سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
وقف

حوزه/ مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: برای قوت بخشیدن به شناسایی، احیا و جذب موقوفات حوزه، وقف یاوران افتخاری برادر و خواهر می توانند کمک شایانی در این زمینه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی الهی پور در نخستین نشست خواهران افتخاری یاوران وقف که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، ضمن اشاره و تبریک میلاد باسعادت امام رضا(ع) ابراز کرد: یکی از صفات ثامن الحجج(ع)، «معبر» است؛ بدین معنا که تعبیرکننده اسرار عالم هستی و خداوند متعال و عبوردهنده شیعیان از تمام مشکلات است.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه وقف، از شعائر دین اسلام است که اهمیت و ضرورت احیا آن به اهمیت جریان فدک حضرت زهرا(س) می باشد، گفت: شناسایی و احیا موقوفات گذشته و همچنین جذب و احداث رقبات وقفی جدید، به عنوان رسالت‌های اجرایی دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف این حوزه است.

وی افزود: ریل گذاری های اولیه در خصوص احیا موقوفات حوزه علمیه خراسان، در چند سال اخیر بنا نهاده شده است، اما برای قوت بخشیدن به این موضوع، وقف یاوران افتخاری برادر و خواهر می توانند کمک شایانی در این زمینه داشته باشند.

حجت الاسلام الهی پور با اشاره به اینکه در مسیر وقف، مشکلات فراوانی وجود دارد، گفت: بخشی از موقوفات مربوط به طلاب و روحانیون در قدیم انجام شده و تحت تصرف افراد ناشایست قرار گرفته است، لذا شناسایی و احیا آنان برای موقوف علیهم که طلاب حوزه علمیه هستند، یکی از ضروریات می باشد.

وی ابراز کرد: تاکنون ۲۲ هزار رقبه وقفی برای حوزه علمیه خراسان در سه استان شناسایی شده اما عمده اینها، رقم قابل توجهی را عاید طلاب و حوزه نکرده است، لذا در بازپس گیری و احیای رقبات وقفی این حوزه، تلاش می کنیم.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان، جذب موقوفات جدید و احداث وقف را یکی دیگر از وظایف وقف یاوران برشمرد و گفت: سرمایه عظیمی در بخش خواهران وجود دارد که با پیگیری و ترویج مبلغان، جریان و سنت وقف در جامعه خاموش نمی شود.

حجت الاسلام الهی پور، سرکشی و تقدیر از واقفان خواهر که بعضا به کهولت سن رسیده اند را یکی دیگر از وظایف وقف یاوران خواهر برشمرد و اضافه کرد: در خصوص وقف های جدید، شرایط ساخت و مجوزهای توسعه و گسترش حوزه را مدنظر قرار داده و با اولویت صلح برای تامین هزینه موقوفات دیگر، اقدام شود.

لازم به ذکر است، احیا و جذب موقوفات، ایجاد انجمن خیرین خواهر، راه اندازی تیم های تبلیغی جهت مشاوره برای وقف های جدید، فعالیت گروه تبلیغی و رسانه ای در موضوع وقف، سرکشی از واقفان خواهر و ...، از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.


همچنین شماره‌های ۰۹۱۵۱۵۰۰۶۸۲ و ۰۵۱۳۲۰۰۸۱۲۰ و کانال دفتر موقوفات در ایتا به آدرس https://eitaa.com/howzehmoghofat جهت اطلاع‌رسانی اخبار، پاسخگویی به سؤالات و کسب اطلاع بیشتر در مورد وقف برای حوزه علمیه خراسان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha