جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیین رونمایی از «مدرسه تبلیغ»

حوزه/ آیین رونمایی از «مدرسه تبلیغ» همزمان با روز میلاد امام الرئوف علی بن موسی الرضا(ع) در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،«مدرسه تبلیغ» که با همکاری اداره کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران و اداره کل آموزش های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است، طی آیینی که در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، فعالیت خود را آغاز کرد.

در این مراسم خانم معصومه ظهیری، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با تبریک ایام ولادت ثامن الحجج امام رضا(ع)، آغاز به کار مدرسه تبلیغ را گامی رو به جلو دانست و اظهار داشت: اقبال عمومی خواهران مبلغ، ایجاب کرد این مدرسه راه اندازی شود.

وی با بیان این که هدف از راه اندازی مدرسه تبلیغ، تربیت مبلغان متخصص، عالم و دارای مهارت عنوان کرد و افزود: همچنین این مدرسه به ما کمک می کند برنامه ها و فعالیت های تبلیغی را از طریق فضای مجازی استمرار ببخشیم و رشته ها و گرایش هایی را نیز متناسب با این عرصه پیش بینی و ارائه کنیم.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، تعداد آمار ثبت نام کنندگان در مدرسه تبلیغ را قریب به ۲۲۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: این مسئله، مسئولیت های ما در عرصه تبلیغ و برنامه ریزی تبلیغی را سنگین تر می کند و می تواند فرصت ها و ظرفیت های جدیدی را پیش روی ما قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی مدرسه تبلیغ به دنبال این هستیم مبلغانی تربیت کنیم که قدرت مقابله با نشر شبهات و پاسخگویی به آنها را داشته باشند و همین طور از ایجاد شبهات جدید جلوگیری کنند.

در بخش بعدی مراسم حجت الاسلام مهدی متقی فر، مدیرکل آموزش های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره توبه که می فرماید «لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ؛ همانا پیامبری از خودتان به سوی شما آمده است که آنچه شما را برنجاند بر او سخت است، بر هدایت شما حریص و دلسوز، و به مؤمنان رئوف و مهربان است»، به بحث تواصی به حق پرداخت و گفت: تواصی به حق از مبلّغی برمی‌آید که واقعا از خود مردم بوده، دلسوز آنها باشد و آنها را هدایت کند.

وی با تأکید بر این که راهبر تبلیغ دین باید حوزه های علمیه باشند و عَلَم این مسئله را حوزه باید بلند کند، اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران با استفاده از ظرفیتی که در سراسر کشور دارند می توانند مسیر تبلیغ دین را بیش از پیش هموار کنند.

مدیرکل آموزش های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: راهبری تبلیغ دین نیاز به علم، تخصص و مهارت دارد و اگر این راهبری در تبلیغ محقق نشود، ما دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان این که فضای مجازی اثرگذاری بالایی دارد، ولی اثرات فضای حقیقی و تبلیغ چهره به چهره به مراتب بیشتر است، افزود: باید چهره به چهره مردم را اقناع کرد و نیاز است تواصی به حق صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha