پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/نشست

حوزه/ قربانپور دلاور گفت: از ۲۵۷ مقاله دریافتی ۱۴۵ مقاله از جامعة المصطفی بود که از بین آن ها ۵۰ مقاله از سوی مجتمع زبان و فرهنگ شناسی دریافت شد؛ از سایر مراکز علمی و پژوهشی همچون دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، دانشگاه تهران نیز هرکدام تعدادی مقاله دریافت نمودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر محمد قربانپور دلاور امروز در نشست خبری با موضوع اختتامیه دومین همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل ضمن تبریک دهه کرامت به ارائه گزارشی از کمیته علمی این همایش پرداخت و گفت: تمدنی که توسط پیامبر اسلام بنیانگذاری و سپس بوسیله حضرات امام صادق و امام باقر علیهما السلام در مدینه منوره نهادینه شد و سپس توسط امام هشتم و خواهر بزرگوارشان در ایران اسلامی ایجاد شد می تواند بر تمدن های دیگر تأثیرگذار باشد و اسلام ناب محمدی را به سراسر دنیا منتقل کند.

وی افزود: همواره در آثار علما و قدمای ما شناخت فرهنگ های دیگر و مواجهه با آن ها را دیده ایم.

دبیر علمی دومین همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل خاطرنشان کرد: مجتمع زبان و فرهنگ شناسی جامعة المصطفی در این راستا در سال ۹۷ اولین همایش را برگزار کرد و این روزها دومین همایش با این موضوع در حال برگزاری است.

وی گفت: در انتهای شهریور و ابتدای مهرماه سال گذشته فراخوان همایش را اعلام نمودیم و سپس به بررسی آثار دریافتی پرداختیم.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی جامعة المصطفی العالمیة بیان داشت: مقالات در ۱۴ زبان مختلف دریافت شد و از سوی ۴۰ ارزیاب متخصص به حوزه زبانی و حوزه موضوعی مورد داوری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پیش نشست های علمی در قالب ۱۴ دوره با عنوان مطالعات فرهنگی مناطق مختلف جهان طراحی که هفت دوره از آن ها در شش ماه اخیر برگزار شد و مجموعاً ۴۲ نشست و پیش نشست را تاکنون داشته ایم؛ در هر دوره حضور رایزن های فرهنگی، نمایندگان مقام معظم رهبری، نماینده جامعة المصطفی و سایر دست اندرکاران را داشتیم؛ بیش از ۳۰۰۰ نفر از این ۴۲ نشست استقبال و در آن ها شرکت کردند.

قربانپور دلاور اظهار کرد: با همکاری ها و ارتباط گیری های خوبی که به عمل آمد در هر نشست بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر شرکت نمودند.

وی گفت: از ۲۵۷ مقاله دریافتی ۱۴۵ مقاله از جامعة المصطفی بود که از بین آن ها ۵۰ مقاله از سوی مجتمع زبان و فرهنگ شناسی دریافت شد؛ از سایر مراکز علمی و پژوهشی همچون دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، دانشگاه تهران نیز هرکدام تعدادی مقاله دریافت نمودیم.

دبیر علمی دومین همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل عنوان داشت: ۸۴ نفر از مقاله دهندگان دارای مدرک دکتری، ۶۶ نفر دانشجوی دکتری، ۷۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۳۰ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد بوده اند.

وی گفت: ۲۱۵ نفر از آقایان و ۴۲ نفر از خانم ها در این همایش شرکت کردند.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی جامعة المصطفی العالمیة خاطرنشان کرد: مجموعاً از ۲۵ ملیّت در این همایش علمی شرکت نمودند.

وی افزود: مراسم اختتامیه همایش در روز پنجشنبه رأس ساعت ۸ صبح و با سخنرانی رئیس محترم همایش، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، دکتر قنبری و دکتر تشیع برگزار می شود.

قربانپور دلاور در پایان گفت: سخنران اختتامیه این همایش حجت الاسلام والمسلمین عباسی خواهند بود؛ در پایان مراسم اختتامیه از ۱۵ نفر از نویسندگان مقالات تقدیر به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha