جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات

حوزه/ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در ۴ استان و مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه، با اعلام رسمی وزیر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در ۴ استان و مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه، ساعت ۷ صبح  با اعلام رسمی وزیر کشور، در سراسر ایران اسلامی و شعبه های خارج از کشور آغاز شد و اخذ رأی تا ساعت ۲۴ نیمه شب ادامه خواهد داشت.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، ۴ نامزد آقایان سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی و عبدالناصر همتی در میدان رقابت حضور دارند و یکی از آنان با رأی مردم راهی پاستور می شود و بر کرسی ریاست جمهوری تکیه خواهد زد.

براساس اعلام وزیر کشور در این دوره، ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه اخذ رای برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

رحمانی فضلی اعلام کرد: در هر شعبه اخذ رای بین ۲۰ تا ۲۵ نفر حضور خواهند داشت و علاوه بر اینها ناظران شورای نگهبان و ناظران بهداشتی نیز در شعب اخذ رای انجام وظیفه خواهد کرد.

وی، تعداد واجدین شرایط انتخابات را ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن اعلام کرد و گفت: در این دوره یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی اولی هستند که از این تعداد حدود ۷۰۶ هزار  و ۹۸۸ نفر آقایان و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر هم خانم‌ها هستند.

۵۰۰ خبرنگار خارجی انتخابات ایران را پوشش می دهند

بنابر اعلام محمد خُدادی، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از ۵۰۰ خبرنگار از ۲۲۶ رسانه خارجی، انتخابات ۱۴۰۰ کشورمان را پوشش خواهند داد.

وی اظهار کرد: خبرنگارانی خارجی که پوشش انتخابات ۱۴۰۰ کشورمان را پوشش می د هند از آمریکا، انگلستان، ایتالیا، بحرین، بلژیک، ترکیه، نروژ، سوئد و دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا،، هلند،  قطر، کره جنوبی، کره شمالی، کانادا، کلمبیا، کویت، لبنان، لوکرامبورگیمن، پاکستان، نیجریه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قرقیزستان، عراق، عمان، امارات فلسطین،سوریه، و... می‌باشند.

به گفته خُدادی، ژاپن با ۲۵ خبرنگار و پس از آن فرانسه، قطر، ایتالیا و آمریکا، به‌ترتیب با ۲۴، ۱۸، ۱۵ و ۱۲ خبرنگار، دارای بیشترین خبرنگاران و عوامل خبری حاضر در این انتخابات خواهند بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha