جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته قوه قضائیه

حوزه/ به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست های هم اندیشی رئیس کل دادگستری استان فارس، با مدیران و معاونین حوزه علمیه خواهران و برادران استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، نشست های هم اندیشی رئیس کل دادگستری استان فارس و مسئولان قضایی استان با مدیران و معاونین حوزه  علمیه خواهران و برادران استان فارس ظهر امروز در دادگستری فارس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل  دادگستری فارس در جمع مدیران و معاونان حوزه های علمیه برادران و خواهران استان فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای ۷ تیر و در رأس آن شهید آیت الله دکتر بهشتی، تصریح کرد: فعالیت هایی علمی، فرهنگی و اخلاقی طلاب و حوزه های علمیه قابل تقدیر است.

وی با بیان این که عمده قوانین ما برگرفته از  فقه اسلامی است، گفت: سند تحول قوه قضائیه در اختیار طلاب علوم دینی و روحانیون قرار گیرد، چرا که با نظرات و پیشنهادات این قشر فرهیخته بی تردید سند تحول قوه قضائیه پربارتر و کامل تر خواهد شد.

موسوی به موضوع برخورد با معضلات فرهنگی کلان شهر شیراز نیز اشاره کرد و گفت: برای برخورد با مظاهر علنی فساد در سومین حرم اهل(ع) بیت در ایران اسلامی، لازم است زمینه مشارکت عمومی از سوی همه مسئولان فراهم و این موضوع تبدیل به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس بر نقش سازنده اساتید دانشگاه در کمک به پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: اساتید دانشگاه با تعامل و همکاری با  معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان به موضوع ۱۰ جرم اول و خواسته استان ورود کنند و می توانند پایان نامه های دانشجویی را به سمت شناسایی آسیب های  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سوق دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha