جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فتاحی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: اجرایی شدن طرح امامت محله موجب می‌شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حل شود.

حجت الاسلام محمد فتاحی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، به تحولاتی که در دوران حجت الاسلام والمسلمین قمی رقم خورده است، اشاره کرد و گفت: در دوره جدید این شرایط فراهم شد تا طرح شبکه امامت در دستور کار و در مدار توجه سازمان تبلیغات قرار بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام ابراز داشت: با تدبیری که صورت گرفت طرح امام محله کلید خورد. باید به این مسئله توجه کنیم که امامت محله و امامت جماعت مسجد تفاوت اساسی دارند؛ گاهی یک امام در یک مسجد کار می کند و دایره فعالیت او در همان محیط مسجد خلاصه می شود اما گاهی کار او در یک محله است و باید تمام مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محله را رصد کند تا بتواند در حوزه های مختلف تأثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: اگر طرح امام محله در سراسر کشور اجرایی شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که جامعه امروز ما با آن دست و پنجه نرم می کند، مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام فتاحی افزود: بر این اساس روحانیون که به عنوان امام محله در جایی مستقر می شوند باید برای همه مسائلی که محله با آن روبرو می شود برنامه داشته باشند؛ آسیب های محلی که مردم با آن ها دست و پنجه نرم می کند را رصد و مشکلات اجتماعی و اقتصادی و دیگر مسائل را پایش کنند.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی ایلام خاطرنشان کرد: امام باید بتواند برنامه ریزی در حوزه های مختلفی که محله با آن روبرو است را به عهده بگیرد و اگر مسائل و مشکلات توسط روحانی و امام حل شود به طور طبیعی اثرگذاری او دوچندانی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با این اوصاف طرح امام محله بسیار کاربردی و ارزشمند است؛ ما با همه توان تلاش می کنیم تا به طور کامل عملیاتی شود.

حجت الاسلام فتاحی با اشاره به گزارش اجرای طرح شبکه امامت در ایلام اظهار داشت: ۶۵ نفر از روحانیون ما در استان ایلام در این طرح مشغول به فعالیت هستند و در رابطه با آموزش امامان محله نیز فعالیت های خوبی شکل گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام افزود: عزیزان راهیار ما در کنار مجموعه سازمان در راستای تقویت طرح امام محله مشغول فعالیت هستند و این طرح روز به روز به سمت کمال خود پیش می رود.

وی با اشاره به برگزاری مهرواره محله همدل اظهار کرد: بار معرفی این مهرواره بر دوش امامان محله بود و این هم نشانه دیگری از اثرگذاری امامان محله است؛ می توان امیدوار بود که طرح امامت محله در همه استان اجرایی شود و آثار آن را خواهیم چشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha