سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سلیمانی

نماینده ولی فقیه در کاشان ، با بیان اینکه خوش نشین ها بیشترین مصرف کننده آب هستند گفت: با مردم بومی شهرها هیچ مشکلی نداریم با افراد خوش نشینی که بیشترین مصرف کننده آب می باشند، مشکل داریم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در دیدار مدیر و معاونین آبفای کاشان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، حیاتی ترین سرمایه جهان را آب دانست و گفت: تمام موجودات جهان برای ادامه حیات نیازمندآب هستند.

امام جمعه کاشان به غفلت های دولت های گذشته در مهار آب اشاره کرد و جنگ بعدی دنیا را جنگ آب اعلام کرد و افزود: بر اساس نظر کارشناسان در آینده جنگ بر سر نفت نخواهدبود، بلکه جنگ بر سر آب خواهد بود .

وی افزود: کارهای بسیار خوبی در مهار و ذخیره سازی آب انجام گرفته که اگر این کارها انجام نمی گرفت، مشکلات چندین ده برابر بود.

عضو خبرگان رهبری  با بیان اینکه جهاد کشاورزی کاشان در ذخیره سازی آب روان کوهستانهای برزک، قمصر و روستاها برنامه ریزی کند، گفت: البته لوله گذاری برای جمع آوری آب های روان درمناطق ییلاقی و دره های برزک توسط کشاورزان و دامداران کار ارزشمندی است.

وی با تاکید بر مدیریت صحیح مصرف آب، گفت: به دلیل خشکسالی های پی درپی و عدم ذخیره مناسب آب، با اطلاع رسانی باید مدیریت صحیح و درستی در مصرف آب کشور به عمل آید.

 امام جمعه کاشان به شرایط سخت منابع آبی زاینده رود بعد از ۵۰ سال اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه استانهای یزد، اصفهان و... به آب زاینده رود نیازمند هستند، دولتمردان باید مدیریت درستی در استفاده  منابع آبی به عمل آورند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خوش نشین ها بیشترین مصرف کننده آب می باشند، گفت: با مردم  بومی شهرها هیچ مشکلی نداریم، با افراد خوش نشینی که بیشترین مصرف کننده آب می باشند، مشکل داریم .

وی با بیان اینکه مسئولان باید بین مشترکین اشرافی و مردم عادی تفاوت قائل شوند، یادآور شد: مدیران آبفا می توانند برای روشنگری و بیان واقعیت ها به مردم از تریبون نمازجمعه استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، قطع برق را موجب اختلال در آب رسانی و فلج شدن واحدهای تولیدی دانست و گفت: برای جلوگیری از فلج شدن واحدهای تولیدی، مسئولان امور برق باید برنامه زمان بندی قطع برق را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha