جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها باید بعد از پایان انتخابات و اعلام نتیجه، به رأی مردم و قانون تمکین کنند؛ به‌گونه‌ای که اگر نامزدی رأی می‌آورد دیگر نامزدها به او تبریک بگویند و اگر می‌توانند به او کمک کنند تا اهداف و برنامه‌های اعلام‌شده بهتر در جامعه پیاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز بیست و هشتم خردادماه در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به قرار داشتن در روز سرنوشت‌ساز انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر مشارکت حداکثری مردم در این آوردگاه تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت رعایت آداب انتخاباتی و تمکین به قانون، خاطرنشان کرد: همه ما در انتخابات به دنبال تعیین و انتخاب خدمتگزار به این مردم مؤمن و محروم و متدین هستیم، لذا اگر نیت خدمت است برای نیل به این نیت مقدس نمی‌شود از هر وسیله‌ای استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: اگر می‌خواهیم به جایگاهی برسم و مسئولیتی پیدا کنیم که بتوانیم با استفاده از آن جایگاه، خدمتگزار مردم باشم این هدف مقدس جز با ابزار و وسیله و روش مقدس محقق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات برخی کاندیداها یا طرفداران آن‌ها در ستادهای خود با استفاده از موسیقی‌های حرام، شام و نهار رایگان، وعده‌های نابجا و ... فضای انتخاباتی را آلوده می‌کردند که این موارد اگرچه در این دوره اندک بود؛ ولی همین تعداد اندک نیز زیاد بوده و در شأن نظام و مردم مسلمان ما نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: قرار است مردم بر اساس عقلانیت رأی بدهند و وقتی چنین قول و قراری داریم باید بسیاری از مسائل را رعایت کنیم.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر قانون‌مداری در تمامی شئون، اظهار کرد: کسی که می‌خواهد وارد عرصه انتخابات و خدمت به مردم شود باید چه قبل و چه بعد از انتخابات، قانون را معیار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید بعد از انتخابات و اعلام نتیجه هم، همه به نتایج اعلام‌شده تمکین کنند؛ به‌گونه‌ای که اگر نامزدی رأی می‌آورد دیگر نامزدها به او تبریک بگویند و اگر می‌توانند به او کمک کنند تا اهداف و برنامه‌های اعلام‌شده بهتر در جامعه پیاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: از سوی دیگر اگر نامزدی رأی نیاورد نباید از رأی نیاوردن خود ناامید شو، زیرا وقتی قصد قربت و ادای تکلیف باشد کسی که رأی میاورد و کسی که رأی نمی‌آورد هر دو در نزد باری‌تعالی مأجور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: افراد منتخب نیز مردم را دو دسته و تقسیم‌بندی نکنند؛ زیرا رئیس‌جمهور متعلق به همه مردم است و باید همه را به یک چشم ببیند و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نماینده همه اهالی شهر و روستای خود محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: کسانی که در ستادها کار می‌کردند، قطعاً در نزد خداوند مأجور هستند و حق‌تعالی اجر و مزد آن‌ها را می‌دهد؛ اما طلبکار نباشند و دندان طمع را برای تصدی پست و مناصب تیز نکنند.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با مشارکت حداکثری مردم، پایان انتخابات امروز، پایان شیرینی بوده و حماسه دیگری خلق شود تا درنهایت فرد اصلح انتخاب شده و همه مردم در این آزمون بزرگ الهی پیروز شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha