جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات

حوزه/ رئیس اداره امور مطالعات سیاسی و بصیرت افزایی حوزه‌های علمیه خواهران، فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در انتخابات ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه خانم راضیه زارعی  به تشریح فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار داشت: در رابطه با انتخابات، یک ستاد مرکزی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تشکیل شد که وظیفه این ستاد، تجمیع برنامه ها در بخش های مختلف مرکز و ساماندهی وظایف برای جلوگیری از موازی کاری و انجام تلاش منسجم جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات بود.

وی با بیان این که در راستای فعالیت ستاد، سلسله نشست هایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر و معاونان و مدیران مرکز برگزار شد، افزود: نتیجه این جلسات، اتخاذ تصمیمات و مصوبه هایی جهت هم افزایی فکری بود و در یکی از جلسات نیز ستاد نظام مسائل انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و وظایف هر بخش نیز مشخص شد.

رئیس اداره امور مطالعات سیاسی و بصیرت افزایی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در زمینه انتخابات، معاونت فرهنگی اقدام به سلسله فعالیت هایی کرد که نخستین اقدام تاسیس مدرسه غرب شناسی با هدف واکاوی معرفتی و هویتی انقلاب اسلامی در برابر غرب بود.

وی مخاطب این مدرسه را  نخبگان حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: در این مدرسه ۶ نشست با موضوعات «بررسی نسبت غرب شناسی با حکمرانی اسلامی در بستر تمدنی»، «حوزه علمیه قم و تجدد در ایران معاصر»، «صورت بندی جامعه شناختی غرب شناسی در ایران»، «صورت بندی فراز و فرود انگاره غرب در ایران معاصر»، «ظرفیت شناسی گفتمان مقاومت و مفروض انگاری ایده غرب ستیزی» و «پیگیری ایده غرب در نقاشی معاصر ایرانی» با دعوت از اساتید و کارشناسان مطرح برگزار شد.

خانم زارعی همچنین از برگزاری پرسمان سیاسی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و خاطرنشان کرد: این نشست های پرسمانی طی ۱۰ جلسه و با هدف پاسخگویی به شبهات انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

وی، تدوین نظام کلی اداره انتخابات به عنوان یک الگوی کار برای بخش های مختلف و ارسال جزوه «منشور نظام اخلاقی انتخابات» و جزوه «رئیس جمهور شایسته برای نظام ولایی» به مدارس علمیه و مدیریت های استانی را از دیگر اقدامات انجام شده در ستاد انتخابات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد.

رئیس اداره امور مطالعات سیاسی و بصیرت افزایی حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: یکی دیگر از فعالیت ها تدوین کتابچه ای با عنوان «انتخاب هوشمندانه» بود که به تعداد ۱۲۰ جلد چاپ و در اختیار بخش های مختلف قرار گرفت.

وی با بیان این که کارگروهی نیز با دعوت از اساتید مختلف حوزه زنان و با رویکرد بررسی مهم ترین مطالبات و مسائل زنان تشکیل شد، افزود: در این کارگروه نامه ای سرگشاده جهت ارجاع به کاندیداهای انتخاباتی تنظیم و در فضای مجازی به منظور تبدیل مطالبات به گفتمان بازنشر شد.

خانم زارعی از برگزاری همایشی با حضور ۱۰۰ نفر از دبیران دانش آموخته مدارس علمیه خواهران با موضوع «انتخابات و نحوه شبکه‌سازی برای تبلیغ حضور حداکثری و تبلیغ چهره به چهره» خبر داد و تصریح کرد: همچنین مبلغانی برای تبلیغ حضور حداکثری به استان ها و شهرها فرستاده شدند و در بخش فضای مجازی نیز گروه ها و کانال هایی با محوریت تحلیل محتوا و عکس نوشته ایجاد شد.

وی به تشریح فعالیت های معاونت پژوهش در زمینه انتخابات پرداخت و ادامه داد: این معاونت مسئولیت کارگروه پاسخ به شبهات انتخاباتی را بر عهده داشت و همچنین پایان نامه هایی که مربوط به انتخابات بود را استخراج کرده و در اختیار ستاد قرار داد تا از محتوای این پایان نامه ها برای برگزاری نشست ها و تولید محتوا استفاده شود.

رئیس اداره امور مطالعات سیاسی و بصیرت افزایی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که بخش روابط عمومی نیز پشتیبانی جلسات،کارگاه ها و نشست ها و همچنین مصاحبه با افراد مؤثر در انتخابات را در دستور کار قرار داد، اظهار داشت: فعالیت های خوبی را نیز در زمینه انتخابات از سوی مرکز فناوری و همچنین معاونت امور حوزه ها شاهد بودیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha