جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم افتتاح درمانگاه شبانه روزی ولایت شهرک مهدیه

حوزه/ مدیر بهداشت و درمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها از تلاش شبانه‌روزی خادمان آستان در درمانگاه حرم مطهر تقدیر کرد و گفت: طی سال گذشته ۵۴۹ هزار و ۱۸۲ خدمت در درمانگاه حرم برای زائران و مجاوران انجام شده که هزار و ۲۵۳ مورد خدمت به افراد بی‌بضاعت و هزار و ۲۷۵ مورد خدمت به مراکز خیریه به صورت رایگان ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی عباسیان، با اشاره به اینکه خادمان آستان مقدس در مدیریت بهداشت و درمان حرم مطهر با محوریت درمانگاه حرم به صورت شبانه‌روزی درحال خدمت‌رسانی هستند، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۵۴ هزار نفر از خدمات داروخانه، سه هزار و ۹۰۰ نفر از خدمات رادیولوژی، ۸۷۲ نفر از خدمات سونوگرافی، هفت هزار و ۱۴۸ نفر از خدمات آزمایشگاه، ۱۰ هزار و ۸۵ نفر از خدمات رادیوگرافی بهره‌مند شده‌اند.

وی اضافه کرد: کرد: طی سال گذشته به کلینیک‌ اورژانس ۳۳ هزار و ۴۸۹ نفر، کلینیک تخصصی چهار هزار و ۴۳۸ نفر، کلینیک عمومی ۲۴ هزار و ۶۳۴ نفر، کلینیک مامایی دو هزار و ۶۳۸ نفر، کلینیک چشم پزشکی هزار و ۴۷ نفر، کلینیک قلب ۹۸ نفر، کلینیک گفتار درمانی ۳۷۰ و کلینیک فوق تخصص ۷۲۵ نفر مراجعه کرده‌اند.

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت از ارائه خدمات مطلوب در بخش دندانپزشکی یاد کرد و گفت: در این بخش هزار و ۲۱۰ مورد خدمت به اطفال، دو هزار و ۹۳۸ مورد ایمپلنت، دو هزار و ۱۲۰ مورد پروتز، ۲۹۷ مورد پریو، ۶ هزار و ۷۲۴ مورد ترمیم، سه هزار و ۳۰۷ مورد جراحی، سه هزار و ۳۴۹ مورد درمان ریشه و ۱۰ هزار و ۷۲۸ مورد خدمات متفرقه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۹ هزار و ۱۷۶ مورد خدمت در بخش‌های مختلف درمانگاه به خادمان آستان مقدس بانوی کرامت ارائه شده است، تصریح کرد: طی سال گذشته هزار و ۲۵۳ مورد خدمت به افراد بی‌بضاعت با هزینه‌ای بالغ بر ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بخش‌های مختلف درمانگاه به صورت رایگان ارائه شده است.

عباسیان از همکاری درمانگاه حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با مؤسسات و مراکز خیریه یاد کرد و گفت: هزار و ۲۷۵ مورد خدمت با هزینه‌ای بالغ بر ۳۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان به این مراکز به صورت رایگان ارائه شده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۱۴۴ هزار و ۲۳۰ عدد ماسک یکبار مصرف، ۲۲۰ عدد ماسک فیلتردار، سه هزار و ۴۶۰ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده دست، ۳۵ هزار و ۴۰۰ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح، ۹۴ هزار و ۹۶۰ دستکش فریزری و سه هزار و ۷۰۰ دستکش لاتکس و پنج هزار و ۹۰۰ پد الکی در درمانگاه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مورد استفاده قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha