنیم و هم خوب انتخاب کنیم تا کشور مانند ۸ سال گذشته با چالش ها و آسیب های مدیریتی فراوان مواجه نگردد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha