پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه جامعه نیازمند آشنایی با ابعاد شخصیتی و سیره امام رضا(ع) و دیگر اهل بیت(ع) است، گفت: در کنار بیان کرامات امام هشتم باید به ویژگی‌های شخصیتی حضرت نیز اشاره کرد و به طور مثال به موضوعاتی چون جایگاه امامت در دین اسلام و اهمیت امامت و ولایت در حفظ دین پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع خادمان حرم رضوی و کاروان زیر سایه خورشید، با بیان اینکه اهل بیت(علیهم السلام) رعایت تقوا و توجه به آن را به شیعیان خود بارها تذکر داده‌اند، اظهار داشت: حضور پرچم رضوی در بین مردم و در جامعه، امر مبارکی است اما امروز لازم است تا در مسائل مربوط به اهل بیت(علیهم السلام) از لایه‌های عاطفی و احساسی، به سمت لایه‌های معرفتی حرکت کنیم.

وی، برگزاری مجالس مداحی و حضور پرچم حرم مطهر رضوی در جامعه را از مصادیق شعائر دین برشمرد و گفت: یکی از راه‌های ماندگاری دین خدا، حفظ شعائر اسلامی توسط مردم و ترویج آن در جامعه است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه متوقف شدن در لایه‌های احساسی در جامعه آسیب‌زا خواهد بود، یادآور شد: البته باید به مسائل احساسی نیز توجه جدی داشت اما مهم‌تر از آن توجه به مسائل معرفتی است.

وی با اشاره به حضور پرچم رضوی در استان‌ها و شهرهای مختلف، اظهار داشت: پرچم حرم مطهر رضوی همانند پیراهن یوسف(ع) است که می‌تواند چشم‌ها را باز کند، اما بعد از آن، نیازمند حقیقتی قابل ارائه هستیم تا چشمان بینا شده آن را ببیند و این حقیقت همان معارف است.

نماینده ولی فقیه در همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه جامعه نیازمند آشنایی با ابعاد شخصیتی و سیره امام رضا(ع) و دیگر اهل بیت(علیهم السلام) است، خاطر نشان کرد: در کنار بیان کرامات امام هشتم باید به ویژگی‌های شخصیتی حضرت نیز اشاره کرد و به طور مثال به موضوعاتی چون جایگاه امامت در دین اسلام و اهمیت امامت و ولایت در حفظ دین پرداخت.

وی با تقدیر از مردم ایران اسلامی و به خصوص مردم ولایتمدار استان همدان به خاطر خلق حماسه‌ای دیگر در روز ۲۸ خرداد، گفت: مردم باز هم ثابت کردند که چقدر پای کار نظام اسلامی هستند و با حضور پرشور خود بصیرت خود را به رخ جهانیان کشاندند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha