جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
در نخستین نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد در سال 1400

مدیرحوزه علمیه خواهران یزد، در نخستین نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد در سال ۱۴۰۰، به منتخب مردم در انتخابات شورای شهر وروستا تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، پیش از ظهر دیروز در ابتدای نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا بیان کرد: به منتخب ریاست جمهوری و همچنین منتخبین شوراهای شهر و روستا  تبریک گفته و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: مردم عزیز ایران در این انتخابات با آگاهی و بصیرت فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند که مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی است؛ مردم با انتخاب رئیس جمهور منتخب و افرادی که به عنوان اعضای شورای شهر و روستا انتخاب کردند بر شیرینی این انتخابات افزودند و امیدواریم این عزیزان بتوانند برای اعتلای بیش از پیش این کشور، انقلاب و مردم همیشه سرافراز، تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد:  مردم ایران با انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهورکشور ایران اسلامی به جهانیان ثابت کردند که در مقابل تمامی فشارهای اقتصادی خارجی و بعضی ناکارامدی های داخلی کمر خم نمی کنند بلکه با انتخاب رئیس جمهور منتخب به بعضی افراد فهماندند که رفتن پیش کدخدا و مذاکره با امریکا برای این مردم وکشور، خیری در برنداشته و نخواهد داشت و مذاکره التماسی با امریکا جز خفت، بدبختی، گرانی و مشکلات، چیز دیگری در پی نداشته است .

 وی ادامه داد: با این انتخاب روح امید در مردم و نیروهای ارزشی و انقلابی دمیده شد و سبب امیدواری تمامی انسان های آزاده در سرتاسر جهان گردید؛ دشمنان اکنون به تکاپو افتاده اند تا قبل از سرکار آمدن دولت جدید مذاکرات را به نتیجه برسانند چرا که می دانند دولت آینده ایران اهل باج دادن به دیگران نیست و جز با دست برتر و با  اقتدار با کسی مذاکره نخواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان به روایت امام رضا(علیه السلام) از کتاب عیون اخبار الرضا اشاره کرد و گفت: در این روایت آمده «هنگامی که ابوالحسن الرضا(ع) به نیشابور رسیدند و خواستند که آن جا را به قصد رفتن نزد مأمون در طوس ترک بگویند، راویان حدیث، گرد حضرت را گرفتند و عرض کردند: ای پسر پیامبر خدا، از پیش ما می روید . ایا حدیثی که ما از آن بهره ببریم برای ما نمی گویید؟! حضرت که در کجاوه نشسته بودند  سرشان را از کجاوه بیرون آوردند و فرمودند: از پدرم، موسی بن جعفر شنیدم که می فرماید: از پدرم، جعفر بن محمّد شنیدم که می فرماید: از پدرم، محمّد بن علی شنیدم که می فرماید: از پدرم، علی بن الحسین شنیدم که می فرماید: از پدرم، حسین بن علی بن ابی طالب شنیدم که می فرماید: از پدرم، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب شنیدم که می فرماید: از رسول خدا(ص) شنیدم که می فرماید: از جبرئیل شنیدم که می فرماید: از خداوند جلّ جلاله شنیدم که می فرماید: (کلمه) لا اله الا اللّه حصار و دژ من است و هرکس وارد حصار و دژ من شود از عذابم در امان است. اسحاق می گوید: چون شتر به راه افتاد حضرت با صدای بلند به ما فرمودند: اما این شرطهایی دارد و من از شرطهای آن هستم.»

وی در بیان نکات این روایت، خطاب به معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد گفت:  شما خواهران که به عنوان معاون پژوهش هستید باید بدانید افرادی که اهل پژوهش هستند باید حرف خود را با سند و مدرک و دقیق بزنند تا پژوهش آنها در دل خوانندگان و شنوندگان اثر بگذارد وحرف بی سند و مدرک اثر نخواهد داشت همانطور که امام سند سخن خود را به ترتیب بیان کردند تا مطلب به دل شنوندگان بهتر اثر بگذارد.

وی نکته دوم از روایت نقل شده، ادامه داد:  حضرت در ابتدا با اشاره به کلمه «لا اله الا الله» که نشان از توحید است به ما فهماندند که هر فردی باید به دنبال این باشد که پایه های اعتقادی خودش را قوی کند چرا که ضعف دینی و اعتقادی، انسان را به سوی گمراهی و تباهی سوق خواهد داد و کسی که وارد این دژ محکم شود و توحید را بپذیرد از عذاب در امان خواهد بودالبته یکی از شروط آن ولایت پذیری و اطاعت از ولی و امام است وشرط دوری از عذاب را اطاعت از امام علی(علیه السلام) و دیگر معصومین(علیهم السلام) قرار دادند تا مردم بدانند بدون اهل بیت از عذاب الهی در امان نخواهند بود .

در پایان این نشست، بعضی از نکات پژوهشی توسط خانم رویا دهقانی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد یاد آوری شد و هر کدام از معاونین مدارس استان به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha