پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اولین نماز جمعه یزد در سال 99 به روایت تصویر

حوزه/ امام جمعه یزد با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات، گفت: انتخاب اصلح مصداق تقواست، بر این اساس کسی را انتخاب کنید که درد دین، دنیا و آخرت شما را داشته باشند و راضی به ذلت شما و کشور اسلامی ایران نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تأکید بر اینکه همه عنایات خدا از مسیر تقوا شامل حال انسان‌ها می‌شود، اظهار داشت: تقوا اطاعت خدا و دوری از معصیت است و یکی از شاخه‎‌های تقوا حمایت نظام اسلامی است.

وی عنوان کرد: نظام اسلامی حاکمیت خدا، رشد و کمال مردم و عزت اسلام را دنبال می‌کند بر این اساس حمایت نظام اسلامی تنها یک حرکت سیاسی نیست، بلکه قدمی در مسیر زُدایش کفر و شرک از جامعه اسلامی است.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به وعده خداوند متعال در قرآن کریم، بیان کرد: اگر در مقابل مشکلات و مصائب و سختی‌ها و در مقابل آنچه دشمن برای شما برنامه ریزی کرده مقاومت کنید، خدا به شما یاری می رساند و مورد عنایت خدا قرار می گیرید.

*استکبار جهانی برای مقابله با اسلام کمر همت بسته است

خطیب جمعه یزد اظهار کرد: صهیونیست‌ها و استکبار جهانی کمر همت بسته‌اند که دین واقعی را از ما بگیرند، البته با دین لفظی نظیر آنچه که در عربستان است، مشکلی ندارند، اما همه تلاش خود را برای زدایش دین واقعی از جوامع اسلامی به کار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در روزهایی که دشمن این همه علیه ما توطئه می کند، اطاعت از دشمن گناه بزرگی است و صدمات و لطمات جدی به کشور وارد می کند زیرا آنها هرگز خیرخواه ما نبوده و نیستند.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تصریح کرد: قرآن به صراحت می‌فرماید که اگر رشد کنیم، دشمنان ما عصبانی می‌شوند و اگر گامی به عقب برداریم، دشمنان خرسند می شوند و این امروز در روابط بین مسلمانان و صهیونیست‌ها و استکبار جهانی صدق می کند.

وی عنوان کرد: کسانی که در انتخابات اسلام، دین و انقلاب را یاری نکنند و خدمات نظام و شهدا را فراموش کنند و به میدان نیایند، خلاف تقوا عمل کرده‌اند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: قرآن همه مسلمین و مؤمنین را به صبر و تقوا توصیه کرده، زیرا در این صورت است که دشمن نمی تواند هیچ آسیبی به ما وارد کند زیرا اگر با خدا باشیم، خداوند متعال مکر دشمنان را از بین می برد و به خودشان باز می گرداند.

*جامعه اسلامی نیازمند اتحاد و همدلی است
آیت الله ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) در مورد اتحاد مسلمین بیان کرد: اکنون شرایط کشور ما نظیر همان شرایطی است که امیرالمومنین (ع)، چاره درمان دردهای آن را اتحاد و انسجام می دانند.

وی یادآور شد: مردم ایران اوایل انقلاب همه در کنار هم بودند و سختی‌ها را با تبعیت از ولایت پشت سر گذاشتند و همواره پیرو مکتب امام حسین(ع) بودند، اما امروز باید مراقب باشیم که این ویژگی‌ها کمرنگ نشود.

آیت الله ناصری یزدی تأکید کرد: مردم به خدا توکل کنند، دشمنان خود را بشناسند و بدانند که آمریکا و غرب همواره به دنبال ذلیل نشان دادن ما هستند و با درک این موضوع، پیشتیبان اسلام، انقلاب و ولایت فقیه باشند.

وی ضمن دعوت از مردم یزد برای شرکت در انتخابات، عنوان کرد: کسانی را انتخاب کنید که درد دین، دنیا و آخرت شما را داشته باشند و راضی به ذلت شما و کشور اسلامی ایران نشوند.

آیت الله ناصری یزدی، انتخاب درست را مسیر تقوا دانست و بیان کرد: بحمدالله مردم ایران بصیر و بیدار هستند و همواره در صحنه حضور داشتند و دست به انتخاب‌های درست زده‌اند.
 

*دشمنان در صدد دور کردن مردم از دین و انقلاب هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کرونا ارتباطات دینی مردم را کمرنگ کرده است، افزود: با توکل به خدای متعال و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، امیدواریم کرونا هرچه سریعتر ریشه کن شود تا دوباره مساجد، روضه ها و مراسم یادبود شهدا رونق بگیرد تا روح معنویت در جامعه زنده بماند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: دشمنان ما از این فرصت استفاده کرده اند و از فضای مجازی برای دور کردن مردم و جوانان از دین و انقلاب بهره گرفته اند اما مردم باید هوشیار باشند و از دین خود صیانت کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha