جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، به ضرورت پاسخگویی اساتید و طلاب به شبهات دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: فرار از سوالات فقط شگرد گروه منافقین و مجاهدین خلق بود؛ از این رو شما اساتید و طلاب، باید با همه توان، در راستای اعتلای کلمه الله تلاش کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، در جمع  طلاب دوره تکمیلی بیان تفسیر مدرسه علمیه ابوتراب کاشانی، با اشاره به شیوه پاسخگویی به سوالات طلاب گفت: پرسشگری که به درستی صورت گیرد در منطق دین نصف علم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه طلبه در پرسشگری از استاد باید شجاعت داشته باشد، افزود: در دروس، طلبه هایی که قدرت پرسشگری عمیق  از استاد را دارند در نگاه اساتید جایگاه بلندی دارند.

عضو خبرگان رهبری، هنر مومن را عدم پاسخ گویی به چیزی که نمی داند دانست و گفت: در بعضی از جاها مانند کاشان که از لحاظ سوابق ایمانی و ولایی طعنه به قم می زند، یک حلقه مفقوده ای در پاسخ به سوالات مردم وجود دارد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی کانون پاسخ به سوالات باید از دیگران استفاده شود، گفت: به غیر از ائمه اطهار(ع) هیچ کس قدرت پاسخگویی سریع به سوالات و ابهامات را ندارد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه هیچ کس عالم مطلق نیست گفت: بر اساس آیات و روایات، قرآن و ائمه اطهار فقط عالم مطلق می باشند.

 وی، با تاکید بر راه اندازی اتاق فکر پاسخ گویی به سوالات نسل جوان در حوزه های علمیه افزود: برای تشکیل کانون پاسخ و پرسش در زمینه های اعتقادی، فقهی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشت و درمان با محوریت حوزه های علمیه به اتاق فکر وسیع و قوی نیاز می باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به ضرورت پاسخگویی اساتید و طلاب به شبهات دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: فرار از سوالات فقط شگرد گروه منافقین و مجاهدین خلق بود؛ بدین صورت که آنها در اوایل  انقلاب به دلیل اینکه قدرت پاسخگویی سوالات را نداشتند با ایجاد شبهه بین مردم از جلسه فرار می کردند.

وی در پایان اظهارداشت: شما اساتید و طلاب، باید با همه توان، در راستای اعتلای کلمه الله تلاش کرده و در این مسیر از هیچ چیز دریغ نکنید.

ضرورت پاسخگویی اساتید حوزه به شبهات جوانان

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha