سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نجیمی

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد یکی از برنامه های سال ۱۴۰۰ را افزایش جشن های مذهبی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، با تبریک دهه کرامت به تشریح برنامه های این سازمان و تا پایان ذی الحجه پرداخت.

وی اظهار داشت: در بزرگداشت کنگره سرداران و چهار هزار شهید استان یزد که اسفند ۹۹برگزار شد، چهار هزار جلسه معرفت افزایی به یاد هر شهید در شهر یزد و مناطق مختلف استان با حضور روحانیون و مبلغات در اکثر اماکن عمومی و تفرج گاه ها برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: چهار هزار ختم قرآن کریم با برپایی چهار هزار محفل قرآنی همراه با ترویج سیره اهل بیت علیهم السلام با همکاری بسیج طلاب برگزار شد که امسال مردم خواستار تداوم این محافل قرآنی در استان شده اند.

حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: امسال برنامه های ویژه ای از عید قربان تا عید مباهله با هدف افزایش فضای شور و نشاط در جامعه را داریم و یکی از برنامه های ۱۴۰۰ ما زنده کردن مناسبت های اسلامی ماه ذی الحجه است.

وی به وجود نیروهای جهادی زیر مجموعه مؤسسات و کانون های سازمان تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و افزود: هیئات مذهبی و مؤسسات قرآنی و کانون های مساجد در ایام کرونا در زمینه کمک به تجهیز بیمارستان ها، تهیه بسته های معیشتی و آزادی زندانیان خوب درخشیدند به طوری که تنها در هیئت الزهرا(س) یزد مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی به آزادی زندانیان اختصاص یافت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به حماسه حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: دو قرارگاه مردمی«شهید حاج قاسم سلیمانی» و «ملت امام حسین علیه السلام»در یزد تشکیل شد و اقشار مختلف مردم استقبال کردند و عملکرد این دو قرار گاه اجرای برنامه های فرهنگی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به شمار می رفت.

حجت الاسلام نجیمی از دیگر برنامه های این قرارگاه ها را افزایش امیدآفرینی در مردم و افزایش اعتماد به نفس در جوانان برای امید به آینده بیان کرد و افزود: در صبح روز انتخابات نیز دعای ندبه با همانگی روحانیون در اکثر اماکن مذهبی که دارای فضای روباز بودند برگزار شد و اقشار مردم شرکت کننده به صورت دسته جمعی به شعب اخذ رأی مراجعه کردند و شور و نشاط انتخابتی در اولین ساعات برگزاری رأی گیری ایجاد شد و مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

وی یکی دیگر از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در تعامل با اوقاف و امور خیریه را برگزاری مجالس خانگی و روضه خوانی همراه با پاسخگویی به شبهات عنوان کرد و گفت: این طرح در مناسبت های مذهبی از جمله ماه محرم و در طول سال با توجه به ثبت نام خانواد ها در سامانه اجرا می شود.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha