سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها به خاطر عبودیت خدا به این مقامات رسیده‌اند، گفت: به همین خاطر است که سه امام معصوم شیعیان را به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها توصیه کرده‌اند و فرموده اند که هر کسی ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه از امام باقر علیه السلام نقل شده که اگر ما اهل بیت(ع) به مقام قرب الهی رسیدیم این تقرب ما به خاطر علتی است نه به خاطر خویشاوندی با پیامبر(ص) اظهار کرد: بر اساس این روایت قرب اهل بیت به خدا به خاطر طاعت و بندگی خدا است.

وی با تأکید بر اینکه هر کسی در این عالم به مقام و جایگاهی رسیده معلول اطاعت و بندگی خدا است، گفت: پیامبر(ص) بالاترین امتیازی که برای خود بیان می کنند عبد بودن است و در تشهد نماز قبل از شهادت به رسالت پیامبر(ص) به عبودیت ایشان شهادت می دهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین علیه السلام به معنای کامل بندگی خود برای خدا را به ظهور و بروز گذاشت، گفت: کلمه عبد یک فرمول کامل و جامع برای تقرب به خدا است به این صورت که حرف ع  علم انسان به خدا حرف ب بینونیت و رها کردن عوامل جدایی بین ما و خدا و حرف د یعنی دنو و نزدیک شدن ما به خدا به هر وسیله ممکن.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها به خاطر عبودیت خدا به این مقامات رسیده‌اند، گفت: به همین خاطر است که سه امام معصوم شیعیان را به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها توصیه کرده‌اند و فرموده اند که هر کسی ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام برای حضرت معصومه سلام الله علیها زیارتنامه بیان کرده‌اند، گفت: امام رضا علیه السلام به این وسیله به ما یاد می‌دهند که به زیارت خواهرم در قم بروید و شفاعت در بهشت را از او بخواهید که نشان دهنده رتبه و مقامات فوق العاده این بانو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha