پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر انتخابات ۱۴۰۰ در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

بی شک یکی از الزامات تقویت سرمایه اجتماعی در میهن عزیزمان، عدالت محوری و تقویت نگاه و روحیه مقابله با فساد و تبعیض است و این که در مسیر خدمت به مردم، بهانه ها جای خود را به جدّیت مضاعف در سایه ی کار جهادی و انقلابی دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،نرخ مشارکت و نتیجه نهایی انتخابات هر چه باشد، آنچه مهم است این که رئیس جمهور منتخب باید بیش از هر چیز دیگری در مسیر خدمت رسانی به آحاد ملت نسبت به رفع مشکلات و گرفتاری های اصلی مردم از جمله در مباحث اقتصادی و معیشتی، اقدامات جدی و بعضاً فوری را پس از تشکیل دولت سیزدهم انجام دهد.

از فرد پیروز که احتمالاً پیش از ظهر فردا نام او در رسانه ملی بُرده می شود، این انتظار به حق وجود دارد که در مقام قدردانی از مردم حماسه آفرین روز ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ –فارغ از هر نگاه و سلیقه ای- با همه توش و توان خویش و بر اساس ظرفیت و جایگاه مهم ریاست جمهوری در زمینه رضایتمندی مردم و بازگشت سرمایه اجتماعی به میهن تلاش نماید.

نگرانی ها در طول هفته های اخیر از بابت میزان مشارکت و حضور مردم در آوردگاه انتخابات که خوشبختانه به لطف الهی و با حماسه ملت رفع شد، نشان دهنده آن است که تا حدودی سرمایه اجتماعی در سال های اخیر به جهت ضعف عملکرد برخی مسئولان تحلیل رفته و امید است که در دوره جدید به معنای واقعی کلمه شاهد تقویت اُمید در نزد آحاد جامعه باشیم.

بی شک از جمله محورهای کلیدی در این راستا لزوم خدمت رسانی صادقانه دولتمردان به مردم شریف و باوفای ایران اسلامی است و این که دولت سیزدهم فراتر از حرف و شعار، با عمل به وعده های داده شده، تسهیل در روند زندگی و معیشت مردم را جزو اولویت برنامه های خویش قرار دهد.

با عنایت به اندیشه ها و دغدغه های امام راحل و مقام معظم رهبری به نیکی درمی یابیم که این مساله تا چه حد در نظام اسلامی حائز اهمیت است و به عنوان یک مطالبه کلیدی از دولت اسلامی مطرح می باشد.

بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در بیانی صریح و معنادار می فرماید: "ما هرچه خدمت بکنیم به این ملت، کم خدمت کرده ایم، برای این که این ملت بود که همه این گرفتاری ها به دست او رفع شد... ما باید خدمتگزار باشیم، واقعاً خدمتگزار باشیم و هرچه خدمت بکنیم، باز کم است... این ها بندگان خدا هستند، این ها کسانی هستند که برای خدا دارند خدمت می کنند به این کشور، و شکر این است که ما به آن ها خدمت بکنیم، هر کس در هر مقامی که هست خدمت بکند. "

مساله مهم دیگر ناظر به جدیت مضاعف دولت سیزدهم در مسیر تحقق عدالت و مقابله با مظاهر تبعیض و فساد در کشور و همچنین اهتمام در جهت کاهش فاصله طبقاتی و فقر در جامعه است که خوشبختانه در ایام انتخابات همه کاندیداها به نوعی این مساله را کما بیش مورد توجه قرار می دادند و انتظار است که منتخب ملت در عمل چنین باشد، به این خاطر که یکی از الزامات تقویت سرمایه اجتماعی در میهن عزیزمان همین روحیه مقابله با فساد و تبعیض و عدالت محوری در همه جای کشور است و این که در مسیر خدمت به خلق، بهانه ها جای خود را به جدیت مضاعف در سایه کار جهادی و انقلابی بدهد.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha