جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد - عربستان

حوزه/ روزنامه سعودی "عکاظ" گفت: مجلس شورای عربستان به مصوبه عدم تعطیلی مراکز تجاری در اوقات نماز روزانه به غیر از روز جمعه رأی می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، روزنامه سعودی "عکاظ" گفت: مجلس شورای عربستان به مصوبه عدم تعطیلی مراکز تجاری در اوقات نماز روزانه به غیر از روز جمعه رأی می دهد.

منابع مطبوعاتی اشاره کردند: مجلس شورای عربستان بر اساس گزارش وزارت امور اسلامی، تبصره ای را به تصویب می رساند که تعطیلی مراکز تجاری، پمپ بنزین ها و داروخانه ها در اوقات نماز روزانه به غیر از روز جمعه الزامی نباشد و از این وزارت خواسته که با طرف های ذیربط هماهنگ کند.

این منابع افزودند: از انگیزه های این تبصره این است که در میان کشور های عربی و اسلامی، تنها عربستان مراکز تجاری را در وقت نماز تعطیل می کند و از سوی دیگر اماکن تجاری در جهت خدمت به مردم و کسب روزی فعالیت می کنند و مثل بخش های دیگر حکومتی هستند.

به گفته این منابع، پیشنهاد دهندگان این تبصره معتقدند که در قرآن کریم و سنت نبوی به تعطیلی مراکز تجاری برای ادای نماز اشاره نشده و آیات قرآن کریم از هرگونه نصی که به تعطیلی مغازه ها در وقت نماز به جز نماز جمعه دستور دهد، خالی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha