جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 963922
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

حوزه/ نشست بصیرت افزایی با موضوع "اهمیّت انتخابات ۱۴۰۰" در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، رمضانعلی غلامرضایی، کارشناس مسائل سیاسی، پیش از ظهر امروز در نشست بصیرت افزایی با موضوع "اهمیت انتخابات ۱۴۰۰" در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، انتخابات ۱۴۰۰را یک رویداد بزرگ، با اهمیت و حساس برشمرد و گفت: اهمیت انتخابات پیش رو ناشی از شرایط و وضع موجود کشور است. در این دوره ۴۰ ساله پس از انقلاب، با انواع تحریم ها شامل امنیتی، نظامی، تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی روبرو بوده ایم و انتخابات می تواند یک فصل نوینی در انقلاب اسلامی باشد.

کارشناس مسائل سیاسی، انتخابات را رقابت بین دو تفکر مقاومت و سازش برشمرد و گفت: تفکر اول؛ ایستادگی و عمل به فرهنگ قرآن است، ایستادگی در برابر دشمن و تفکر «ما می‌توانیم» است و تفکر دوم؛ اینکه ما نباید اهل سازش باشیم، با سازش عزت مردم خدشه دار و سفره مردم کوچکتر خواهد شد.

وی، شرکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی دانست و گفت: برای برگزاری یک انتخابات خوب نباید سلایق سیاسی دخالت کند و هر کسی که به نظام، کشور، استقلال، آزادی و اقتدار در عرصه بین المللی علاقمند است باید در انتخابات شرکت کند.

غلامرضایی گفت: تشخیص افراد خوب و انتخاب اصلح کار سختی نیست، باید کسی را انتخاب کرد که نیاز کشور را بداند و حفظ منافع کشور برایش اهمیت داشته باشد. 

کارشناس سیاسی، بیانیه گام دوم را سند جامع و نقشه‌ی راهبردی دانست و گفت: این بیانیه، را مسئولان باید نصب العین خود قرار دهند و برای اجرای آن تلاش کنند.

وی  افزود: باید به این تفکر برسیم که آمریکا مساوی با جهان و جامعه جهانی نیست، با اجرای سند راهبردی ۲۵ ساله چین،  اقتصاد کشور شکوفا خواهد شد و فشار حداکثری اروپا و آمریکا در تحریم ها، کاهش و آنها را خلع سلاح می کند.

غلامرضایی، مقاومت را یک استراتژی راهبردی برای امنیت کشور دانست و گفت: گاهی دیپلماسی و میدان، تقویت کننده همدیگر هستند. اما در فاجعه منا، میدان بود که توانست شهدا را بازگرداند و دیپلماسی تاثیری نداشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha