جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته

حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه به ارتباط رسانه حوزه با خبرگزاری های دیگر در انعکاس به هنگام رویدادهای حوزه اشاره کرد و بیان داشت: حرکتی که در حوزه های علمیه آغاز شده است، مژده دهنده روزهای خوبی برای انتقال پیام حوزه به سراسر دنیا است و امروز آغوش رسانه حوزه برای همه باز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در نشست صمیمی با شرکت کنندگان در دوره تخصصی کنشگران حوزوی فضای مجازی در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر به تشریح دلایل برگزاری این دوره پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت کنشگری در فضای مجازی از سوی حوزویان و لزوم استفاده از این بستر برای ابلاغ پیام و انجام ارزیابی های مختلف مدیریت حوزه های علمیه اقدام به تاسیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه نمود.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، افزود: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه شامل چهار بخش مختلف است که یکی از آن ها بخش خبر و اطلاع رسانی است؛ این بخش شامل خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه و هفته نامه افق حوزه می باشد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه به ارتباط رسانه حوزه با خبرگزاری های دیگر همسو در انعکاس به هنگام رویدادهای حوزه اشاره کرد و بیان داشت: حرکتی که در حوزه های علمیه آغاز شده است، مژده دهنده روزهای خوبی برای انتقال پیام حوزه به سراسر دنیا است و خبرگزاری حوزه در حال حاضر با چند زبان زنده دنیا در حال فعالیت است و امروز آغوش این رسانه برای همه باز است.

وی ورود به مسائل جدید و چالش های روز جامعه در خبرگزاری حوزه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: فعالیت خبرگزاری حوزه آنچنان پیشرفت داشته که توانسته با علمای نجف، کربلا، لبنان و سایر بلاد اسلامی ارتباط گیری کرده و گاهی اوقات اخباری را که در رسانه های خود آنان نیز منتشر نشده است به انتشار می رساند.

آماده کردن سند چشم انداز بلند مدت خبرگزاری حوزه و فضای مجازی و انجام برخی از مقدمات اجرای آن؛ اهتمام به احیاسازی موقوفات حوزه و پیگیری و مطالبه گری در این زمینه؛ تحول چشمگیر در رویکرد خبرگزاری حوزه و انعکاس اخبار چالشی در آن، مثل  پویش «اگر به جای مدیر حوزه بودم» و... و انعکاس بدون سانسور و مصلحت اندیشی نظرات کاربران در این رابطه که در نهادها و مراکز رسمی حوزوی و غیرحوزوی بی سابقه یا کم سابقه است از محورهایی بود که مدیر مسئول خبرگزاری حوزه آنها را مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین برته سپس به پاسخگویی به پرسش های شرکت کنندگان در دوره تخصصی کنشگران حوزوی فضای مجازی پرداخت و گفت: حوزه های علمیه به دلیل مشکلات مالی که در طول سال های اخیر داشته است، نتوانسته آن طور که شایسته است برنامه های خود در بخش های مختلف از جمله رسانه حوزه را اجرا کند؛ اما امیدواریم در سال های آینده بتوانیم حمایت های بیشتری از فعالان حوزوی عرصه فضای مجازی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • داود قاف IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 11
    اردوی آموزشی بسیار خوب و مفیدی است امیدوارم مفید اسلام و تشیع واقع بشه
  • DE ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 2
    آژانش و دشمنان و مخالفان نظام ج.ا تاکنون در ایران هیچ شاهدی مبنی وجود سلاح اتمی پیدا نکردند. اتهام سلاح هسته ای بهانه برای فشار بر دلوت و ملت ایران است. نه آژانش و نه غربی ها حق ندارند ذهن خوانی و نیت خوانی کنند و بر اساس این خوانش های کذایی ملت بزرگ ایارن تحریم کنند. تحریم ظالمانه کالاهای بشردوستانه، سند خیانت و جنایت غربیان در تحریم است. امثالهم همان سالها از موافقان و حامیان برجام بودیم، دهها کامنت در حمایت برجام نوشتم و منتشر کردم، اما متاسفم که احساس فریب خوردگی میکنیم! ایران نقدا تعهدشان انجام داد و شیر را در مقایل موش دادیم! امریکا نمیخواهد کامل تحرمی بردارد، از پس بایست برجام ادامه دهیم، اما باید به فکر بی اثر کردن تحریم باشیم /// مثل بسیاری معتقدم 30% تاثیر تحریم خارجی است، اما 70% نتیجه تحریم داخلی است و نقش مفسدان داخلی به نظرم عمده است، معتقدم اگر فساد از بین برود، عمده مشکلات ز بین میرود و تحریم ها ب یاثر میشود. اگر فساد (رشوه، کلاهبرداری، تقلب، احتکار، کم فروشی، گران فروشی، انحصار گرایی، مافیا،... مدرک فروشی که خطرناکترین فساد است و نسلها مفسد میکند!) ازبین برود، مسائلی مثل بیکاری، کم درآمدی، معیشت، خودروسازی، بهره وری پایین، ناکارآمدی،... تصادفات دلخراش رانندگی... همه اش ریشه در فساد است، چرا به اندازه کافی قانون خوب است، حتی بودجه هست، امکانات هست، این فساد است موجب اتلاف عمر و امکانات و فرصت های آبادنی کشور میشود. دنباله کامنتهایی است، حقایق این نیست که لزوما طبق میل ما باشد، ممکن است در حرف دیگران رگه هایی از حقیقت باشد.
  • ایمان شکیبایی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 2
    سلام علیکم و خداقوت اینجانب به نوبه خودم از تلاش های بی وقفه و ارزشمند برادر دلسوزم جناب حجت الاسلام برته و همچنین همکاران مجاهد و مخلص ایشان در زمینه اطلاع رسانی و دانش افزایی رسانه کمال تقدیر و تشکر را دارم. سایه پر برکت رهبر معظم انقلاب، مدیریت معزز حوزه و همچنین شما مسئولین بزرگوار بر سر ما طلاب مستدام باد. ایمان شکیبایی(مدرّس حوزه علمیه)
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    4 0
    در متن خبر فوق آمده است که «فعالیت خبرگزاری حوزه آنچنان پیشرفت داشته که توانسته با علمای نجف، کربلا، لبنان و سایر بلاد اسلامی ارتباط گیری کرده و گاهی اوقات اخباری را که در رسانه های خود آنان نیز منتشر نشده است به انتشار می رساند.» این جانب به خاطر نمی آورم در سایت حوزه نیوز خبرهای داخلی و اداری از حوزه های علمیه نجف و کربلا منتشر شده باشد. بله گاهی به ندرت برخی اخبار علمای نجف به دلیل خاصی منتشر می شود مثل موضع گیری بر علیه حضور آمریکا در عراق ، ولی اینکه کسی با مطالعه سایت حوزه نیوز از وضعیت اداری و اخبار داخلی حوزه های علمیه عراق و نجف و کربلا اطلاع پیدا کند به هیچ وجه درست نیست و خیلی به ندرت اخبار حوزه های خارج از ایران منتشر می شود.
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      سلام بر دوست عزیز و دوستان عزیز اصولا اداره حوزه نجف دست لجنه رباعیه هست که نمایندگان چهار مرجع تقلید مطرح آنجا هستند و همین بزرگواران تشکیل دهنده مرکز مدیریت آنجا هستند که اخبارش هم در حوزه نیوز و سایر سایتهای دینی موجوده لبنان هم همینطوره. ...