پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: سوگ‌مندانه باید گفت نخبگان انقلابی در حوزه و دانشگاه در میدان تبیین الگوی حکمرانی اسلامی منطبق با خوانش مترقی و روزآمد رهبر حکیم انقلاب اسلامی دچار کم‌کاری و تعلل و تأخیر و بعضاً فهم ناقص و نادرست هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در چهاردهم خردادماه امسال و سالگرد ارتحال امام (ره)، اظهار کرد: اینکه رهبر انقلاب در شرایط کنونی دوباره به بازخوانی و تقریر دو مفهوم جمهوریت و اسلامیت می‌پردازند، حکایت از نکات مهمی دارد.

وی ادامه داد: اول اینکه سوگ‌مندانه باید گفت نخبگان انقلابی در حوزه و دانشگاه در این عرصه و در میدان تبیین الگوی حکمرانی اسلامی منطبق با خوانش مترقی و روزآمد رهبر حکیم انقلاب اسلامی دچار کم‌کاری و تعلل و تأخیر و بعضاً فهم ناقص و نادرست هستند، فلذا طرح مجدد این دو مفهوم فوق راهبردی باید به کندوکاوهای دقیق و کاربردی و راهگشا به‌ویژه در حوزه‌های علمیه منجر شود.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: دوم، کسانی که سال‌هاست در سطوح مختلف حساس و تصمیم‌ساز نظام با تفکر واداده غربی در مناصب قدرت بوده‌اند برخی در سودای برجسته‌سازی کاریکاتوری مفهوم جمهوریت از اسلامیت نظام عبور کنند و با رسوخ تفکرات سکولاریسمی و لیبرالی، انقلاب را از سیرت حقیقی خود تهی سازند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: آنان تحول را در عبور و گذار از مردم‌سالاری دینی به معنای حقیقی کلمه در مردم‌سالاری سکولار ترجمه می‌کنند.

وی تصریح کرد: سوم اینکه کسانی هم هستند که خواسته یا ناخواسته با برجسته‌سازی ناموزون مفهوم متعالی اسلامیت نظام درصدد جدایی و انفکاک جمهوریت از اسلامیت هستند که نتیجه آن به تصلب و تحجر منتهی شده و لطمات زیادی را به اسلام و نظام اسلامی وارد خواهد کرد. تمثیل هشداردهنده ایشان برای نماد چنین تفکری به داعش قابل دقت و توجه عمیق است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: توجه عمیق و روزآمد متفقهانه و اسلام شناسانه به دو مفهوم به‌هم‌پیوسته جمهوریت و اسلامیت هم در سطح کوتاه‌مدت و هم میان‌مدت در حال حاضر به یک راه منتهی می‌شود و آن تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی و انقلابی است تا از قبل آن تفکر عمیق مردم‌سالاری دینی در مقطع دولت سازی و جامعه پردازی در همه عرصه‌ها رسوخ و نفوذ یابد و این نسخه علاج همه مشکلات کنونی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha