چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ شکوه و  عظمت مردم اصفهان پای صندوق های رای

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

قالیباف از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی از ستاد انتخاباتی کشور بازدید کرد.محمد باقر قالیباف دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور از نزدیک از روند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، میان دوره مجلس خبرگان رهبری و میان دوره مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.

منبع:شبکه خبر

مترو پا به کار مردم ایستاد

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از افزایش ساعت کار مترو تهران و حومه تا آخرین زمان رای گیری یعنی ۱۲ شب خبر داد.علی عبدالله‌پور، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در توضیح تمهیدات مترو تهران و حومه در روز انتخابات بیان کرد: صبح امروز مانند روزهای گذشته شرکت بهره برداری کار خود از نخستین ساعات آغاز کرد و در روز انتخابات تا به الان سرویس دهی مطلوبی به شهروندان ارایه شد. وی با بیان اینکه سرویس دهی قطارهای مترو تا پایان رای‌گیری یعنی ۱۲ شب ادامه دارد، گفت: علاوه بر افزایش ساعت کار قطارهای مترو، تعدادی از ایستگاه دارای شعب اخذ رای هستند و مسافران می‌توانند از این ایستگاه‌ها برای رای دادن استفاده کنند. به گفته عبدالله پور؛ ایستگاه‌های جوانمرد قصاب، شهرری، باقرشهر، شاهد، کهریزک، حرم مطهر، دروازه دولت، بهارستان، شهدا، وردآورد، گلشهر، ایستگاه امام حسین (ع) در خط ۶ ایستگاه‌هایی هستند که شهروندان تا اعلام پایان رای‌گیری می‌توانند رای خود را در آن‌ها به صندوق بیاندازند.

منبع:شبکه خبر

مشارکت ریاست جمهوری از مجلسی ها پیشی گرفت

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: ساعت ۲ بامداد به پایان انتخابات ۱۴۰۰ رسیدیم. اگر عده ای از مراجعه کنندگان هنوز موفق به رأی دادن نشدند و تصمیم گرفته شد که درب شعب بسته شود، افراد باید به درون شعبه هدایت شوند و رأیشان تا آخرین نفر اخذ شود. موسوی گفت: سایر شعبه هایی که مراجعه کننده ندارند؛ انتخابات برای آنها تمام شده است و باید نسبت به باز کردن صندوق‌ها و شمارش آنها اقدام کنند. باید منتظر باشیم تا نتیجه آراء بیاید و تجمیع شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نتایج آراء را چه زمانی اعلام می‌کنید؟ افزود: کار رأی گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه پیدا کرده است و ممکن است یکی دو ساعت دیگر ادامه پیدا کند. به هر میزانی که کار اخذ رأی به درازا کشد، از آن طرف موجب تاخیر در اعلام نتیجه خواهد شد. دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: امیدواریم به هر تعدادی که آراء تجمیع شود و به تائید هیئت های نظارت بخش‌ها و شهرستان‌ها برسد، ما سعی می‌کنیم نتایج ر اعلام کنیم تا به اطلاع مردم برسد. موسوی در پاسخ به سوالی درخصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان آن، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.

منبع:مهر

گزارش امنیتی انتخاباتی گزارش نشد

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: الحمدلله با همکاری بسیار خوبی که بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی است (تحت عنوان قرارگاه امام علی (ع)) اقدامات امنیتی خوبی صورت گرفته است. وی گفت: برای انتخابات از ماه‌های قبل این هماهنگی‌ها به شکل بسیار خوبی پیش رفته است و امروز نیز شاهد هستیم که این هماهنگی‌ها باعث شده با امنیت بسیار خوبی انتخابات را برگزار کنیم. وی بیان کرد: هیچ مشکلی را تا این لحظه شاهد نبودیم، عزیزان در سپاه و عزیزان بسیجی که بیش از ۱۳۰ هزار نفر حدوداً هستند با همکاران نیروی انتظامی پای صندوق‌های رأی حضور دارند. البته گشت‌های اطلاعاتی بیرون از صندوق‌های رأی نیز فعال هستند. اشتری گفت: آخرین آماری که داریم این است که هیچ مشکل امنیتی نداشتیم و حضور مردم بسیار خوب و پرشکوه بوده است.

منبع:تسنیم

پروژه تحریم شکست خورد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتشار توئیتی در فضای مجازی به شکست خوردن پروژه تحریم انتخابات و پایین نبودن مشارکت مردم اشاره کرد.‌ محمود صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتشار توئیتی در فضای مجازی، به شکست خوردن پروژه تحریم انتخابات و پایین نبودن مشارکت مردم اشاره کرد.

منبع:تسنیم

آیت‌الله جنتی به شورای نگهبان نامه تقدیر زد

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در پیامی خطاب به ناظران این شورا از زحمات آنان در امر نظارت بر انتخابات تقدیر و تشکر کرد. متن این پیام به شرح زیر است: فرزندان انقلابی ام مجاهدت شما در سنگر نظارت بر انتخابات در این شرایط سخت و با وجود بیماری منحوس کرونا اگر با نیت الهی انجام شود یقینا اجر و پاداش بزرگی نزد خدای متعال دارد. سفارش میکنم شما را به رعایت بی طرفی و اخلاق در این ساعات پایانی کارتان را با اتقان کامل انجام دهید. از صمیم قلب از حضور مسئولانه شما در عمل به وظیفه بزرگ امانتداری از آراء مردم تشکر و قدردانی می‌نمایم.

منبع:تسنیم

شورای نگهبان به وزارت کشور دستور اصلاح داد

علیرضا نیلچی مدیر کل امور انتخابات شورای نگهبان طی  نامه ای خطاب به  سیداسماعیل موسوی  مدیرکل و دبیر ستاد انتخابات کشور درباره غلط‌های مصطلح در اسامی نامزدها نکاتی را متذکر شد.  متن این نامه به شرح زیر است:  "جناب اقای موسویمدیر کل و دبیر محترم ستاد انتخابات کشور سلام علیکم با احترام موارد زیر در خصوص آرا صحیح جهت ابلاغ و اقدام لازم حضورتان ارسال می گردد. ۱)برگ رای حاوی "محسن" ، "رضایی" ، " رزایی"، "میرقائد" ، "میرقاعد" به نام آقای محسن رضایی میرقائد خوانده می شود. ۲) برگ رای حاوی" سیدابراهیم"، " ابراهیم"، "ابراحیم"، "سادات" ، " رئیس السادات"، " رییس سادات"، " رئیسی"، "رییسی " به نام اقای سیدابراهیم رئیس الساداتی خوانده می شود. ۳) برگ رای حاوی"امیرحسین" ،"سیدامیرحسین" ، "قاضی زاده" ، " قازی زاده"، " هاشمی" ، " حاشمی" ، " قاضی زاده هاشمی" به نام اقای سیدامیرحسین قاصی زاده هاشمی خوانده می شود. ۴)برگ رای اسامی "ناصر" ، "ناسر"، " عبدالناصر"، "عبدالناسر"، "همتی"، "حمتی" به نام آقای عبدالناصر همتی خوانده می شود.

منبع:تسنیم

شوک دوم مردم به رسانه‌های غربی شکل گرفت

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا از ساعت ۷ صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد ماه در مراکز اخذ رأی در تهران و سراسر کشور آغازشده است؛ برخلاف پیش‌بینی‌ها، مردم از ساعتی قبل از آغاز انتخابات، در مراکز اخذ رأی صف‌های طولانی تشکیل داده و رسانه‌های خارجی و داخلی را غافلگیر کردند به طوری که برخی رسانه‌های خارجی به مخاطبان خود گفتند که مردم پیش از حضور آنها در مراکز اخذ رأی صف‌های طولانی تشکیل داده بودند. حضور غافلگیرکننده مردم در پای صندوق‌های رأی تا حدی قابل‌توجه بود که حتی مسئولین برگزار کننده انتخابات را نیز غافلگیر کرد و به همین دلیل، برگزارکنندگان انتخابات در بسیاری از استانها و حوزه‌های رای گیری از مردم عقب ماندند و این مسئله با انتقادات مردم و برخی نامزدها مواجه شد. این صف‌ها تا ساعت ۱۱ در اکثر مراکز اخذ رأی برقرار بود اما به دلیل گرمای شدید هوا در تهران و تقریباً در سراسر کشور، بسیاری از مردم ادامه حضور خود را به عصر موکول کردند که این امر موجب کاهش‌های حضور مردم در پای صندوق‌های رأی برای ساعاتی شد اما بنا به گزارش خبرنگاران تسنیم در تهران و سراسر کشور از ساعت ۱۷ و با خنک شدن هوا، مراکز اخذ رأی مجدداً همانند صبح زود شده و شوک دیگری برای رسانه‌ها رقم زده شده است. بر همین اساس، صف‌های طویل رأی در حال شکل‌گیری در مراکز اخذ رأی است و انتظار می‌رود مشارکت مردم در انتخابات در ساعات پایانی با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد و حتی ممکن است در برخی مراکز این صف‌ها تا ساعت ۲۴ که ساعت پایانی اخذ رأی است، ادامه داشته باشد.

منبع:تسنیم

تخلفات،انتخابات را شور نکرد

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور پس از بازدید از هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز روز بسیار ارزشمند و مبارکی برای ملت ایران بود. گزارش‌هایی که ما در سراسر کشور داشتیم استقبال تا به حال خوب بوده و امیدواریم تا پایان ساعات رای گیری آنهایی هم که حضور پیدا نکردند حماسه دیگری بیافرینند. وی افزود: خوشبختانه تخلفات خیلی زیاد نیست که نگران کننده باشد و از طرف دیگر مشکلی که فقط به وجود آمده بود و قطعاً باید پیگیری شود مسئله قطع سیستم بوده است که در ابتدای ساعات اولیه رای گیری مقداری برای مردم عزیز مشکل ایجاد کرد که امیدواریم ان‌شاءالله تعمدی در کار نبوده باشد چرا انتظار بوده است که قطعاً قبل از اینکه انتخابات شروع شود سیستم ها را کاملاً آزمایش و امتحان می کردند البته گفتند که امتحان کردند ولی اختلالی که به وجود آمده است کمی قابل تامل است که باید مورد پیگیری قرار گیرد. منتظری ادامه داد: در ارتباط با مسائل امنیتی تاکنون گزارشی دریافت نکرده ایم امیدواریم تا پایان ساعت رای گیری هم هیچ حادثه اتفاق نیفتد و مردم بتوانند در آرامش کامل آرای خود را به صندوق بیندازند.

منبع:تسنیم

رهبر معظم انقلا ب به مردم پیام سرنوشت دادند

رهبر معظم انقلاب اسلامی رأس ساعت ۷ صبح امروز (جمعه) با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره) در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و آراء خود را به صندوق انداختند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی روز انتخابات را روز ملت ایران خواندند و گفتند: امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند که با رأی خود سرنوشت و تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سالهای بعد معین می‌کنند بنابراین امروز متعلق به مردم است. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بر اساس این واقعیت خرد انسانی حکم می‌کند همه در این آزمون بزرگ ملی و سراسری شرکت کنند و علت دعوت مکرر ما از مردم برای حضور در انتخابات نیز این است که در درجه اول خود مردم از این حضور نفع می‌برند و جمهوری اسلامی نیز امتیازات بزرگی در عرصه بین‌المللی به‌دست می‌آورد. ایشان رأی تک‌تک مردم را دارای اهمیت دانستند و گفتند: همه بیایید، تشخیص و رأی بدهید و هیچ‌کس نگوید با یک رأی من اتفاقی نمی‌افتد، زیرا همین تک‌رأی‌ها است که آراء میلیونی ملت را تشکیل می‌دهد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توصیه همیشگی خود یعنی تسریع در رأی دادن، خاطرنشان کردند: هر چه زودتر با نیت خدایی و ثواب این وظیفه و تکلیف را انجام دهید بهتر است. ایشان با ابراز امیدواری از اینکه به برکت ایام ولادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، امروز جشن ملت ایران و مایه خیر و برکت باشد، افزودند: از دست‌اندرکاران انتخابات تشکر و تأکید می‌کنم که کار را با اتقان کامل در سراسر کشور انجام دهند و به شما خبرنگاران و عکاسان محترم نیز سلام و خداقوت می‌گویم.

منبع:تسنیم

مردم ایران به کمپین «رای بی رای» نه گفتند

رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ به پایان رسید و تمام آمارها و نشانه‌ها حاکی از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای است. این در حالی است که از ماه ها پیش برخی جریان های سیاسی بصورت مداوم این گزاره را به جامعه القا می‌کردند که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و نظام جمهوری اسلامی بازنده عرصه انتخابات ۱۴۰۰خواهد بود.این افراد و جریان ها در روزهای منتهی به انتخابات حتی پارا فراتر گذاشته و اعلام کردند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم. از مدتها پیش از انتخابات مراکز افکارسنجی ۹ تا ۲۱ درصد کاهش مشارکت را به شرایط همه‌گیری بیماری کرونا مرتبط دانسته بودند. هم‌چنین تردید برخی از قشرهای ضعیف و محروم جامعه برای شرکت در انتخابات که مورد تاکید رهبر انقلاب در آخرین سخنرانی ایشان پیش از انتخابات قرار گرفت نیز  نگرانی‌هایی را برای کاهش بخشی از مشارکت ایجاد کرده بود. آنجا که رهبر انقلاب گفتند: «این قشرها توقعات و گلایه‌های بجایی دارند که عمده آنها در مورد معیشت، مسکن و اشتغال است و مسئولان کشور باید واقعاً به این مسائل رسیدگی می‌کردند و انتظار این است که دولت آینده در رأس برنامه‌های خود به این مسائل رسیدگی کند.» به این دو عامل، تعلل و اهمال مجریان انتخابات در ساعت‌های آغازین رای‌گیری و تاخیر چندساعته در آغاز فرآیند رای‌گیری از مردم، کاهش تعرفه‌ها و عدم ارسال صندوق‌های سیار برای برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را اضافه کنید. همه این عوامل امید «دار و دسته تحریمی‌ها» را برای سوءاستفاده از این موقعیت پیش آمده بیشتر می‌کرد اما نتیجه حضور مردم داستان دیگری را رقم زد. محمود احمدی‌نژاد که در انتخابات ثبت نام کرد، روز ثبت نام پشت تریبون ستاد انتخابات وزارت کشور رسما اعلام کرد که «اگر من را تایید صلاحیت نکنند انتخابات مشروع نیست و در آن مشارکت نخواهم کرد».محمود احمدی نژاد پس از عدم تایید صلاحیتش در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «هر تصمیمی که مانع از تاثیرگذاری مردم بر نتیجه انتخابات شود، مغایر روح انقلاب و قانون اساسی است.» فیلم ها و گفت‌وگوهای احمدی‌نژاد علیه انتخابات و مشارکت، این روزها پژواک‌های زیادی در رسانه‌های معاند و ضدانقلاب داشته است.میرحسین موسوی که سال ۸۸ با ادعای تقلب آن بلبشوی تاریخی علیه مردم و نظام را رهبری کرد، هنوز بعد از ۱۴ سال بر همان موضع خود هست. او اخیرا نیز انتخابات ایران را تحقیرآمیز خواند و آن را تحریم کرداین در حالیست که بسیاری از شخصیت‌های اصلاح طلب همچون سیدمحمدخاتمی،‌بهزاد نبوی و حتی مهدی کروبی که یکی از دوبال فتنه ۸۸بود ۲۸خردادماه انتخابات را تجریم نکردند و حتی مردم را برای حضور به پای صندوق های رای دعوت کردند.مسیح علینژاد که مدتی است کمپین «رای بی رای» را در صفحه خود را انداخته، از تحریم‌کنندگان انتخابات بود.علینژاد در مصاحبه ای با شبکه سعودی ایران اینترنشنال خطاب به سلبریتی‌ها و هنرپیشه‌ها گفته بود: «انگشت در خون کشته‌شدگان ۴ دهه‌ جمهوری اسلامی نزنید و برای انتخابات تبلیغ نکنید»!شبکه ایران اینترنشنال که رسانه فارسی‌زبان هیات حاکمه سعودی هاست و رسما از سمت بن‌سلمان تامین مالی می شود نیز این روزها برای تحریم انتخابات سنگ تمام گذاشت. تقریبا ۲۴ساعته و شاید هزاران ساعت گزارش‌ و برنامه در تلویزیون و صفحات مجازی خود تولید و منشر کرد که مردم در انتخابات شرکت نمی کنند و انتخابات ۱۴۰۰محکوم به تحریم است. محسن سازگارا از شخصیت های ضد انقلاب که سالهاست از طریق دوره‌گردی در رسانه‌های ضدانقلاب ارتزاق می‌کند، در یکی از این برنامه‌ها مشارکت را ۲۰درصد پیش‌بینی کرده بود. تکلیف مریم رجوی نیز هم روشن است. سردمدار گروهک جنایتکار منافقین که سالهاست با طرفداران اندک خود در مخفیگاه آلبانی کنشگری ضدانقلابی می‌کند، این روزها در کنار همه تحریم‌کنندگان داخلی و خارجی انتخابات ۱۴۰۰ را تحریم میکند. البته این چنین کنش های مضحک و بی اثری جدید نیست و این گروهک فسیل‌شده در آستانه تمامی انتخابات‌های بعد از انقلاب تلاش کرده به نحوی به عنوان عاملی مخرب عمل کند. نوه رضاشاه پهلوی که هنوز هم به اسم «رضاقلدر» معروف است، کمپین نه به انتخابات را کامل کرده و این روزها مدام در شبکه‌های ضدانقلاب در بوق عدم حضور در انتخابات می دمد. هرچند تنها بازمانده پهلوی‌ها حتی مدتی مضحکه روح‌الله زم مدیر کانال آمدنیوز هم شده بود، این روزها حتی آن قدر وزانت اپوزیسیونی هم ندارد که حداقل بتواند جمعی از اپوزیسیون ضد انقلاب را با خود و منویاتش همراه کند. انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در حالی واپسین ساعات خود را سپری می‌کند که تمامی برآوردها و آرزوهای تحریم‌کنندگان انتخابات ایران برباد رفته است و مردم ایران با مشارکت قابل قبولی که با وجود همه موانع چون کرونا و مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی رقم خورده است، آماده عبور از مشکلات و چالش‌های کنونی کشورشان هستند.

منبع:فارس

مردم با هشتک اعتراض کردند

انتخابات از صبح امروز با برخی مشکلات اجرایی شروع شد. ساعت شروع رای‌گیری، ۷ صبح اعلام شده بود اما برخی از حوزه‌های رای‌گیری با وجود آنکه مردم در صف رای ایستاده بودند به دلیل عدم اتصال سیستم اخذ رای به سیستم مرکزی ستاد انتخابات امکان اخذ رای نداشتند. این اتفاق و برخی دیگر از مسائل باعث شد آقای جنتی دبیر شورای نگهبان در نامه‌ای از وزیر کشور بخواهد در این حوزه‌ها رای‌گیری بصورت کاغذی انجام شود. با این حال برخی مشکلات اخذ رای حل شد و رای‌گیری ادامه یافت اما رفته رفته دو مشکل دیگر بیشتر به چشم خورد: اول آنکه برخی درخواست‌ها برای صندوق سیار اخذ رای بدون پاسخ ماند و از طرفی در برخی از حوزه‌های رای‌گیری شاهد کمبود تعرفه رای بودیم.

منبع:فارس

منافقین در برمینگهام بغض ترکاندند

سید مهدی حسینی متین کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن با انتشار فیلمی از حمله به خانم ایرانی شرکت کننده در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در صندوق اخذ رای مستقر در شهر برمینگهام انگلیس در توئیتی نوشت: مدعیان دروغین دموکراسی با سوابق تروریستی و وابستگی به اجانب، امروز در شهر برمینگهام خانم محترمی را که فقط برای رای دادن، ابتدایی‌ترین حق هر فرد برای مشارکت در تعیین سرنوشت آمده بود، وحشیانه مجروح کردند. وی افزود: سفارت در حال پیگیری موضوع از مجاری رسمی است. کاردار ایران همچنین در توئیت دیگری نوشت: بی بی سی فارسی با شیطنت و به دروغ مدعی شده است که صندوق انتخابات ریاست جمهوری در بخش کنسولی در حال تعطیلی است. به اطلاع هم میهنان عزیز مقیم لندن می‌رساند که بخش کنسولی سفارت در خیابان کنزینگتون تا آخر شب باز است و همچنان به اخذ رای از هموطنان ادامه خواهد داد. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعب یازده‌گانه مستقر در انگلیس در حال برگزاری است. این انتخابات از ساعت ۹:۰۰ صبح به وقت محلی در این کشور آغاز شده است. سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت ایران در لندن در توئیتی در این باره نوشت: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در حوزه انگلستان همچنان در حال برگزاری است. استقبال همگانی بسیار خوب. عوامل اجرایی انتخابات نیز با شور و اشتیاق در خدمت هم میهنان عزیز جهت اخذ رای آنها هستند.

منبع:فارس

قالیباف به رهبر انقلاب و مردم ایران تبریک گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود دلخوری ها و گلایه مندی ها از ناکارآمدی ها، مردم باز هم مشارکت حداکثری در انتخابات آفریدند. محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: « با وجود دلخوری‌ها و گلایه‌مندی‌ها از ناکارآمدی‌ها، مردم باز هم مشارکت حداکثری در انتخابات آفریدند. برپایی جشن ملی انتخابات و حماسه ملی حضور را محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت نجیب، سرافراز و خداجوی ایران اسلامی تبریک می گویم.» روز گذشته(۲۸ خرداد) انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

منبع:ایسنا

رای‌گیری به وقت اضافه کشید

فرایند رای‌گیری برای انتخابات چهارگانه ۱۴۰۰ که مهمترین آن انتخاب رییس‌جمهور دولت سیزدهم بوده است از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز شد و به دلیل حضور ادامه‌دار رای دهندگان در شعب رای‌گیری با تمدید ساعت به بامداد روز شنبه کشیده شد. مشاهدات خبرنگاران ایسنا در حوزه های مختلف رای گیری تاثیرگذار مبنی بر بالا بودن میزان مشارکت مردمی را سخنگوی شورای نگهبان نیز بارها تایید کرده است ولی تالحظه ارسال این گزارش آمار رسمی از میزان مشارکت رای دهندگان یا میزان آرای کاندیداها اعلام نشده است. سلامت انتخابات و برگزاری فرآیند رای گیری در امنیت کامل نیز از سوی مسوولانی از جمله استاندار و فرمانده نیروی انتظامی مورد تایید و تاکید قرار گرفت. صبح روز گذشته حضرت آیت الله خامنه ای اولین فردی بودند که رای خود را به صندوق انداختند و در بخشی از بیاناتشان تاکید کردند: روز انتخابات روز ملت ایران است. امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند. مردمی که با حضور کنار صندوق‌های رای و با دادن رای در واقع تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سال‌های آینده معین می‌کنند. مردم نیز علی‌رغم تردیدها و گلاها و کمبودها برای ایران‌شان کم نگذاشتند و با حضوری آگاهانه آبروی مسوولان کشور را خریدند. در تایید این سخن  سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ بامدا  روز شنبه گفت: مردم ایران علیرغم تلاش دشمنان کور دل برای مایوس و نا امید کردن مردم و دلسرد کردن آنها از نظام و انقلاب، حضوری پرشور درپای صندوق‌های رای داشته و نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند. مردم  نشان دادند که با وجود همه مشکلات با انقلاب و نظام خود همراه هستند و همواره انقلابی خواهند ماند. میزان مشارکت و حضور مردم در شعبه های اخذ رای در سطحی بوده است که نمایندگان یا کاندیداها (رضایی، رییسی، قاضی زاده هاشمی و همتی)شخصا از ستاد انتخابات کشور تمدید ساعت رای گیری تا ۲ بامداد شنبه ۲۹ خرداد را خواستار شدند. این درخواست با موافقت ستاد انتخابات کشور همراه شد و البته از ساعت ۲۴ آغاز شمارش آرا در شعبی که در آن ها رای گیری به اتمام رسیده آغاز شده است

منبع:ایسنا

ماراتن نفس گیر انتخابات به اتمام رسید

در اطلاعیه شماره ۳۱ ستاد انتخابات کشور، ضمن تقدیر از مسئولیت شناسی ملت شریف ایران و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در انتخابات، پایان اخذ رای در همه شعب سراسر کشور اعلام شد. متن کامل اطلاعیه شماره ۳۱ بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم ستاد انتخابات کشوراطلاعیه شماره ۳۱  ضمن تقدیر از مسئولیت شناسی ملت شریف ایران و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا، اولین میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پایان اخذ رای در کلیه شعب سراسر کشور اعلام می شود. لازم است مسئولان شعب اخذ رای کلیه رای دهندگان را به درون شعبه هدایت و پس از بستن درب شعبه، نسبت به اخذ رای از آنان اقدام نمایند.

منبع:ایسنا

سد کرونا مانع حماسه ایرانیان نشد

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هفت صبح امروز (جمعه- بیست‌وهشتم خردادماه) در حالی آغاز شد که سایه ویروس کرونا بر سلامتی رأی دهندگان سنگینی می‌کرد؛ با این وجود، آحاد مختلف مردم خود را به صندوق های رأی رساندند تا به رسالت اجتماعی و سیاسی خود عمل کنند. مساجد و حسینیه‌ها از شعب پرمخاطب انتخابات ریاست جمهوری هستند و در ساعات پایانی رای گیری مردم همچنان در شعب حضور دارندخبرنگاران میدانی ایرنا که در شعب رأی گیری حضور دارند، مشاهدات عینی خود را از حضور پرشور مردم تهران پای صندوق های رأی توصیف می‌کنند.

منبع:ایرنا

ستاد قاضی زاده هاشمی مدعی تخلف انتخاباتی شد

مصطفی طالب پور با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود: در ادامه مسیر نیز توییت هایی از اکانت های جعلی که به نام او و رییس ستادش ساخته شده بود در فضای مجازی منتشر شد و اخباری این چنین را مخابره کردند و برخی رسانه ها هم مصاحبه های جعلی منتشر کردند که با پیگیری ها از خروجی رسانه ها حذف شد.  طالب پور اظهار کرد: یکی از شوک های دیگر این بود که صدا و سیما در آخرین روز تبلیغات و همزمان با گفت وگوی ویژه خبری، خبر انصراف او را پخش کرد و سایر خبرگزاری ها آن را نشر دادند و امروز هم  در روز رای گیری طی دو مرحله صبح وبعد از ظهر پیام جعلی در خصوص انصراف قاضی زاده مطرح شد. وی ادامه داد: از صبح شاهدیم در برخی شعب اخذ رای در یک مورد در کرمانشاه و سه مورد در لرستان روی نام قاضی زاده خط کشیده بودند و اعلام کردند او انصراف داده است، در تایلند هم کد قاضی زاده را اشتباه نوشته بودند، در برخی شعب شهرستان ها نام او را به اشتباه هاشمی و یا صرفا امیر حسین قاضی نوشته بودند که منجر به ابطال آرا وی می‌شود، در سایر استان ها نیز در برخی شعبات عوامل اجرایی اعلام کرده اند قاضی زاده انصراف داده و بهتر است به او رأی ندهید که بیش از بیست گزارش شکایت در این رابطه تنظیم شده و به رابطه ستاد انتخابات کشور تحویل داده شد. نماینده قاضی زاده بیان کرد:  تخلفات کرمانشاه و لرستان پیگیری شده، در کرمانشاه تابلوی مربوطه اصلاح شد ولی در لرستان نتیجه ای اعلام نشد.

منبع:ایرنا

متهمین تخلفات انتخاباتی دستگیر شدند

سعید احمدزاده جمعه شب با اعلام این مطلب افزود: دستگاه قضایی آبیک براساس وظایف ذاتی و نظارت همه جانبه خود بر فرآیند انتخاباتی توانست ۱۳ پرونده تخلف (با داشتن ۲۰ متهم) در خصوص حامیان کاندیداها و هفت پرونده نیز در رابطه با خود کاندیداها تشکیل دهد. وی با بیان اینکه در خصوص این متهمان انتخاباتی، ۲ نفر تحت نظر قرار دارند، اظهار داشت: هفت دستگاه خودرو از ابتدای امروز تاکنون نیز در رابطه با تخلفات صورت گرفته انتخاباتی توقیف شده که براساس قانون باید سیر مراحل لازم را سپری کنند تا تصمیم گیری شود. احمدزاده به صدور ۴۹ مورد تذکر کتبی و بیان ۳۸ مورد تذکر شفاهی در خصوص تخلفات انتخاباتی این شهرستان اشاره و یادآور شد: نحوه کار به این شکل بود که تمامی اعضای شورای تامین و نظارت در سطح شهرستان فعال بوده و بر فرآیند انتخاباتی رصد و نظارت داشتند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تذکرات و یا قرار احضار صورت می‌گرفت. به گفته این مقام قضایی، در حاشیه دستگیری متهمان یاد شده، هفت مورد ماسک تبلیغاتی، مقداری وجه نقد و خودکارهای تبلیغاتی نیز در شعبه‌های اخذ رای کشف و ضبط شده است. دادستان عمومی و انقلاب آبیک خاطرنشان کرد: از شهروندان فهیم و آگاه این شهرستان تقاضا شده بود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفات انتخاباتی موارد را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند. احمدزاده یادآور شد: دستگاه قضایی شهرستان آبیک دز زمان برگزاری انتخابات به صورت شبانه روزی پای کار بوده و اجازه هیچگونه سودجویی و پایمال شدن حقوق بیت المال را با تخلفات انتخابی نداد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha