چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عبدخدایی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمنان پروژه نفوذ و تعیین سردمداران سیاسی را در دستور کار دارند و بر همین اساس مسئله انتخابات بسیار مهم است که ما افرادی را انتخاب کنیم که نه غرب‌زده باشند و نه اینکه دچار فریب و اشتباه بشوند، بلکه دشمن‌شناس باشند و با تمام وجود در برابر فشارهای غرب بایستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی عبدخدایی در نشستی با موضوع «وظیفه دولت اسلامی در مورد تولید و پرورش مولد، پشتیبانی و رفع موانع» که در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی «فقه انتخابات» برگزار شد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی دنیای اسلام را امیدوار کرد و متقابلاً زلزله‌ای در جان استکبار جهانی انداخت، بنابراین مستکبرین، انقلاب ما را به خوبی می‌شناسند و روی ویژگی‌ها و علل وقوع آن کار و تحلیل می‌کنند تا روش‌های مختلف ضربه زدن به انقلاب را به دست بیاورند.

وی، اشاره هنری کسینجر، تحلیل‌گر برجسته آمریکایی و وزیر امور خارجه سابق این کشور در کتاب «نظم جهانی» خود به سه موضوع درباره ایران، ورود دیانت به سیاست توسط امام خمینی(ره)، طرح وحدت دنیای اسلام از سوی رهبر معظم انقلاب و قدرت اول منطقه بودن را یادآور شد و افزود: وحدت دنیای اسلام با مصالح و منافع غرب و کشورهای استکباری سازگار نیست. آن‌ها با علم به پیشرفت‌ها و شرایط و موقعیت کشورمان، با موجودیت، جمهوریت و انقلاب اسلامی ما مخالف هستند، اما برخی ساده‌اندیشان این را باور ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آن‌ها پس از فروپاشی شوروی، جهان را همچون دهکده‌ و خود را داروغه آن تصوّر می‌کردند، اما حالا می‌بینند که این تصوّر مختل شده است؛ بنابراین تا توانسته‌اند علیه ما فعالیت کرده و از کودتا، حمله نظامی، آشوب‌های داخلی، فشارهای اقتصادی، تحریم، استحاله فرهنگی، نفوذ در دستگاه‌های حکومتی و هیچ اقدام دیگری کوتاهی نکردند و هر کجا رخنه‌ای دیدند، وارد شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی یادآور شد: آن‌ها بر خلاف امانتداری که از وظایف بانک‌های بین‌المللی است، سرمایه‌های کشورمان را بلوکه کردند و در جهت استحاله فرهنگی، هر کاری کردند که مردم ایران دست از فرهنگ انقلابی و دینی‌شان بردارند.

وی در مورد اهمیت شرکت در انتخابات، به مسئله نفوذ اشاره و بیان کرد: آن‌ها همچنان پروژه نفوذ و تعیین سردمداران سیاسی را در دستور کار دارند و بر همین اساس مسئله انتخابات بسیار مهم است که ما افرادی را انتخاب کنیم که نه غرب‌زده باشند و نه اینکه دچار فریب و اشتباه بشوند، بلکه دشمن‌شناس باشند و با تمام وجود در برابر فشارهای غرب بایستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی در مورد شرکت در انتخابات مسائل فقهی را مطرح می‌کنند اما با همان ملاکی که میرزای شیرازی استعمال توتون و تنباکو را تحریم کرد، چراکه منجربه استعمار انگلیس می‌شد، با همان ملاک می‌توان گفت که شرکت در انتخابات برای جلوگیری از ورود نااهلان، واجب است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی در مورد نحوه صحیح مواجهه با تحریم‌های غرب، ابراز کرد: نتایج تجارب گذشته در دنیا نشان می‌دهد که مقاومت، نتیجه‌بخش است و کنار آمدن و ظلم دیدن، نه تنها بدون نتیجه خواهد بود، بلکه غیر از ضرر نتیجه‌ای نخواهد داشت، همان‌طور که قرن‌ها حکومت غرب بر کشور ما غیر از ذلّت و پستی و از بین بردن منابع و منافع ملی، ثمری نداشت.

وی تنها راه مقابله با سیاست‌های غرب را مقاومت دانست و افزود: غرب به تمام معنا می‌خواهد روی دوش مردم دنیا سوار شود و اگر ما هم کوتاه بیاییم، او از منافع و اهدافش کوتاه نمی‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری مقاوم‌سازی را لازمه مقاومت دانست و گفت: بالا بردن سطح اقتصادی و اتکا به نیرو و ظرفیت‌های داخلی منجربه این مهم می‌شود و اتکا به غرب، انبوه مشکلات را ببار می‌آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی، بیکاری، گرانی، مفاسد اقتصادی، تک‌محصولی و وابسته به نفت بودن، اختلاف درآمدها، زندگی تجملی و اسراف، مشکلات بانکی، کاهش ارزش پول ملی و مافیای واردات را برخی از مشکلات و موانع رشد اقتصادی کشور برشمرد و پرسید: چه طور می‌شود که کشوری که در عرصه‌هایی مثل ساخت موشک‌های نقطه‌زن تا این حد پیشرفت می‌کند، از تولید پارچه چادر مشکی ناتوان است؟

وی ادامه داد: عدم بازگشت درآمدهای صادرات، تخصیص اعتبارات به افراد خاص، مهاجرت از روستا به شهر، کاهش نیروهای مولّد و افزایش مشاغل کاذب، رشد دلالی و واسطه‌گری، اختلاف فراوان نرخ خرید تولید از مولد و نرخ فروش به مصرف‌کننده، عدم کنترل نرخ‌ها و عدم ثبات اقتصادی، گرانی‌های کاذب و امثالهم، باعث شده فضایی به وجود بیاید که عده‌ای «یک شبه» میلیاردر و عده‌ای در همان حال، ورشکست شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری فرار سرمایه از کشور، خیانت‌های بخش‌های خصوصی و دولتی، سوء‌ استفاده از قوانین و مقررات، ایجاد مشاغل کاذب و پرداخت ارزهای دولتی به موارد غیرضروری را از دیگر مسائل اقتصادی کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی ابراز کرد: امروز عده‌ای مدام در برابر مشکلات اقتصادی، موضوع تحریم را مطرح می‌کنند در حالی که در کشور ما سرمایه و امکانات وجود دارد، اما صرف تولید نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ما باید به قدرت خداوند متکی باشیم، گفت: اگر امروز ایرانی با اعتبار سیاسی، قدرت اول منطقه است و عاشقان آزادی، استقلال و اسلام، به ایران عشق می‌ورزند، ناشی از پیروی ما از اسلام و فعالیت‌های انقلابی جوانان است و نه اینکه به خاطر سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاددادن‌های غرب‌گرا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی با تأکید بر اینکه اقتصاد غربی حتی نجات‌بخش خود آنها نمی‌تواند باشد، اظهار کرد: راه‌حل مشکلات اقتصادی ما، توبه و برگشت سیاستمداران غرب زده به اسلام واقعی و اتکا به امکانات و توان تولید داخلی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محورهای اصلی در اقتصاد اسلامی، توسعه و عدالت است و توسعه بدون عدالت، نتیجه مطلوب ندارد، ابراز کرد: از مهم‌ترین مسائل برای تقویت تولید داخلی، توجه به تولید مولّدمحور و تحصیل کاربردی است.

گفتنی است سلسله نشست‌های تخصصی «فقه انتخابات» با مشارکت قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری، مدرسه سطح چهار، معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی و سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان و مدرسه علمیه سلیمانیه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha